۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین صربستان هم به فکر افزایش جمعیت افتاد
کد خبر: ۲۷۳۲۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

طرح تشویقی رئیس جمهوری صربستان بمنظور افزایش جمعیت؛

صربستان هم به فکر افزایش جمعیت افتاد

رئیس جمهوری صربستان گفت: مادرانی که فرزند سوم و چهارم را به دنیا بیاورند بمدت ۱۰ سال، ماهانه ۲۵۰ یورو کمک نقدی دریافت می کنند.

صربستان هم به فکر افزایش جمعیت افتاد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آلکساندر ووچیچ روز شنبه در یک کنفرانس خبری در بلگراد با تاکید بر اینکه کمک مالی از جمله اقدامات دولت به منظور افزایش جمعیت است، گفت که اقدام های از اول ماه ژوئیه امسال ( ۱۰ تیرماه ۱۳۹۷) و برخی دیگر با شروع سال ۲۰۱۹ به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود که دولت صربستان یک سیاست راهبردی و اقدامات تشویقی برای سیاست جمعیتی کشور اتخاذ کرده که کمک مالی ۱۰۰ هزار دینار(حدود ۸۵۰ یورو) برای اولین نوزاد و برای دومین نوزاد مبلغ ده هزار دینار (حدود ۸۵ یورو) هر ماه به مدت دو سال و برای سومین فرزند مبلغ ۱۲ هزار دینار صربستان (حدود یکصد یورو) در هر ماه به مدت ده سال و برای چهارمین نو رسیده مبلغ ۱۸ هزار دینار (حدود ۱۵۰ یورو) ماهانه به مدت ده سال از جمله اقدامات تشویقی دولت است.


ووچیچ با تاکید بر اینکه اگر اقدامی برای فرزند ازدیاد زاد و ولد صورت نگیرد، کاهش جمعیت کشور را تهدید می کند، گفت: صربستان اکنون ۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۰۸ تن جمعیت دارد و درصورتی که چنین روند منفی ادامه یابد، تا سال ۲۰۶۰ جمعیت این کشور بین ۳.۹ تا ۵.۵ میلیون تن خواهد بود.


رئیس جمهوری صربستان تعداد کودکان نسبت به مادران را ۱.۴۴ خواند و تصریح کرد که برای تولید مثل به دست کم ۰.۸ بیشتر نیاز است، در غیر این صورت در چند سال آینده جمعیت کشور به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.


ووچیچ ادامه داد: در سال ۱۹۵۰ میلادی در کشور ۱۶۳ هزار و ۲۹۷ نوزاد متولد شده است و این رقم در سال ۲۰۱۷ تقریبا بالغ بر یک صد هزار تن بوده، البته با توجه به اینکه اکنون تعداد جمعیت بیشتر از آن زمان است.




انتهای پیام/1404
منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان