۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راه‌اندازی هلدینگ بازرگانی در اولویت قرار می‌گیرد/ سن مدیریت در کشور باید کاهش یابد
کد خبر: ۲۷۲۸۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر جهاد کشاورزی در قزوین:

راه‌اندازی هلدینگ بازرگانی در اولویت قرار می‌گیرد/ سن مدیریت در کشور باید کاهش یابد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در قزوین گفت: سن مدیریت در کشور باید پایین بیاید و از جوانان و بانوان بیشتر استفاده شود، سهم مدیران در نظام تنظیم باید تعیین شود و عاملان تولید نقش بیشتری ایفا کنند.

راه‌اندازی هلدینگ بازرگانی در اولویت قرار می‌گیرد/ سن مدیریت در کشور باید کاهش یابد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی اوسط هاشمی، معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن اجتماعات استانداری قزوین اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند؛ اما هنوز تنظیم کننده درست بازار نبوده ایم.

وی افزود: باید مسیر مزرعه تا سفره هموار شود و زمینه بازگشت فارغ التحصیلان کشاورزی را به مزارع فراهم کنیم، باید زمینه بازگشت روستائیان را به محل تولید فراهم کنیم بنابراین توسعه زمانی محقق می‌شود که سهم زنان و جوانان در اشتغال و مدیریت فراهم شود.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سن مدیریت در کشور باید پایین بیاید و از جوانان و بانوان بیشتر استفاده شود، سهم مدیران در نظام تنظیم باید تعیین شود و عاملان تولید نقش بیشتری ایفا کنند.

وی اضافه کرد: از نگاه خود برای کشاورز قیمت بالا می‌زنیم، قیمت نهایی در اختیار استان‌هاست و استان‌ها می‌توانند مدیریت کرده و قیمت را تعیین کنند تا رضایت مردم در پیک مصرف تامین شود.

هاشمی بیان کرد: سه جهت گیری کلی در سال آینده برنامه ریزی کرده ایم که باید هدف گذاری شود و بازارهای هدف را باید شناسایی کنیم؛  یک محصول مانند زعفران که گردش مالی هشت میلیارد دلاری دارد می‌تواند معادل ارزش تملک دارایی کشور درآمدزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: سهم امروز ما ۴۰۰ میلیون دلار است که باید یک برند ملی ایجاد کنیم و وارد بازار بورس شویم تا بتوانیم قیمت زعفران را تعیین کنیم.

این مقام مسئول گفت: نظام تحول تعاونی‌ها را باید عملیاتی کنیم و نقش اتحادیه‌ها و تشکل‌ها در آن لازم و ضروری است است، دنبال حرکت بنیادین هستیم تا نقش بانوان و جوانان تحصیل کرده در تعاونی‌ها پر رنگ شود و محور دوم کارمان هلدینگ بازرگانی است که در بازار خرمای جهان حضور خواهیم یافت.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: باید هزینه تولید را کاهش دهیم و با تنظیم بازار و توجه به نظام بهره برداری به اهداف برسیم، باید به فکر یکپارچه سازی و احیا کشت و صنعت‌های بزرگ و استفاده از اتحادیه‌ها به سمت تحول در نظام تعاونی‌ها و ارزشمند کردن تولید باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان