۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پوتین برای چهارمین‌بار رئیس‌جمهور روسیه شد
کد خبر: ۲۷۳۳۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

با کسب بیش از ۷۵ درصد آراء؛

پوتین برای چهارمین‌بار رئیس‌جمهور روسیه شد

با اتمام شمارش آراء انتخابات روسیه، ولادیمیر پوتین با کسب بیش از ۷۵ درصد آراء برای چهارمین بار به عنوان رئیس‌جمهور پهناورترین کشور جهان شناخته شد.

پوتین برای چهارمین‌بار رئیس‌جمهور روسیه شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نظرسنجی‌های داخل شعب اخذ رأی نشان می‌دهد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فعلی و نامزد هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با کسب بیش از ۷۶ درصد آراء برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه انتخاب شده است.

شمارش بیش از ۹۷ درصد آرای ریخته شده به صندوقها نیز حاکی از پیشتازی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه است.

طبق جدیدترین نتایج، وی بیش از ۷۶ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری روسیه را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که آراء نزدیکترین رقیب او به ۱۲ درصد هم نمی‌رسد. بیشتر رقبای انتخاباتی او نیز حدود یک درصد مجموع آرا را به دست آورده‌اند.

این چهارمین باری است که پوتین به عنوان رئیس‌جمهور پهناورترین کشور جهان انتخاب می‌شود.

پوتین در انتخابات ریاست جمهوری امسال با هفت نامزد به رقابت پرداخت اما همانگونه که از قبل پیش‌بینی می‌شد به راحتی و با اختلاف زیاد، پیروز این انتخابات شد.

پوتین پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات، با حضور در جمع هوادارانش در میدان سرخ مسکو رسماً اعلام پیروزی کرد و از اعتماد دوباره مردم روسیه به خود در انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد. 

پوتین طبق قانون در سال ۲۰۲۴ دیگر نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد شود؛ مگر آنکه محدودیت دو دوره‌ای ریاست جمهوری از قانون اساسی این کشور حذف شود.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان