۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دولت و مجلس حمایت خود را از بنگاه‎های زودبازده افزایش دهند/ با قاچاق کالا باید قاطعانه برخورد شود
کد خبر: ۲۹۹۰۹۰ نویسنده: روح الله بابایی‌صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۸ ساعت: ۱۲:۲۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس:

دولت و مجلس حمایت خود را از بنگاه‎های زودبازده افزایش دهند/ با قاچاق کالا باید قاطعانه برخورد شود

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس با تاکید بر برخورد قاطعانه با قاچاق کالا گفت: دولت و مجلس باید حمایت‌های مالی خود را علی‌الخصوص از بنگاه‌های زود بازده‌ افزایش دهند؛ چراکه در این صورت با هزینه کم می‌توان اشتغال و تولید ایجاد کرد.

دولت و مجلس حمایت خود را از بنگاه‎های زودبازده افزایش دهند/ با قاچاق کالا باید قاطعانه برخورد شود
روح الله بابایی‌صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری کردند؛ ما می‌توانیم این موضوع را به یک مثلت دارای سه راس تشبیه کنیم که در یک راس آن مردم به عنوان مصرف‌کننده، راس دیگر دولت و مجلس به عنوان حمایت کننده و در راس سوم آن نیز صاحبان بنگاه‌های تولیدی به عنوان تولیدکنندگان قرار دارند.

وی افزود: شعار حمایت از کالای ایرانی زمانی تحقق می‌یابد که هر سه گروه دست به دست یکدیگر داده و با اراده قوی پا به میدان عمل بگذارند.

همه باید با جان و دل فرمان رهبری را بپذیرند
نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس اذعان کرد: دولت و مجلس باید حمایت‌های مالی خود را علی‌الخصوص از بنگاه‌های زود بازده‌ داشته باشد؛ چراکه در این صورت با هزینه کم می‌توان اشتغال و تولید ایجاد کرد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان نیز به عنوان صاحبان اصلی شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی باید کالای مرغوب دارای کیفیت بالا تولید کنند؛ که قادر به رقابت با کالای مشابه خارجی خود باشند؛ تا مردم نیز با میل و علاقه نسبت به خرید کالای داخلی گرایش پیدا کنند.

بابایی صالح ابراز کرد: کالای بی‌کیفیت قطعا موجب می‌شود که مصرف کنندگان از خرید کالای ایرانی خودداری کنند؛ بنابراین با تولید کالای با کیفیت علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای استقبال مردم از محصولات داخلی و افزایش تقاضا، زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: اگر این سه مجموعه به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل کنند این فرمان یا شعار رهبری تحقق می‌یابد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه باید با جان و دل فرمان رهبری را بپذیرند؛ چراکه معتقدم این فقط یک شعار نامگذاری شده از سوی رهبری نیست؛ بلکه یک دستور و فرمان از سوی رهبر جامعه اسلامی و مرجع تقلید شیعیان است که اگر به این امر باور و ایمان داشته باشیم؛ قطعا عملیاتی می‌شود.

وظیفه مجلس رفع موانع دست و پا گیر و مشکلات قانونی است
وی تصریح کرد: مردم ایران در همه صحنه‌های حساس کشور همچون زمان انقلاب و دوران جنگ تحمیلی نشان دادند که اگر بخواهند و اراده کنند؛ می‌توانند در تحقق اهداف موفق عمل کنند.

بابایی صالح با بیان اینکه وظیفه مجلس رفع موانع دست و پا گیر و مشکلات قانونی است، گفت: وظیفه مجلس به لحاظ قانونگذاری تصویب قوانین برای رفع موانع و مشکلات است؛ و با روحیه‌ای که در مجلس می‌شناسیم؛ قطعا در خصوص تحقق فرامین رهبری حمایت‌های لازم را می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: برای تحقق شعار سال در گام نخست، دولت باید مبادی قاچاق کالا را مسدود کند که قطعا تاثیرگذار است؛ همچنین همه دستگاه‌های متولی امر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در زمینه مقابله با قاچاق کالا باید با قاطعیت برخورد کنند و کوچک‌ترین اغماضی نداشته باشند؛ زیرا قاچاق کالا در واقع ضربه بر پیکره تولید داخلی و نظام و انقلاب و به ویژه اقتصاد کشور است.

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی با اشاره به تلاش همه جانبه آحاد جامعه، در واقع همه را مسئول دانست؛ بنابراین اگر همه وارد عمل شده و مسئولیتشان را بپذیرند؛ قطعا شعار سال تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان