۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین واکنش پژوهشگر تحریم‌شده ایرانی به تصمیم اخیر آمریکا
کد خبر: ۲۹۹۱۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۹ ساعت: ۱۰:۲۹ ↗ لینک کوتاه

دشمنی آمریکا نشانه درستی راه ماست؛

واکنش پژوهشگر تحریم‌شده ایرانی به تصمیم اخیر آمریکا

دشمنی آمریکا نشانه درستی راه ماست و هر زمان این دشمنی به کینه‌ورزی‌هایی نظیر تحریم و ارعاب منتهی شود، عزم ما را در طی طریق خود در مسیر حق محکم‌تر خواهد کرد.

واکنش پژوهشگر تحریم‌شده ایرانی به تصمیم اخیر آمریکا
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی فهرستی از پژوهشگران ایرانی را منتشر کرده است که به بهانه «اقدامات مخرب سایبری» در لیست تحریم‌های ثانویه آمریکا و تحت تعقیب پلیس فدرال این کشور قرار گرفته‌اند. محمدرضا صباحی یکی از این پژوهشگران است که در کانال تلگرامی خود به این موضوع واکنش نشان داده است:

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دولت‌های مستکبر و سلطه‌گر ایالات متحده همواره برای توقف رشد و بالندگی جوانان این مرز و بوم مشغول توطئه‌چینی بوده‌اند و تغییر دولت‌ها و روی‌ کار آمدن سیاستمداران مختلف، در رفتار آنان هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

ایالات متحده در آخرین اقدام خود تحریم‌هایی را علیه برخی اشخاص ایرانی وضع کرده که بهانه اصلی آن، دسترسی غیر قانونی به اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های آمریکایی بوده است. این اقدام که بدون ارائه سند و مدرک و صرفا با تکیه بر ادعایی واهی صورت گرفته است، بیش از پیش دشمنی آمریکا با ایران را به نمایش می‌گذارد و تصمیم این کشور برای ایجاد انحصار در دنیای علم و فناوری را که به تعبیر مقام معظم رهبری به «آپارتاید علمی» شبیه است، عیان می‌کند. مشخصا هدف این تحریم ها چیزی جز ضربه زدن به طرح‌های تحقیقاتی و پیشرفت‌های دانشگاهی در ایران نیست و افرادی که نام آنان در فهرست این تحریم گنجانده شده است، هیچ گاه به اقدامات غیر قانونی مورد ادعا دست نزده‌اند.

اینجانب محمدرضا صباحی در کنار چند تن دیگر از پژوهشگران در قالب طرحی پژوهشی، با هدف دستیابی به داده‌های خام مورد استفاده در تولیدات چندرسانه‌ای و ساخت مستند، به پایش اطلاعات منتشرشده از سوی برخی پایگاه‌های اینترنتی که به صورت عادی در دسترس تمام کاربران قرار دارد، اقدام کردم و به همین دلیل با اتهاماتی واهی و بی اساس از سوی ایالات متحده به دلیل فعالیت‌های تحقیقاتی، به عنوان مجرم معرفی شدم. در حالی که این فعالیت‌های پژوهشی که به صورت روزمره از سوی پژوهشگران سراسر جهان صورت می‌گیرد، با آن چه از سوی مقامات آمریکایی ادعا شده، قرابتی ندارد. بی‌شک این گونه واکنش‌ها تلاش اینجانب برای عرضه تولیدات مستند و پژوهشی و نشان دادن ماهیت ایالات متحده به جامعه جهانی را دو چندان خواهد کرد.

تاریخ نشان داده است ایالات متحده با تحریم و ارعاب تلاش می‌کند ابعاد مختلف سیاست‌های ظالمانه خود را مخفی نگه دارد و از بررسی دقیق و علمی آن جلوگیری کند. مانند آن چه در گذشته شاهد بوده‌ایم، این فشارها و اقدامات نابخردانه نه تنها در اراده جوانان مومن انقلابی خللی وارد نخواهد کرد، بلکه چراغی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی آینده خواهد بود.

دشمنی آمریکا نشانه درستی راه ماست و هر زمان این دشمنی به کینه‌ورزی‌هایی نظیر تحریم و ارعاب منتهی شود، عزم ما را در طی طریق خود در مسیر حق محکم‌تر خواهد کرد. با این حالوزارت امور خارجه و قوه قضاییه باید با ارائه شواهد و مدارک متقن در مورد بی‌گناهی افرادی که نام آنان در این فهرست تحریمی درج شده، برای استیفای حقوق آنان در مراجع بین‌المللی اقدام کنند.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان