۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین "مریم نخستین" به عنوان شهردار محمدیه معرفی شد
کد خبر: ۲۹۹۱۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۹ ساعت: ۱۷:۴۰ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی شورای شهر محمدیه:

"مریم نخستین" به عنوان شهردار محمدیه معرفی شد

شورای شهر محمدیه برای نخستین بار در استان قزوین یک زن را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کرد.

"مریم نخستین" به عنوان شهردار محمدیه معرفی شد
امید منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مریم نخستین که به عنوان یکی از چند نامزد شهرداری این شهر بود با اکثریت آراء اعضای شورا به عنوان نخستین شهردار زن این شهر انتخاب شد.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته گزینه‌های مختلف با برنامه‌های متفاوت برای شهرداری محمدیه مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفتند و در نهایت ظهر امروز(پنج شنبه) گزینه نهایی انتخاب شد که پس از طی مراحل قانونی به عنوان شهردار محمدیه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر محمدیه اذعان کرد: مدیریت زنان خصوصا در مسائل شهری به علت ظرافت‌هایی که نگاه آنها به این مسائل دارد و همچنین با توجه به اینکه نماینده نیمی از جامعه هستند، می‌تواند علاوه بر اینکه اتفاق جدیدی است، بسیار تاثیر گذار هم باشد.

منفرد در خصوص مراحل انتخاب شهردار عنوان کرد: تمام اعضای شورا تاکید داشتند که در اولین گام به گزینه‌های محدود دست یابیم و تلاش بر این بود که در انتخاب سرعت و دقت مدنظر باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: شورای محمدیه به دنبال نگاه شورایی در انتخاب شهردار بوده و به دنبال استفاده از پتانسیل کامل و نظرات هر ۷ عضو بوده است، چرا که خروجی تفکر شورایی قطعا خروجی مناسبی خواهد بود.

این عضو شورا با اشاره به اینکه شورای شهر در انتخاب شهردار استقلال خود را حفظ کرده و تا امروز بحث فشار شخصی و جریانی خاصی نبوده تصریح کرد: البته شورای شهر از نظرات خیرخواهانه افراد و گروه‌ها استفاده کرده اما اینکه با فشار، شخصی را وارد لیست نهایی کند و یا با فشار شخصی را انتخاب کند؛ این طور نبوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر محمدیه با بیان اینکه ملاک انتخاب شهردار شایستگی‌ها بوده و نام افراد ملاک نبوده؛ بیان کرد: قطعا تمام اعضای شورا به دنبال شخصی بودند که در طراز شهر محمدیه بوده و چهره محبوبی به لحاظ مدیریت شهری و نگاه فرهنگی مناسبی به شهر داشته باشد، فردی اخلاق مدار باشد، در تکریم مردم پیشقدم و در ارتباط و تعامل با نهادهای دیگر انسانی قوی باشد.

منفرد در پایان اذعان کرد: با این انتخاب، مریم نخستین به عنوان اولین شهردار زن تاریخ شهرداری محمدیه و استان، بعد از تایید و صدور حکم توسط استانداری قزوین، فعالیت خود را در هفته های آتی آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان