۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نمایشگاه "نوروز در فرهنگ ایرانی" برگزار می‌شود/ راه‌اندازی ۵ مرکز اقامتی ویژه گردشگران
کد خبر: ۲۷۳۴۹۹ نویسنده: محمدعلی حضرتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱ ساعت: ۷:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبرداد:

نمایشگاه "نوروز در فرهنگ ایرانی" برگزار می‌شود/ راه‌اندازی ۵ مرکز اقامتی ویژه گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: برای امسال اقامتگاه بوم گردی پرچکوه در منطقه الموت غربی و ۴ مرکز اقامتی ویژه گردشگران افتتاح می‌شود.

نمایشگاه "نوروز در فرهنگ ایرانی" برگزار می‌شود/ راه‌اندازی ۵ مرکز اقامتی ویژه گردشگران
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین جزو 20 مقصد گردشگری کشور به شمار می‌آید که باید این شرایط را تثبیت کنیم، شعار امسال ایام نوروز، «قزوین شاداب، نزدیکترین مقصد» انتخاب شده است.

وی افزود: ما باید از ظرفیت استان‌های تهران و البرز که به عنوان کانون جمعیتی شناخته شده اند و در جوار قزوین قرار دارند بهره‌های مناسب را ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین ادامه داد: سال 96، سالی پربار برای میراث فرهنگی بود که بیش از شصت پروژه مرمتی صورت گرفت که در انتخاب این پروژه‌ها به سراغ مواردی رفتیم که از ابتدای ساخت آن مرمتی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: بناهایی همچون چهارطاقی حسن آباد، گنبدخانه و برج ساسان جز آثار تاریخی است که در سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: هم اکنون اقامتگاه‌های بوم گردی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و برای امسال اقامتگاه بوم گردی پرچکوه در منطقه الموت غربی و ۴ مرکز اقامتی (هتل چهار ستاره بغدادی در تاکستان، هتل دو ستاره مینو، هتل آپارتمان سینا در قزوین و کمپ فدک در منطقه نمونه گردشگری باراجین) افتتاح می‌شود که مجموع تخت استان به ۱۸۷۲ خواهد رسید و امیدواریم با این روند بتوانیم میزان ماندگاری و رضایت گردشگران را فراهم شود.

برگزاری تورهای دوچرخه سواری
وی اعلام کرد: در ایام نوروز جشنواره "برکت" که بیش از 30نوع نان محلی که در قزوین ارائه می‌شود از اول فروردین در دیوانخانه صفوی برپا می‌شود، همچنین جشنوارههای دیگری در خانه زعیم برگزار خواهد شد.

حضرتی ابراز کرد: در ایام تعطیلات نوروزی جشنواره فرهنگ و سنت‌های اقوام ایرانی با همکاری شهرداری قزوین در مجموعه دولتخانه برگزار می‌شود همچنین جشنواره گردشگری غذا و خوراک در نمایشگاه دائمی قزوین خواهیم داشت.

وی از برگزاری جشنواره متعددی در شهرستان‌ها خبرداد و گفت: پوشاک سنتی قوم لک قزوین در زیرزمین خانه تاریخی زعیم به نمایش گذاشته خواهد شد و آب انبار سردار محله تبریز شاهد برگزاری موزه آب باهمکاری آی منطقه ای قزوین است.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین اذعان کرد: کارگاه مرمت مدرسه و مسجد سردار پس از10سال که کاشی‌های آن پیاده شدند، مرمت آن انجام شد و در طول ایام نوروز به همراه آجرفرش و سنگ فرش دایر است.

وی اضافه کرد: در آب انبار سردار نمایشگاه نوروز در فرهنگ ایرانی برگزار می‌شود که تصاویر از نوروز در دوران قاجار تا نوروز در کشورهای مختلف به نمایش درآمده است.

این مسئول عنوان کرد: شبیه خوانی، مجالس شاد مذهبی و نمایش بقال بازی در نوروزگاه عالی قاپو و چوب بازی، نوروزخوانی، پرده خوانی و نقالی از دیگر برنامه‌های ایام نوروز در قزوین است.

وی در پایان گفت: در ایام نوروز شهر فرهنگ به دو شیوه سنتی و دیجیتال ارائه می‌شود و تورهای دوچرخه سواری و کشتی پهلو به پهلو، موسیقی محلی در نوروزگاه عالی قاپو انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان