۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین طرح جامع پیشگیری از آلودگی هوا در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل محیط زیست استان:

طرح جامع پیشگیری از آلودگی هوا در قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: دبیرخانه طرح جامع پیشگیری از هوای استان در اداره کل حفاظت محیط زیست استان مستقر است و دستگاه‌های مشمول هر سه ماه یکبار گزارش ارائه خواهند کرد.

طرح جامع پیشگیری از آلودگی هوا در قزوین اجرا می‌شود
سیاوش شمسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طرح جامع پیشگیری از آلودگی هوا در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد، در طرح جامع پیشگیری هوای استان قزوین 35برنامه اجرایی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در این جلسه مهندس زاهدی استاندار قزوین این طرح را با عنوان طرح بالادستی برای تمام کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برشمردند و تاکید کردند هم اعتبارات استانی و شهرستانی و امکانات موجود باید به طور متناسب در اختیار طرح جامع پیشگیری از آلودگی هوای استان قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص اهداف این طرح بیان کرد: جلوگیری از بیابان زایی، جلوگیری از تغییرات کاربری‌های فضای سبز، توسعه انرژی نو، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، جلوگیری از ساخت و سازها در مسیرها و کوریدرهای باری استان، جلوگیری از فرسایش بادی، الزام صنایع به استفاده از سیستم‌های کنترل آلودگی هوا و الزام دستگاه‌های اجرایی به معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله اهداف این طرح است.

وی اذعان کرد: دبیرخانه طرح جامع پیشگیری از هوای استان در اداره کل حفاظت محیط زیست استان مستقر است و دستگاه‌های مشمول هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه شورای برنامه ریزی استان ارائه خواهند کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان