۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "فدک" ظرفیت تبدیل به اکوکمپ را دارد/ ۶۰۰ مجموعه بوم‌گردی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
کد خبر: ۲۷۳۴۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس میراث فرهنگی کشور در قزوین:

"فدک" ظرفیت تبدیل به اکوکمپ را دارد/ ۶۰۰ مجموعه بوم‌گردی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

رئیس میراث فرهنگی کشور گفت: فدک ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد و توسعه اکو کمپ در استان قزوین خواهد بود و در ایام نوروز نیز ۶۰۰ مجموعه بوم گردی آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

"فدک" ظرفیت تبدیل به اکوکمپ را دارد/ ۶۰۰ مجموعه بوم‌گردی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و محمد فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به منظور بررسی نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی وارد استان قزوین شدند.

معاون گردشگری با همراهی زاهدی استاندار قزوین، حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و جمعی از مسئولین استان ضمن ادای احترام به گلزار شهدای گمنام، از منطقه نمونه گردشگری باراجین، کمپ گردشگری فدک و ایستگاه‌های امداد و نجات مستقر در عوارضی قزوین بازدید کرد.

دکتر مونسان در بازدید از کمپ گردشگری فدک، با اشاره به آغاز فعالیت ستاد هنماهنگی خدمات سفر کشور اظهار کرد: ۱۹ دستگاه اجرایی از دو ماه پیش با هماهنگی کامل در تلاش هستند تا ایام خوبی را برای مردم در تعطیلات نوروزی رقم بزنند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در طرح نوروزی مشارکت دارند.

وی توسعه بوم‌گردی در کشور را از رویکردهای مهم سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد.

این مقام مسئول افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور ظرفیت جدیدی را برای رشد و رونق اقتصادی روستاها ایجاد کرده و توانسته در کنار اشتغال زایی شرایط بسیار خوبی را برای خدمت رسانی مطلوب به گردشگران مهیا کند.

وی بیان کرد: در ایام نوروز نیز ۶۰۰ مجموعه بوم گردی آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی هستند که امیدواریم با فراهم آوردن این امکانات بتوانیم سفری ارزان همراه با رضایتمندی را برای مردم محقق کنیم.

مونسان یادآور شد: در کشور ایران بناهای تاریخی زیادی وجود دارد و بسیاری از آنها طی سال‌های گذشته بلااستفاده باقی مانده و تخریب شده‌اند که تبدیل آنها به اقامتگاه و هتل علاوه بر افزایش ظرفیت اقامتی کشور در رشد و توسعه گردشگری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

معاون رییس جمهور با اشاره به آمادگی استان قزوین برای پذیرایی از مسافران نوروزی تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری باراجین با ۱۴۰۰ هکتار فضای بی نظیر برای طبیعت گردی، فرصت بسیار خوبی را برای توسعه گردشگری و ایجاد اکو کمپ در استان قزوین فراهم آورده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از آمادگی 400 موزه و سایت موزه برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبرداد و گفت: امیدوارم در ایام تعطیلات نوروز مردم و گردشگران سفر را تنها با هدف رسیدن به مقصد آغاز نکنند و از برنامه‌های متنوعی که در طول مسیر پیشی بینی شده لذت ببرند.


انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان