۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۱۶ ميليون تردد در محورهای مواصلاتی ثبت شد/ آزادراه قزوین- آبیک دارای بیشترین ترافیک
کد خبر: ۲۷۲۰۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۶ ساعت: ۹:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

بیش از ۱۶ ميليون تردد در محورهای مواصلاتی ثبت شد/ آزادراه قزوین- آبیک دارای بیشترین ترافیک

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوين گفت: در بهمن ماه سال جاری، تردد تعداد ۱۶ ميليون و ۵۶۰ هزار و ۹۴۶ وسيله نقليه در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسيد.

بیش از ۱۶ ميليون تردد در محورهای مواصلاتی ثبت شد/ آزادراه قزوین- آبیک دارای بیشترین ترافیک
افشین پیرنون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: دستگاه‌های تردد شمار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می‌رساند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی از 46 سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در بهمن ماه سال جاری 16 میلیون و 560 هزار 946 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزادراه‌ها 13 میلیون و 37 هزار و 579 تردد معادل 79 درصد کل تردد استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: بیشترین میزان ترافیک در بهمن ماه سال جاری مربوط به 19 بهمن بوده است؛ در این روز آزادراه قزوین – آبیک(رفت و برگشت) با ثبت تردد 119 هزار و 918 وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

پیرنون ادامه داد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، دو میلیون و 798 هزار و 570 تردد معادل 17 درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی مطرح کرد: محور ساوه-بویین‌زهرا و بالعکس با 166 هزار و 837 وسیله(معادل 65 درصد)، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک(تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کند) در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل 492 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

پیرنون توضیح داد: بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در بهمن ماه، مربوط به آزادراه قزوین- آبیک با یک هزار و 847 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

وی متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها را 88 و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 75.8 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این مدت 97.3 کیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه قزوین- رشت بوده است.

گفتنی است، در ماه گذشته تعداد 487 هزار و 987 خودرو معادل سه درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان دارای تخلف سرعت بوده و 15.5 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده است.

بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزادراه قزوین - آبیک با 394 هزار 980 وسیله نقلیه( معادل 30 درصد) بوده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان