۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نعش کالای ایرانی بر نَمد واردات در حال جان دادن است/ چنبره کالاهای چینی و ترکیه ای بر بازار کشور
کد خبر: ۲۹۸۸۵۵ نویسنده: علی تقوایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۵ ساعت: ۷:۳۸ ↗ لینک کوتاه

حمیت ایرانی تنها راه حمایت از کالای ایرانی ؛

نعش کالای ایرانی بر نَمد واردات در حال جان دادن است/ چنبره کالاهای چینی و ترکیه ای بر بازار کشور

البته نقش مخرب اژدهای چین در اقتصاد ملی ایران به حدی واضح است که نیازی به پرداختن به آن نیست اما آیا کسی به نقش ترکیه در تولید ملی ایران توجه کرده است؟

نعش کالای ایرانی بر نَمد واردات در حال جان دادن است/ چنبره کالاهای چینی و ترکیه ای بر بازار کشور
صبح قزوین ؛_____ علی تقوایی.

تکرار تاریخ برای پاسبانی از ایران
رهبری معظم انقلاب سال 97 را سال حمایت کالای ایرانی نامگذاری کرد؛ این دومین باری است که روحانیون شیعه در قالب فتوا و حکم فقهی اعلام می‌دارند که خرید کالای اجنبی مغایر با دستورات شرع مبین اسلام و در جهت وابستگی خارجی است.

پیش تر یکبار در عصر قجر همزمان با حمله روس به ولایات شمال ایران ائمه جماعات کشور به تاسی از حکم مراجع، حرمت استفاده از کالاهای غیرایرانی را اعلام کردند و بار دیگر در سال 1397 رهبری با درک تهدیدی که از این جانب بر اقصاد ملی سایه افکنده است امسال را سال خرید کالای ایران نامگذاری کردند.

نعش خونین کالای ایرانی بر نمد واردات
کار سختی نیست نگاه کردن به اطراف و دیدن اجناس غیرایرانی که بر جان و مال ما حاکم شده اند و به همان ترتیب لیست کردن بازارهای ملی که صددرصد در قبضه کشورهای بیگانه است؛ چندین مثال عینی در این زمینه وجود دارد.

البته نقش مخرب اژدهای چین در اقتصاد ملی ایران به حدی واضح است که نیازی به پرداختن به آن نیست اما آیا کسی به نقش ترکیه در تولید ملی ایران توجه کرده است؟

امروز در شرایطی سال 96 را به پایان رساندیم و سال 97 را آغاز کردیم که به شکل بی سابقه ای بازارهای کفش، پوشاک، صنایع چوبی، چرم، کاغذ، طلا، لوازم زینتی، مصنوجات و امثالهم در تسلط کامل ترکیه قرار دارد.

بخش قابل توجهی از هموطنان سالانه پس انداز خود را در هتل‌ها و بارهای ترکیه ای هزینه می‌کنند و اخیرا براساس اعلام سخنگوی صنف فرش فروشان، تجار ترکیه 30 درصد از بازار فرش ایران را با واردات بی رویه از آن خود کرده اند.

اکنون تصور کنید اقتصاد ایران مملو از کشورهای ریز و درشتی است که هر یک گوشه ای از نمد پاره پارۀ بازار ملی ایرانیان را از آن خود کرده اند. زمانی که در عرصه تولید فرش و کفش که دو محصول سنتی و درجه یک ایرانی است قافیه را به واردات باخته ایم چه توقعی در زمینه ماشین آلات، صنایع سنگین و نفت و گاز داریم؟

قربانی که جنازه آن در وسط این نمد پاره پاره در حال جان دادنی هولناک است ثروت ملی ایرانیان است که هر آینه در جیب رانتخواران داخلی و فرصت طلبان خارجی تلنبار شده است.

خروجی این شرایط، زندگی همه ایرانیان را به ورطه‌های هولناکی خواهد کشید کمااینکه همین حالا نیز کشیده است.

کافی است کمی از آمار تجمعات کارگری در برابر استانداری‌های سراسر کشور باخبر شویم. آیا روزی و هفته ای بوده که استانداری‌ها و فرمانداری‌ها با پلیس ضد شورش میزبان کارگران بخت برگشته نبوده باشند؟

تورم رگ غیرت برای خلیچ فارس، تفاخر به ادکلن اماراتی!
شکی نیست که رانت خواران داخلی که متاسفانه بخشی از آنها نیز در بدنه مدیریتی کشور نفوذ کرده اند یکی از بانیان اصلی این مکاره بازار کالای ایرانی هستند؛ اما اگر در محتوای پیام نوروزی رهبری تعمقی کنیم خواهیم دید که ایشان در فرازهایی از سخنان خود بیان فرمودند که بنده همیشه مسئولان را مورد خطاب خود قرار می دادم اما این بار مردم را نیز مورد خطاب قرار می دهم. خطاب رهبری معظم به مردم تغییر ذائقه آنها و از آن فراتر رسیدن مردم به درکی است که برمبنای تولید ملی استوار است.

اگر مردم خود می دانستند که با خرید هر کفش ترکیه ایی ضربه ای به معیشت طیف وسیعی از هموطنان و حتی خودشان، وارد ساخته اند هرگز اوضاع کشور اینگونه رقم نمی‌خورد.

باید واقع بین بود، از تقدس متوهمانه مردم دست شست و اعتراف کرد که در زمینه حمایت ایرانیان از ایرانیان و حتی حمایت خودشان از خودشان هوشمندی لازم وجود ندارد به طور اخص ما در این زمینه، عمیقاً غرب زده و حتی بیهوده بدبین هستیم و همه هم و غم خود را مصروف عرصه هایی کرده ایم که حاصل آن محدود کردن نگاه ما بوده است.

این تناقض را چگونه می‌توان حل کرد که ایرانیانی رگ غیرتشان برای فارس بودن خلیچ فارس متورم است اما همان ایرانیان به ادکلن اماراتی شان از سویدای دل تفاخر می‌کنند؟ این تناقض نتیجه نگاه تک بعدی ما به مسائل است و ادامه آن شاید فرارسیدن روزی باشد که دیگر اصلاً خلیج فارسی برای ما نمانده باشد که روی نام آن رگ غیرت بجنبانیم چه اینکه آب های خلیج فارس را هم دود کرده و به ثمن بخس، به یغمای واردات داده ایم.

عربستان نوزدهمین و ترکیه هفدهمین اقتصادهای برتر دنیا
عربستان نوزدهمین و ترکیه هفدهمین اقتصادهای برتر دنیا را در اختیار دارند. از ترکیه اگر بگذریم که چاره ای جز داشتن روابط سازنده با ما ندارد، آیا این پذیرفتنی است که وارثان ابوجهل و کفار وهابی، اقتصادی بالاتر از اقتصاد جمهوری اسلامی داشته باشند؟

همین که عربستان نوزدهمین اقتصاد برتر دنیاست و اقتصاد ایرانی، جایی در جمع صد اقتصاد برتر دنیا ندارد یعنی جریحه دار شدن غرور ایرانی.

اقتصادی که به همان اندازه نفت خیز است و حتی چندین برابر آن نیروی انسانی دارد اما اینگونه در برابر اقتصاد کشوری که مرکز اشاعه ضدیت با ایرانی و ضدیت با اهل بیت علیهم السلام است، در رتبه ای پایین تر قرار گرفته است.

غرور ایرانی هرگز با باخت پر گل و قطعی تیم ملی فوتبال در جام جهانی برابر اسپانیا جریحه دار نخواهد شد همانگونه که با اسامی جعلی برای خلیجی که تماما ایرانیست جریحه دار نخواهد شد؛ اما همین غرور بی شک با واردات بی رویه، با نابودی و اضمحلال اقتصاد ملی به تباهی کشیده خواهد شد.

البته نیازی به ترساندن و هول کردن مردم نیست؛ فقط باید آنها را متوجه این واقعیت کرد که می‌توان اقتصاد ایران را بسیار فراتر از اقتصاد کشور عربستان و حتی ملل اروپایی ساخت و بالا برد فقط کافی است کمی به هوش باشیم و تنها یکبار ولو در حد چند دقیقه پیام نوروزی رهبری معظم انقلاب را دوره کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان