۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دوره‌های آموزشی در جهت کاهش طلاق برگزار شود
کد خبر: ۳۰۰۴۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۹ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین:

دوره‌های آموزشی در جهت کاهش طلاق برگزار شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین گفت: جهاد دانشگاهی با داشتن ظرفیت‌های مناسب این آمادگی را دارد که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کلاس‌های پیش از ازدواج و پیش از طلاق را برگزار کند.

دوره‌های آموزشی در جهت کاهش طلاق برگزار شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فرشاد پیله‌چی در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان که در دفتر جهاد دانشگاهی واحد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد قزوین جایگاه خوبی در کشور دارد؛ به‌طوری‌که می‌توان آن را جزء ده واحد سازمانی جهاد دانشگاهی کشور برشمرد.

وی افزود: امروز مشکلات زیربنایی خاصی در این نهاد داریم؛ به نحوی که جهاد دانشگاهی قزوین واحد ملکی مختص به خود ندارد و تمام ساختمان‌های موجود استیجاری است، از سال گذشته جهت در اختیار گرفتن و یا احداث ساختمان برنامه‌ریزی‌شده است.

پیله‌چی یادآور شد: زمین در دوره قبلی دریافت شده است؛ اما تاکنون اقدام مثبتی ازلحاظ زیرساختی و عمرانی صورت نگرفته، جهاد ظرفیت خوبی دارد و می‌شود با تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شرایط بهتری را رقم زد؛ تا استان قزوین بیش از پیش از منافع حاصل از خدمات جهاد دانشگاهی بهره‌مند شود.

تولد 480 فرزند یک‌قلو و چندقلو در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی
وی با اشاره به بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی واحد قزوین یادآور شد: مرکز تجاری‌سازی و اشتغال یکی از بخش‌های فعال جهاد دانشگاهی است و در زمینه فعالیت این مرکز با اداره کار و شرکت شهرک‌های صنعتی تعاملاتی صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین تصریح کرد: در حوزه پژوهش و درمان نیز مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی به‌صورت فعال خدمات ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از ۴۸۰ فرزند یک‌قلو و چندقلو در این مرکز به دنیا آمده است، درواقع این مرکز به نوعی در زمینه یکی از علل طلاق، گام بزرگی در جهت کاهش طلاق برداشته است.

پیله‌چی بابیان اینکه ما در کارهای عملیاتی که جای آن در استان خالی است وارد شدیم؛ یادآور شد: آزمایشگاه خون جهاد دانشگاه نیز باقیمت مناسب به ارائه خدمات می‌پردازد، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی نیز با ۴۰۰ دانشجو به آموزش‌های تخصصی می‌پردازد.

وی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی در هر استان به‌صورت تخصصی در یک حوزه واردشده است، ما در استان قزوین نیز به فراخور ظرفیت‌های استان در حوزه بهره‌وری صنعت نیز ورود خواهیم کرد و در این زمینه گروه خوبی جمع‌آوری کردیم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین بیان کرد: مرکز آموزش جهاد دانشگاهی تصمیم دارد با حمایت دستگاه قضا و استانداری به‌منظور کاهش میزان طلاق دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج و قبل از طلاق را برگزار کند که در این حوزه زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در خراسان به این شکل است که قبل از ازدواج زوجین باید از جهاد دانشگاهی مدرک آموزشی بگیرند، این اتفاق با حمایت استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط به‌راحتی در قزوین می‌تواند رخ دهد.

پیله‌چی تأکید کرد: به‌منظور کاهش میزان طلاق می‌توانیم با استفاده از مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی (ایسپا) که نظرسنجی‌های معتبری ازجمله نظرسنجی انتخابات را انجام می‌دهد، مشکلات و آسیب‌های این حوزه را بررسی کنیم؛ برخی از طلاق‌ها به علت تصمیمات آنی است که می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: ما آمادگی داریم مرکز مشاوره قبل از طلاق را در استان راه‌اندازی کنیم؛ در این حوزه می‌توانیم از تجارب خوب استان همدان استفاده کنیم، مرکز مشاوره موضوع مهمی است که به‌نوعی مغفول مانده است؛ برای این کار سال اول به ما اعتماد کنید بعد از یک سال نظرسنجی انجام دهید اگر میزان طلاق کاهش داشت مرکز را به‌صورت دائم راه‌اندازی کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین بیان کرد: خبرگزاری ایسنا و ایکنا نیز می‌تواند در زمینه‌ مشکلات اجتماعی با دادگستری همکاری کند؛ چراکه رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در کاهش آسیب اجتماعی تأثیر بالایی دارد.

وی یادآور شد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز با داشتن مخاطب بالایی از همه دانشجویان قزوین، همچنین مرکز آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی قزوین سالانه ده هزار مخاطب دارد که بستر مناسبی است و خروجی خوبی خواهد داشت.

پیله‌چی بیان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی از مجموعه‌ای جوان تشکیل‌شده است، خوشحالیم که در این دوره به جوان‌ها اعتماد می‌شود و تلاش می‌کنیم کار را جلو ببریم.

آموزش در کاهش طلاق تأثیرگذار است
حجت‌الاسلام‌ نورالله قدرتی نیز در این دیدار با اشاره به نام جهاد دانشگاهی تصریح کرد: جهاد و دانشگاه کلمات مقدسی هستند، سوابق کاری این نهاد مقدس هم نشان می‌دهد که مجموعه کارهای خوبی انجام داده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی ثمره انقلاب است، کارهای خوبی توسط این نهاد صورت گرفته اما اطلاع‌رسانی کم بوده است، درواقع این نهاد مجموعه‌ای است که دولت می‌تواند با برون‌سپاری بحث‌های آموزشی از جهاد دانشگاهی استفاده کند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: با توجه به این‌که آموزش‌ها مربوط به دادگستری تخصصی است، دادگستری این آمادگی را دارد که آموزش‌های عمومی خود را به جهاد دانشگاهی واگذار کند.

وی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی قزوین می‌تواند در حوزه آموزش‌های قبل از طلاق ورود پیدا کند، ما می‌توانیم با تشکیل پازلی از جهاد دانشگاهی، بهزیستی، استانداری و دادگستری آموزش را شروع کنیم در این میان ما به‌عنوان دادگستری نظارت را بر عهده می‌گیریم، جهاد دانشگاهی نیز از اجرایی و بهزیستی و استانداری در حوزه بودجه و تأمین هزینه وارد شوند.

قدرتی یادآور شد: برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌تواند میزان طلاق را کاهش دهد، همچنین می‌توانیم با برگزاری دوره‌های آموزشی مؤثر میزان طلاق توافقی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: اگرچه ما بودجه نداریم؛ اما در حوزه حمایتی می‌توانیم با دفاتر ثبت ازدواج و طلاق تفاهم‌نامه ببندیم و مصوبه‌ای تصویب کنیم که طی آن ثبت طلاق زمانی ممکن شود که افراد از جهاد دانشگاهی مدرک آموزشی و مشاوره‌ای را دریافت کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان