۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین موج دوم پشیمانیم از سلبریتی ها تا مفسد اقتصادی حامی روحانی
کد خبر: ۲۹۹۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۹ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

سکوت مطلق جناب آقای" تکرار می کنم":

موج دوم پشیمانیم از سلبریتی ها تا مفسد اقتصادی حامی روحانی

حال تنها پس از گذشت سه ماه از موج اول پیشمانیم، موج دومی نیز از سوی برخی دیگر از جامانده های سلبریتی و حتی برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی به راه افتاده که بی ارتباط با افزایش قیمت ارز از یکسو بالا رفتن قیمت های مسکن، کالا و مواد ضروری زندگی نیست.

موج دوم پشیمانیم از سلبریتی ها تا مفسد اقتصادی حامی روحانی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، یک بار موج پشیمانیم برای رای به حسن روحانی همزمان با ارائه لایحه بودجه 97 به راه افتاد که با تکفیر بخشی از جریان اصلاح طلب روبه رو شد و سید محمد خاتمی نیز پشیمان ها را به جهنم حواله داد، حال به نظر می رسد موج دوم پشیمانی از همین اول سال در حال شکلگیری است.

سلبریتی ها نقل و شیرینی محافل سیاسی اصلاح طلبان و دولت روحانی بوده اند و همچنان نیز هستند. از ورزشکار و بازیگر گرفته تا گالری دار و نویسنده به اصطلاح روشنفکر که اکثر از لحاظ سواد سیاسی در نازلترین سطح قرار دارند ولی به عنوان ابزارهای سیاسی سیاسیون در مواقع ضرور همچون انتخابات نقش آفرینی می کنند. هرچند ممکن است اصولگرایان نیز در برخی مواقع قصد استفاده از سلبریتی داشته باشند ولی این خصیصه بسیار کمتر در این طیف دیده شده و بیشتر اقدامات انفرادی و غیرتشکیلاتی بوده است.

سلبریتی ها به اقتضای حال، زمان و مکان زود سرد و سریع هم گرم می شوند و به همین خاطر نمی توان روی آنها حساب بلندمدت باز کرد ولی با گسترش شبکه های اجتماعی و تاثیرگذاری آن بر افکار عمومی جامعه، سلبریتی ها برای خود نقش جدیدی نیز تعریف کرده اند. نقش مصلح اجتماعی که برای جامعه و مردم نسخه می پیچید، در تلاطم های سیاسی و اقتصادی ابراز نگرانی می کند و یا آنکه به عنوان کنشگر در همه حوزه ها، اظهار فضل و دانش می کند.

به هر حال بسیاری از هنرمندان و ورزشکارانی که با موج پشیمانی در سال گذشته همراهی کردند و از رای به روحانی از مردم حلالیت طلبیدند با واکنش سهمگین رئیس دولت اصلاحات روبه رو شدند. محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در واکنش به موج «ما پشیمانیم» که برای نخستین مرتبه از سوی چهره های ورزشی و هنری حامی اصلاحات و اعتدال ایجاد شد، این دست اقدامات را «دسیسه چینی برای مایوس کردن مردم» ارزیابی کرد!

عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات نیز در گفتگو با روزنامه ایران به طور ضمنی، اظهارات علی کریمی و دیگرانی از این دست، مبنی بر پشیمانی از رای به روحانی را بی نسبت با جریان اصلاح طلبی ارزیابی کرد و گفت: «یک آقای محترم ورزشکاری که سیاسی نبوده، در شرایطی گفته من به آقای روحانی رأی می‌دهم.

الان هم احساس کرده نظراتش تأمین نشده و گفته من پشیمانم. خب این چه نسبتی با اصلاح‌طلبان دارد؟ جریان اصلاحات یک جریان ریشه‌دار جامعه است. بین ۶۰ تا ۶۵ درصد جامعه همراه جریان اصلاح‌طلبی است.»

حال تنها پس از گذشت سه ماه از موج اول پیشمانیم، موج دومی نیز از سوی برخی دیگر از جامانده های سلبریتی و حتی برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی به راه افتاده که بی ارتباط با افزایش قیمت ارز از یکسو بالا رفتن قیمت های مسکن، کالا و مواد ضروری زندگی نیست. این مورد حتی شامل حال شهرام جزایری، مفسد اقتصادی نیز می شود که در ایام انتخابات مردم را برای رای به روحانی ترغیب می کرد. وی در اظهارنظری گفته است: «منصفانه باید گفت با کمال شرمساری و شرمندگی از همه کسانی که به توصیه بنده به آقای روحانی رای دادند، صمیمانه عذرخواهی می کنم.»

همچنین حمید فرخ نژاد که پیش از این در مطلبی از افزایش قیمت دلار گلایه کرده بود، در آخرین پست اینستاگرامی خود با انتشار ویدیویی از صحبت‌های انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 نوشت:«الان مشکل کجاست؟!من به برنامه ها و وعده های انتخاباتی اقای روحانی رای دادم و اکنون حق خودم میدونم تحقق و اجرای اون وعده ها رو‌مطالبه کنم.»

این موج دوم و فراگیر پشیمانی از رای به روحانی در بسیاری از دیگر بازیگران و ورزشکاران نیز بروز کرده که در این مقال نمی گنجد. اما باید منتظر ماند تا بار دیگر سکوت «تکرار می کنم» بشکند و از موج پشیمانی با اصطلاح جدیدی یاد کند. در گذشته که آن را دسیسه چینی نامیده بود و در این وانفسایی که مشکلات اقتصادی و معیشتی به خاطر بی کفایتی دولت خود را بر مردم دیکته کرده است، چه نسبتی می خواهد به حامیان دیروز روحانی بدهد.

اصلاح طلبان در دوره دوم حسن روحانی خسر الدنیا و خسر الاخره شده اند، هم همه چیز خود را فدای حسن روحانی و رای مجدد به وی کردند و هم آنکه پایگاه اجتماعی و حامیان گذشته خود را از دست داده و برای انتخابات آینده دیگر نمی توانند از دوقطبی دیو و دلبر برای رای آوری استفاده کنند؛ چرا که خود چهره دیو را در برخورد با مردم و افکار عمومی در ماههای اخیر به خوبی به نمایش گذاشته اند. دوشیدن مردم به وقت انتخابات تنها حربه مورد وثوق اصلاح طلبان و دولتمردان بود ولی برای بعد از انتخابات و رضایت مردم هیچ برنامه ای نداشتند و ندارند.

سکوت همراه با رضایت رئیس دولت اصلاحات در عصر ناکارآمدی دولت، نمایندگان اصلاح طلب در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران، نشان از آن است که وی نیز به همان فرمول خود یعنی «تکرار می کنم» دل بسته است تا در زمانه انتخابات با همین فرمول بار دیگر قدرت را برای اصلاح طلبان به ارمغان آورد و خود را تاثیرگذارترین فرد در سیاست کشور و از پشت پرده معرفی کند!! تاثیرگذاری در انتخابات و منفعل پس از آن. اصلاح طلبان و رئیس دولت اصلاحات در مقابل مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی مردم خود را پاسخگو نمی دانند و این عدم مسئولیت پذیری می تواند در آینده فاتحه این طیف را که نمایش آزادی، دموکراسی و تساهل را پیش می برد، برای همیشه بخواند.




انتهای پیام/1404
 

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان