۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دعای خیر زائران جزو زیباترین لحظات خدمتم است/ ارادت به امام رضا(ع) انگیزه اصلی خادمی است
کد خبر: ۲۹۸۸۰۱ نویسنده: خادم حرم رضوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۴ ساعت: ۵:۵۱ ↗ لینک کوتاه

خادم حرم رضوی در مصاحبه با صبح قزوین:

دعای خیر زائران جزو زیباترین لحظات خدمتم است/ ارادت به امام رضا(ع) انگیزه اصلی خادمی است

خادم حرم رضوی گفت: معتقدم اینجا دریای معنویت و پاکی و ارتباط با بهترین و شایسته‌ترین مخلوقات خداست و برای ما توفیقی است که هفته‌ای یک روز خودمان را به این سرچشمه و آب زلال می‌رسانیم.

دعای خیر زائران جزو زیباترین لحظات خدمتم است/ ارادت به امام رضا(ع) انگیزه اصلی خادمی است
محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: همه ساله جمع کثیری از مردم، به هنگام تحویل سال نو در محیط معنوی و اماکن مذهبی و متبرکه حاضر می‌شوند؛ اینجا به عنوان یک محیط مقدس و نورانی و محل استجابت دعا، مملو از جمعیتی است که حضورشان را در چنین فضایی به فال نیک گرفته و با مبارکی و میمنت سال جدید خود را از حرم امام رضا(ع) شروع می‌کنند.

وی که فرهنگی بازنشسته بوده و فعالیت بیش از 20 ساله خود به عنوان خادم امام رضا(ع) را توفیقی ارزشمند برای خود می‌دانست؛ افزود: زمان تحویل سال نو، دعای توسل و دعای مخصوص سال نو در صحن و بارگاه امام رضا(ع) قرائت می‌شود.

خادم امام رضا(ع) تصریح کرد: ازدحام جمعیت به هنگام سال تحویل در حرم امام رضا(ع) بی‌نظیر و باشکوه است؛ به طوریکه گاهی از 10 تا 12 ساعت قبل، راه‌ها بسته می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند داخل حرم شود و حتی فضاهای روباز و خیابان‌های اطراف حرم پر از جمعیت است.

وی عنوان کرد: ازدحام جمعیت به حدی است که تقریبا تمام نیروها و خدام در چنینی روزی آماده باش هستند و اگر در روزهای عادی، هفته‌ای یک روز حاضر می‌شوند؛ در روز سال نو همه نیروها برای حضور در حرم قدس رضوی دعوت می‌شوند.

محمدی ادامه داد: شادی مردم در این روز بسیار دیدنی است؛ پس از خواندن دعا و تحویل سال، بلافاصله نقارخانه زده می‎شود و مردم خیلی صمیمانه غریبه و آشنا سال جدید را به یکدیگر تبریک گفته و با هم روبوسی می‌کنند.

وی اعتقادات مذهبی و ارادت به معصومین و امام رضا(ع) را انگیزه اصلی خود برای خادمی امام رضا برشمرد و گفت: هرکسی دوست دارد به شکلی خود را به این دریای معنویت وصل کند؛ من هم فکر کردم که اینگونه می‌توان به هدف نائل آمد.

وی تصریح کرد: همه خادمان به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند و از اقشار مختلف جامعه نظیر سرهنگ نیروی انتظامی، فرهنگی بازنشسته و استاد دانشگاه و دکتر هستند.

این خادم امام رضا(ع) بیان کرد: زمان تدریس در مدرسه گاهی دانش‌آموزانم را با بیان خاطرات دوران فعالیت برای حضور در چنین فضاهایی تشویقشان می‌کردم به هر حال بیان چنین مطالبی بی اثر نیست؛ چراکه گاهی شاگردانم را در لباس خدمت می‌بینم که آنها بزرگ شده و ازدواج کردند و با توجه به علاقه شخصی خود وارد شدند.

زیارت هرچه با معرفت‌تر، مقبول‌تر است
وی تاکید کرد: به طور قاطع می‌توانم بگویم که اینجا همه لحظاتش بهترین است؛ حضور زائرین و حالت‌های معنوی و اشتیاقی که در سیمایشان مشخص است و زائرانی که از راه دور به زیارت آمده و با دلی شکسته امامشان را صدا می‌کنند؛ درسی برای ما هستند و گاه پیش می‌آید که ما حسرت آنها را می‌خوریم که بیشتر از ما، قدر لحظات حضورشان در چنین مکان ارزشمندی را می‌دانند.

محمدی از دعای زائران پس از ارائه خدمت و کمک به آنها به عنوان بهترین و زیباترین لحظات یاد کرده و ادامه داد: معتقدم اینجا دریای معنویت و پاکی و ارتباط با بهترین و شایسته‌ترین مخلوقات خداست و برای ما توفیقی است که هفته‌ای یک روز خودمان را به این سرچشمه و آب زلال می‌رسانیم.

وی با اشاره به اینکه زیارت یعنی درک حضور گفت: به نظرم زائر باید بداند که کجا می‎آید و در حضور چه کسی قرار می‌گیرد؛ به عبارتی به معنای درست زیارت واقف باشد؛ زیرا متاسفانه برخی زیارت را چسبیدن به ضریح و یا زیارت قبر امام می‌دانند؛ درحالیکه زیارت رسیدن به قبر امام نیست و زائر باید احساس کند که در حضور امام قرار گرفته است.

خادم امام رضا(ع) تصریح کرد: اگر به معانی زیارت و حتی اذن دخول که اجازه داخل شدن است؛ توجه داشته باشیم؛ می‌گوییم که اینجا دری از در خانه رسول توست و شهادت می‌دهیم که شما زنده‌اید و جایگاه ما را می‌دانید و کلام ما را می‌شنوید و جواب سلاممان را می‌دهید.

وی ادامه داد: اگر متوجه این جایگاه و حقیقت باشیم؛ دیگر هدف فقط رسیدن به ضریح نمی‌شود؛ بلکه زیارت هرچه با معرفت‌تر، مطمئنا مقبول‌تر است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان