۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دوازدهمین نمایشگاه "کتاب" در قزوین گشایش یافت
کد خبر: ۲۷۲۳۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

دوازدهمین نمایشگاه "کتاب" در قزوین گشایش یافت

با حضور مسئولان استانی و کشوری دوازدهمین نمایشگاه کتاب در قزوین گشایش یافت.

دوازدهمین نمایشگاه "کتاب" در قزوین گشایش یافت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آئین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب سراسری در قزوین با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

اکبر اسکندری نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این افتتاحیه، بیان کرد: به اذعان کارشناسان فرهنگی ما برای تغییر و خروج از وضعیت کنونی باید تلاش کنیم؛ سرانه مطالعه و توجه به کتاب را ارتقاء ببخشیم و لذا هرچقدر تلاش برای رسیدین به این هدف انجام شود تاثیر فرهنگی خاص آن را می‌توان بیشتر در جامعه مشاهده کرد.

وی اذعان کرد: دسترسی به کتاب و انگیزه‌های اقتصادی در شرایط خاص امروز کشور سبب شده است تا گرایش به کتاب قدری کاهش پیدا کند و لذا نمایشگاه کتاب و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با قیمت مناسب و دسترسی آسان مردم به کتاب سبب می شود تا قدری دغدغه‌ها و موانع دسترسی مردم به کتاب رفع شود.

اسکندری نژاد گفت: بیش از ٣٠٠ ناشر آثار خود را در استان قزوین و در این نمایشگاه و ٢٢ ناشر استانی آثار و تازه‌های نشر خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

وی تصریح کرد: استان قزوین در دسته بندی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دسته استان‌های درجه ٣ جای می‌گیرد و این دسته بندی به لحاظ وسعت و جمعیت استان‌ها انجام شده است؛ اما جای خوشحالی است که در زمان برگزاری نمایشگاه میزان فروش بن کارت‌های نمایشگاه کتاب استان قزوین همیشه با استان‌های درجه یک کشور برابری داشته است.

مدیرکل ارشاد استان قزوین افزود: متاسفانه امسال به دلیل این که فرآیندهای بانکی صدور بن کارت‌ها در استان با تغییراتی همراه بود حداقل میزان دریافت بن کارت‌ها ٥٠ هزار تومان اعلام شده است که برای دانش آموزان و گروه سنی کودک و نوجوان رقم قابل توجهی است.


اسکندری نژاد بیان کرد: استان قزوین در دوره‌های قبل برگزاری نمایشگاه اثبات کرده است که از مردمی علاقمند در حوزه کتاب برخوردار است و فروش بالاتر از حد انتظار در نمایشگاه شاهدی بر این مدعاست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان