۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هر چه داریم از ولایت فقیه است
کد خبر: ۲۷۲۹۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

آیت الله جنتی در حرم مطهر امام خمینی(ره)؛

هر چه داریم از ولایت فقیه است

رئیس مجلس خبرگان گفت: موج هایی آمده اند تا آثار امام خمینی(ره) را کم رنگ کنند و ما باید این موج ها را بشکنیم.

هر چه داریم از ولایت فقیه است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجدید میثاق اعضای این مجلس  با آرمان‌های امام خمینی(ره) که صبح امروز پنجشنبه 24 اسفندماه در حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به روحیات امام خمینی اظهار کرد: امام راحل اسلام را زنده و پاینده کرد و به مسلمانان عظمت و قدرت داد.

وی ادامه داد: امام، روح جهاد، شهادت و ایثار را در جوانان ما تزریق کرد. در جهاد و شهادت قرن ها بسته شده بود، ولی ایشان این در را به روی امت اسلامی باز کرد؛ ایشان عزت و قدرتی ماندنی و پاینده به مردم دادند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: ایشان در مقام مبارزه با مشرکان و کفار، علی وار به جنگ دشمن آمدند، بدون اینکه برای آنها قدرتی قائل شوند، زیرا قدرت را برای خداوند قائل بودند. امام خمینی (ره) در برابر مومنان مهربان و در مقام عبادت از برترین عابدان بودند.

جنتی با اشاره به وظایف جامعه نسبت به آرمان‌های امام خمینی(ره) تصریح کرد: ما خیلی تقصیر داریم که امام (ره) را هنوز نشناخته ایم و نتوانسته ایم ایشان را به درستی به جهان بشناسانیم، البته در هر جای دنیا نام ایشان مطرح است، اما این غیر از شناخت امام راحل است.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در دانشگاه های دنیا حضور یابیم و رشته امام شناسی را در حداقل کشورهای اسلامی و حداکثر در دانشگاه ها راه اندازی کنیم. باید آینده ای این چنینی پیش بینی کنیم و بتوانیم آنچه خداوند به ما داده است را عرضه کنیم، چرا که ملت ها هر چقدر امام (ره)را بیشتر بشناسند، بیشتر عاشق ایشان می شوند.

جنتی اظهار کرد: راه امام راحل را نباید فراموش کنیم، مسیر امام (ره) همان مسیر علی (ع) و عاشورا است. سعی کنیم از جوانان عاشق امام عقب نمانیم، چرا که بسیاری از آنان در راه ایشان شهید شدند. این جوانان از ارزش های جمهوری اسلامی هستند و مخلصانه تلاش می کنند، همانگونه که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) رفتند و شهید شدند که نمونه آنها شهید حججی بود.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به دسیسه‌های دشمن خاطرنشان کرد: موج هایی آمده اند تا آثار امام (ره) را کم رنگ کنند و ما باید این موج ها را بشکنیم. اگر داعش تکفیری در سوریه و عراق شکسته شد، باید اینجا بیاییم و قبر مقدس امام راحل را ببوسیم، چرا که ایشان راه جهاد و مبارزه را باز کردند.

وی ادامه داد: هر چه داریم از ولایت فقیه است و باید این روحیه را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان