۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ممنوعیت حمل مسافر با وسایل نقلیه دولتی ابلاغ شد/نصب ۶ دوربین در آزادراه قزوین-رشت
کد خبر: ۲۷۲۹۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

ممنوعیت حمل مسافر با وسایل نقلیه دولتی ابلاغ شد/نصب ۶ دوربین در آزادراه قزوین-رشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اشاره به نصب ۶ دوربین در آزادراه قزوین-رشت گفت: ممنوعیت حمل و نقل مسافر با وسایل دولتی هم در شورای ترافیک استان تصویب و ابلاغ شده است.

 ممنوعیت حمل مسافر با وسایل نقلیه دولتی ابلاغ شد/نصب ۶ دوربین در آزادراه قزوین-رشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، افشین پیرنون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان در اداره کل راه و شهرسازی اظهار کرد: کمپ‌های بین راهی، نظارت بر شبکه راه‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی و اطلاع رسانی از طریق سامانه ۱۴۱ از جمله مواردی بود که در جلسات مرتبط با حوزه حمل و نقل جاده ای استان مطرح شده است.

وی افزود: ممنوعیت حمل و نقل مسافر با وسایل دولتی هم در شورای ترافیک استان تصویب و ابلاغ شده است.

این مسئول اضافه کرد: حدود یک هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری ناوگان حمل و نقل جاده ای استان را تشکیل می‌دهد و از اول اسفند بررسی خودروها به لحاظ فنی در حال انجام است، آموزش‌های لازم به رانندگان و مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل داده شده است.

وی عنوان کرد: کنترل‌های محسوس و نامحسوس هم انجام شده است تا وضعیت حمل و نقل عمومی مسافر بهتر شده و بتوانیم در نوروز ۹۷خدمات بهتری را از طریق حمل و نقل عمومی به مسافران ارائه کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: در بحث راهداری به محض اینکه بارش‌ها اجازه داد عملیات خط کشی را در راه‌های استان آغاز کردیم؛ اما هر زمان با بارش باران روبرو شدیم ناچار به توقف پروژه هستیم.

پیرنون گفت: هم اکنون ۱۳تابلوی پیام متغییر در سطح جاده‌های استان کار می‌کند که این تابلوها پارسال خاموش بودند؛ این تابلوها بر اساس اتفاقاتی که در ادامه مسیر رخ می‌دهد، می‌تواند پیام‌های مختلفی به رانندگان بدهد.

وی افزود: حسب نیاز با توجه به اینکه در آزادراه قزوین-رشت تخلفات زیادی داشتیم با تلاش شبانه روزی موفق شدیم ۶ دستگاه دوربین در نقاط خطرناک آزادراه مذکور مستقر کنیم.

پیرنون ابراز کرد: تمام راهدارخانه‌هایی که قابلیت ارائه خدمات به مسافران را دارند، تجهیز کردیم.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۵ باب راهدارخانه در سرتاسر راه‌های استان با استقرار ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی داریم.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین۱۳۲ کیلومتر خط طولی روشنایی در راه‌های در استان داریم که از این لحاظ وضعیت خیلی خوبی در کشور داشته و کمترین وضعیت خاموشی راه‌ها در سطح کشور را داریم.

پیرنون با اشاره به آمار مقایسه ای تصادفات در ۱۱ ماهه سال‌های ۹۵و۹۶ تصریح کرد: در تصادفات فوتی ۱۴ درصد، در تصادفات جرحی ۹ درصد، در تصادفات خسارتی ۴ درصد و در مجموع ۸.۲ درصد کاهش تصادفات را در استان داشتیم.

وی یادآور شد: در آمار کشته شدگان در سوانح رانندگی هم در ۱۱ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد کاهش و در مجروحین هم ۱۳.۵۹ درصد کاهش را شاهد بودیم.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان