۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پیش نویس تفاهم‌نامه تبدیل "دهیار به نیروی امدادگر در روستاها" امضا شد
کد خبر: ۲۹۹۰۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۸ ساعت: ۱۰:۵۸ ↗ لینک کوتاه

سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر کشور در قزوین:

پیش نویس تفاهم‌نامه تبدیل "دهیار به نیروی امدادگر در روستاها" امضا شد

سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر کشور در قزوین گفت: قرار است دهیاران ما در روستاها به بازوی قدرتمندی برای جمعیت هلال احمر استان تبدیل شوند و در آینده نزدیک تفاهم نامه ای در این راستا با مدیرکل روستایی و هلال احمر قزوین منعقد می‌شود.

پیش نویس تفاهم‌نامه تبدیل "دهیار به نیروی امدادگر در روستاها" امضا شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حبیب درگاهی سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سازمان هلال احمر قزوین اظهار کرد: کمک‌های عظیم مردم استان قزوین به مردم زلزله زده کرمانشاه برگ زرینی در کارنامه تاریخی قزوین بود که نشان داد مردم قزوین پیشتاز عرصه امدادرسانی هستند.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: همه ما از یک درد مشترک به نام بیکاری در خانواده‌ها و اطرافیان خود رنج می‌بریم؛ بنابراین با اطاعت از بیانات رهبری و استفاده از کالای ایرانی قدم بزرگی در حمایت از اشتغال داخلی برداریم و باید روزی برسد که استفاده از کالای ایرانی به افتخار تبدیل شود.

حضور 3 هزار نیروی داوطب در هلال احمر قزوین
این مسئول بیان کرد: در جمعیت هلال احمر ما خودمان را حلقه اتصال بین مددجویان و امدادگران می‌دانیم و حرکت به سمت استفاده از نیروی داوطلب حداکثر است.

وی عنوان کرد: گام مهمی که در سال جاری برداشته می‌شود استفاده از خدمات داوطلبان در حوزه درمان است که استان قزیون در حوزه درمان در قزوین گام‌های مثبتی برداشته است و دستورالعمل‌هایی در حال تدوین است تا به استان‌ها ابلاغ شود.

سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر کشور تصریح کرد: راه اندازی اتاق‌های اندیشه ورزی در حال انجام است و با رایزنی‌هایی صورت گرفته در حال فعال سازی آن در استان‌ها هستیم که در جمعیت استان قزوین با راه اندازی کارگروه‌های مختلف قدم خوبی در این راستا برداشته شده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در قالب طرح‌های مختلف و آموزش فراگیر تحت عنوان هرخانواده یک امدادگر، طرح خادم در حوادث توانسته است موفق عمل کند.

این مقام مسئول با اشاره به تهیه پیش نویسی با استانداری قزوین ابراز کرد: طی این تفاهم نامه با هماهنگی استانداری به عضویت جمعیت هلال احمر درمی‌آیند و دوره‌های آموزشی هلال احمر را می‌گذرانند تا در روستاها فعالیت‌های ارزیابی در حوادث و سوانح توسط آنها انجام شود.

وی افزود: قرار است دهیاران ما در روستاها به بازوی قدرتمندی برای جمعیت هلال احمر است تبدیل شوند و در آینده نزدیک تفاهم نامه ای با مدیرکل روستایی و هلال احمر قزوین منعقد می‌شود که برای نخستین بار در کشور است که این موضوع در حال انجام است و قرار است هر روستا تجهیز شود تا دهیاران در مواقع بحران کمک‌های لازم را به روستائیان داشته باشند.

درگاهی در پایان گفت: سرمایه‌های واقعی جمعیت هلال احمر داوطلبان آن هستند که در قزوین 3300عضو داوطلب و 200کارمند اصلی داریم که نشان می‌دهد سرمایه اصلی و تاثیرگذار هلال احمر این اعضا هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان