۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین با هرگونه افزایش قیمت‌ در بازار شب عید برخورد قانونی می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۹۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

با هرگونه افزایش قیمت‌ در بازار شب عید برخورد قانونی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: لیستی از توزیع کنندگان اصلی و به اصطلاح عمده فروش‌ها تهیه شده است تا در صورتی که بخواهند با عدم توزیع کالا موجب افزایش قیمت غیرقانونی در بازار شوند برخورد های قانونی از سوی دادستانی صورت پذیرد.

با هرگونه افزایش قیمت‌ در بازار شب عید برخورد قانونی می‌شود
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در آستانه فرارسیدن سال جدید کنترل بازار عید را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: بحث قیمت اقلام ضروری شب عید بسیار مهم است و نظارت بر قیمت‌ها مورد تاکید است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: فعالیت‌های دادستانی به عنوان مدعی العموم با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه بازار شب عید، بیش از دو ماه است که شروع شده و نشست‌های مختلفی در این حوزه با دستگاه‌های ذی ربط داشته ایم.

وی اذعان کرد: در همین راستا تذکرات لازم به صنوف مختلف که اقلام ضروری شب عید را توزیع می‌کنند داده شده است تا شاهد مشکلاتی از جمله کمبود اقلام و افزایش قیمت‌های نامتعارف و غیر قانونی نباشیم.

این مقام قضایی ابراز کرد: لیستی از توزیع کنندگان اصلی و به اصطلاح عمده فروش‌ها تهیه شده است تا در صورتی که بخواهند با عدم توزیع کالا موجب افزایش قیمت غیرقانونی در بازار شوند برخوردهای قانونی از سوی دادستانی صورت پذیرد.

کنترل قیمت‌ها در شب عید
دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: برای کنترل قیمت‌ها و حتی کیفیت اجناس و مواد خوراکی بازار دستگاه‌های ذی ربط در قوای مجریه و قضائیه با هماهنگی همدیگر، بازار را مدیریت می‌کنند که درهمین راستا تیم‌های نظارتی با حضور بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و همچنین نمایندگان اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: گشت‌های تخصصی معمولا از صبح مشغول خدمت هستند و رئیس شعبه تعزیرات و گاهی اعضای شعبه به همراه کارشناسان مربوطه که ممکن است از وزارت بهداشت، سازمان صنعت، معدن و استاندارد و پخش ملی مواد نفتی باشند در این گشت‌ها حضور دارند و چنانچه تخلفاتی را مشاهده نمایند در چارچوب قانون اقدامات لازم و برخوردی را اعمال خواهند کرد.

صادقی نیارکی به اهمیت احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است که بارها در سخنانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است به همین منظورهرجایی که احساس و مشاهده شود حقوق مردم توسط برخی افراد سودجو و فرصت طلب تضییع خواهد شد و یا مورد تعرض قرار می‌گیرد، دستگاه قضایی و در راس آن دادستانی به عنوان مدعی العموم با توجه به امر قانونگذار ورود پیدار می‌کند و در جهت احقاق حق اقدام خواهد کرد.

دادستان قزوین افزود: دادستانی قزوین نیز در این ایام نظارت‌های خود را جهت کنترل بازار شب عید در ابعاد مختلف کمی و کیفی نسبت به صنوف مختلف اعمال خواهد کرد و هر کجا مشاهده شود که حقوق مردم و جامعه مورد تضییع برخی افراد قرار می‌گیرد به همراه سایر سازمان های نظارتی ورود پیدا خواهد کرد و بدون اغماض با کسانی که بخواهند در نظم بازار اخلال ایجاد کنند برخورد خواهد کرد.

وی در پایان گفت: مردم نیز می‌توانند جهت بهتر و دقیق تر شدن نظارت‌ها به سازمان‌های نظارتی استان کمک نمایند و هر کجا تخلفی را مشاهده کردند مراتب را فورا به یکی از نهادهای ذی ربط اطلاع دهند تا اقدام لازم انجام گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

احمد / ۲۳ اسف ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

با تشکر از دادستان محترم قزوین لطفا آقای دادستان در خصوص عدالت دادگاه های محترم در اجرای پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری رشته کشاورزی نیز یادآوری فرمایند
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان