۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۲۷ اکیپ گشت ویژه حفظ کاربری از اراضی کشاورزی صیانت می‌کنند
کد خبر: ۲۷۲۸۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین:

۲۷ اکیپ گشت ویژه حفظ کاربری از اراضی کشاورزی صیانت می‌کنند

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در کشیک نوروزی حفاظت از اراضی کشاورزی استان ۲۷ اکیپ گشت ویژه حفظ کاربری در سطح کل استان به صورت مستمر از اراضی کشاورزی صیانت می‌کنند.

۲۷ اکیپ گشت ویژه حفظ کاربری از اراضی کشاورزی صیانت می‌کنند
پرویز عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: به منظور صیانت از اراضی زراعی و باغ‌ها و نیز برای جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان اکیپ‌های گشت از تاریخ 29 اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات ایام عید در سطح کل استان به صورت مستمر وکشیک شبانه روزی فعال و به حالت عملیاتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه متاسفانه در ایام تعطیلات نوروزی هجمه وسیعی از تعرضات غیر قانونی به اراضی کشاورزی و ملی صورت می‌پذیرد؛ لذا این مدیریت برنامه های قاطعی درجهت ممانعت از این اقدام درنظر دارد.

سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین اذعان کرد: گشت زنی اکیپ ویژه نوروزی به منظور حفاظت از اراضی کشاورزی و پیشگیری تغییر کاربری غیرمجاز اراضی با هماهنگی بعمل آمده با گشت‌های حفاظت از اراضی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: کشیک نوروزی فعال در سطح شش شهرستان استان در جهت حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از هرنوع تغییر کاربری یا ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده پهنه بندی‌های صورت گرفته مورد رصد قرار خواهد گرفت.

این مسئول بیان کرد: دراین رابطه تمهیداتی اندیشیده شده تا با بسیج پرسنل ذیربط در آستانه سال نو به نحو شایسته و قاطع از اراضی کشاورزی حفاظت کنیم.

عبدی ادامه داد: از آنجایی که همه ساله در ایام تعطیلات نوروز فعالیت‌های سودجویانه در زمینه خرید و فروش زمین با هدف ویلا سازی وساخت و سازهای غیرمجاز افزایش می‌یابد، هر گونه تغییر کاربری از جمله دیوار کشی – محوطه سازی –شن ریزی – خاکبرداری – نخاله ومصالح ساختمانی – سوزاندن قطع و ریشه کنی و خشک کردن باغات به هر طریق بدون أخذ مجوز غیر قانونی بوده وبه منزله تغییر کاربری غیر مجاز تلقی و با متخلفین در چهار چوپ مقررات برخورد خواهد شد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ و گشت‌های حفاظت اراضی این آمادگی را دارد که به صورت شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل اخبار و گزارشات مردمی را درخصوص هرگونه تخلف تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان