۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دامپزشکی قزوین درباره خرید ماهی قرمز اطلاعیه ای منتشر کرد
کد خبر: ۲۷۲۷۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ساعت: ۷:۲۱ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز؛

دامپزشکی قزوین درباره خرید ماهی قرمز اطلاعیه ای منتشر کرد

به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز دامپزشکی قزوین درباره خرید ماهی قرمز اطلاعیه ای منتشر کرد.

دامپزشکی قزوین درباره خرید ماهی قرمز اطلاعیه ای منتشر کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اداره کل دامپزشکی قزوین با صدور اطلاعیه ای اذعان کرد: به اطلاع کلیه شهروندان عزیز می‌رساند با توجه به در پیش بودن سال نو و نیاز به خرید ماهی قرمز برای سفره‌های هفت سین، اداره كل دامپزشكي استان قزوين تمهیداتی را از قبیل نمونه برداری، تحویل ماده ضدعفونی رایگان و آزمایشات لازم قبل از حمل اینگونه ماهیان به مراکز عرضه، صدور مجوز حمل و کنترل حمل و نقل در مراکز قرنطینه ای و بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا، از همکاری سایر نهادها و ارگان‌های ذیربط در جهت کنترل حمل و نقل و عرضه بهداشتی ماهیان قرمز استفاده مي‌کنند.

بیماری‌های مشترک بین ماهیان زینتی و انسان، محدود است و تاکنون گزارشی خاصي مبنی بر بیماری‌های مثبت با مخزن ماهیان زینتی در انسان از طریق مراجع علمی ارائه نشده است.

با این وجود اکثر باکتری‌های انتروباکتریاسه، پسودوموناس، ادواردزیلا، ویبریو، استرپتوکوکوک و مایکوباکتریوم با عامل M. fortuitum. M . marinum ) ) را می‌توان از بیماری‌های مشترک طبقه بندی کرد که احتمال بروز بیماری از آنها در شرایط خاص و در اهمیت راه‌های انتقال خوراکی در این بیماری‌ها که عملاً در ماهیان زینتی احتمال آن محدود است، می‌توان با انجام اقدامات پیشگیرانه در اکثر موارد از بروز بیماری جلوگیری بعمل آورد و به همین منظور از کلیه هموطنان تقاضا می‌شود ماهی مورد نیاز خود را از مراکز بهداشتی خریداری کنند.

همچنين، از دست زدن به ماهیان و عدم دستمالی چشم ( به ویژه کودکان )، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم یا ظرف نگهداری ماهی جدا خودداري شود و در صورت بروز هر نوع علائم و ناراحتی‌های جلدي، به پزشك مراجعه کنید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان