۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین رکود گریبانگیر فروش مسکن/ اختلاف قیمت در مناطق مختلف قزوین کولاک می‌کند
کد خبر: ۲۷۲۴۶۹ نویسنده: حسین طاعتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

رکود گریبانگیر فروش مسکن/ اختلاف قیمت در مناطق مختلف قزوین کولاک می‌کند

از مناطق ارزان قیمت استان قزوین نیز می‌توان به راه آهن، سعدی و مولوی اشاره کرد، مسئله مهمی که بیش از اندازه به چشم می‌خورد اختلاف قیمت‌ها است، اختلاف قیمت‌ها کولاک می‌کند.

 رکود گریبانگیر فروش مسکن/ اختلاف قیمت در مناطق مختلف قزوین کولاک می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛____حسین طاعتی.

قزوین یکی از شهرهایی است که چندین استان مهم را به هم مرتبط می‌سازد، راه‌های ارتباطی از پایتخت تا استان‌های شمالی و غربی کشور همه از استان قزوین می‌گذرد.

قزوین دارای دانشگاه‌های مختلفی نظیر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد باراجین، علوم پزشکی، دانشکده فنی شهید بابایی و دیگر موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی است، همچنین دارا بودن چندین شهرصنعتی معتبر در کشور برای تامین شغل و درآمد از موقعیت مناسبی برخوردار است بخصوص برای مهاجرینی که از سایر استان‌های مجاور برای شغل و درآمد به این استان مهاجرت می‌کنند؛ این شرایط فضایی را ایجاد کرده تا قیمت مسکن نسبت به شهرهای دیگر دارای قیمت بالاتری باشد.

یکی از نکات قابل توجه اقتصادی کشور کاهش رونق مسکن است کاهش رونقی که می‌تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد عواملی همانند بورس، ارز، طلا و تامین مصالح و قیمت آنان از جمله عواملی است که می‌تواند در قیمت مسکن تاثیر گذار باشد اما مسئله ای که واقعا مردم شهر قزوین را در گیر می‌کند نوسانات قیمت مسکن است.

امروزه فراهم کردن مسکن با قیمت مناسب و پایدار برای شهروندان قزوینی به یک معضل تبدیل شده است و هزینه خرید مسکن با توجه به گران شدن مصالح و سایر عوامل وابسته همچون عوارض شهرداری نسبت به سال‌های گذشته بالا رفته است.

محمد ضمیری یکی از ساکنان خیابان نینوا در منطقه مینودر می‌گوید: هزینه خرید مسکن در تمامی مناطق قزوین را دارد اما نمی‌تواند به نوسانات مسکن اعتماد داشته باشد و هزینه ای بابت خرید مسکن پرداخت کند.

وی ترجیح می‌دهد هزینه‌های خود را بیشتر در حوزه مباحث بازار کار و بانک سرمایه گذاری کند و خانه را به صورت رهن برای خود فراهم سازد، اما هر چقدر تلاش کردم از قیمت رهن خانه اش مبلغی را بیان نکرد.

ما نیز برای مقاسیه قیمت‌های خرید خانه در استان قزوین به سراغ مشاور املاکی‌های سطح شهر رفتیم تا از قیمت مسکن در مناطق مختلف آگاهی پیدا کنیم.

کوثر یکی از مناطق شمال شهر قزوین محسوب می‌شود مالک مشاور املاک "انصار" قیمت آپارتمان در فازهای 1تا 4 را بین دو میلیون و ششصد و پنجاه تا سه میلیون بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: قیمت‌های مسکن در این منطقه در طی سال قیمت‌های بالا و پایین زیادی را به خود می‌بیند.

وی با بیان اینکه فروش مسکن هم اکنون در رکود به سر می‌برد، افزود: فروش خانه در این منطقه و سایر مناطق قزوین به شکل چشمگیری پایین آمده است و مردم خیلی کم به سراغ خرید خانه می‌آیند.

کلهر یکی از مشاوران املاک منطقه دهخدا مینودر در این باره می‌گوید: متوسط قیمت‌ها در مینودر بین یک میلیون و صد تا دو میلیون دویست هزار تومان است.

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت مصالح و عوارض شهرداری کسی به ساختن مسکن روی نمی‌آورد، گفت: قیمت مسکن در این منطقه نسبت به سایر مناطق قزوین با توجه به امکاناتش مناسب تر است و مردم در این منطقه خانه‌های آپارتمانی را خوب خرید می کنند و خرید خانه‌های آپارتمانی نسب به خانه های ویلایی در اولویت اولیه مردم قرار دارد.

مجتبی مرادی به عنوان کسی که در قزوین به دنبال خرید خانه است، می‌گوید: قیمت خرید خانه در قزوین بسیار بالا است، هر کسی به دلخواه خودش برای خانه اش قیمت تعیین می‌کند من به عنوان یک تازه داماد حدود سه ماه است که دنبال یک خانه با قیمت مناسب می‌گردم که هنوز موفق به خرید آن نشده ام و تنها دلیل آن قیمت‌های بالایی است که پیشنهاد می‌دهند.

پونک یکی از مناطق بالانشین و جز مناطق گران قیمت استان قزوین محسوب می‌شود بنگاه معاملاتی "جردن" یکی از بنگاه‌های معاملاتی منطقه پونک محسوب می‌شود.

این مشاور املاک با بیان اینکه هزینه خرید و ساخت مسکن با توجه به گران شدن مصالح و سایر عوامل وابسته همچون عوارض شهرداری نسبت به سال‌های گذشته بالا رفته است، ادامه داد: مسکن در این منطقه بسیار گران است ولی ساخت و ساز منطقه مصیب مرادی و پونک از لحاظ احداث جز مناطق پر رونق استان قزوین محسوب می‌شود.

وی قیمت مسکن در این مناطق را از سه میلیون و نهصد تا پنج میلیون و سیصد هزار تومان عنوان کرد و افزود: این قیمت‌ها بستگی به نوع خانه و مکان قرار گیری آن بالا و پایین می‌شود.

از سایر مناطق قزوین نیز قیمت‌های مسکن را پرس و جو کردیم که مشاورین املاک آن مناطق با توجه به مکان یابی خانه قیمت‌های مختلفی را بیان می‌کردند که قیمت ها با توجه به مکان یابی به شرح ذیل است:


به قیمت مسکن در مناطق مختلف قزوین اشاره شد مناطقی همچون پونک، ملاصدرا جز مناطق گرانقیمت شهر محسوب می‌شود و مناطق فلسطین شرقی و خیابان شهید بابایی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

از مناطق ارزان قیمت استان قزوین نیز می‌توان به راه آهن، سعدی و مولوی اشاره کرد، مسئله مهمی که بیش از اندازه به چشم می‌خورد اختلاف قیمت‌ها است، اختلاف قیمت‌ها کولاک می‌کند.
انتهای پیام/5005


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان