۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شب "شعر ریحانه" برای نخستین بار در قزوین برگزار می‌شود/ دریافت ۸۰ اثر از شعرای آئینی
کد خبر: ۲۷۲۰۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۵ ساعت: ۱۶:۱ ↗ لینک کوتاه

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین:

شب "شعر ریحانه" برای نخستین بار در قزوین برگزار می‌شود/ دریافت ۸۰ اثر از شعرای آئینی

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین با بیان اینکه ۸۰ اثر به کنگره "ریحانه" ارسال شده است، گفت: این آثار برای بررسی و انتخاب نفرات برتر به "جامعه ایمانی مشعر" قم ارسال شد و در پایان کنگره نفرات برتر اعلام و از آنها تجلیل خواهد شد.

شب "شعر ریحانه" برای نخستین بار در قزوین برگزار می‌شود/ دریافت ۸۰ اثر از شعرای آئینی
علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره برگزاری شب شعر "ریحانه" اظهار کرد: "شب شعر ریحانه" برنامه ای است که هرساله توسط آستان قدس رضوی در مشهد برگزار می‌شود و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد در سال جاری به صورت پایلوت در چند شهرستان برگزار شود.

وی افزود: استان قزوین نیز جزو شهرهایی است که برای اجرای شب" شعر ریحانه" انتخاب شده است و مجمع شاعران "کمیت" قزوین با همکاری انجمن رضوی مسئولیت برگزاری این کنگره را برعهده دارد.

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین اذعان کرد: فراخوان این شب شعر از هفته‌های گذشته در عناوینی چون خطبه فدکیه، ساده زیستی فاطمی، حضرت زهرا (س) و دستگیری از فقرا، ارزش مادر بودن(مادری افتخار حضرت)، تربیت فاطمی(عبادی،جهادی،انقلابی و معرفتی) منتشر شده بود.

وی اضافه کرد: از دیگر موضوعات این کنگره مفاخره امیرالمومنین و حضرت فاطمه (س)، حضرت زهرا (س) و دفاع از حریم ولایت، القاب حضرت فاطمه(س)، امام زمان( عج ) و حضرت زهرا( س)، ولی فقیه علمدار فاطمی، عفاف و حجاب، شهدا و حضرت زهرا(س)، مدافعان حرم و حضرت زهرا(س) بود.

جلیلوند با بیان اینکه 80 اثر به شب شعر "ریحانه" ارسال شده است، گفت: این آثار برای بررسی و انتخاب نفرات برتر به "جامعه ایمانی مشعر" قم ارسال شد و در پایان کنگره نفرات برتر اعلام و از آنها تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این شب شعر با هدف تقویت بنیه شعری و هم افزایی شعرای آئینی و تشویق و ترغیب شعرا راه اندازی شده است که در استان از ظرفیت و پتاسیل مجمع شعرای آئینی کمیت و انجمن رضوی و نهادهای فرهنگی و حوزه هنری بهره می‌برد.

این فعال فرهنگی فعالیت‌های مجمع "کمیت" را در دو محور عاشورا و فاطمیه خاص تر دانست و ابراز کرد: این دو جریان به علت پیوند عمیق با مباحث دینی و چراغ هدایت شیعه نیازمند اطلاع رسانی و تبیین اهداف است و مجمع کمیت طی 2 سال گذشته در این حوزه‌ها فعالیت خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: شب شعر ریحانه برای نخستین بار در کشور است که در قزوین برگزار می‌شود و چون ما شب شعر "آسمانی" را سال گذشته در مدح حضرت زهرا(س) برگزار کرده بودیم؛ برای سال جاری کنگره ریحانه را با عنوان (مادر آسمان2) نامگذاری کردیم.

این مسئول تصریح کرد: مرکز آفرینش‌های حوزه هنری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، شهرداری قزوین و انجمن رضوی مشهد مقدس در برگزاری این شب شعر با ما همکاری داشتند.

وی درخصوص زمان و میهمانان برنامه یادآور شد: استاد ولی الله کلامی زنجانی از مداحان و شاعران طراز انقلابی و دکتر میرزائی از غزل سرایان بزرگ کشور در مشهد مقدس جزو میهمانان این برنامه هستند و آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین نیز سخنران برنامه خواهند بود.

جلیلوند در پایان گفت: شب شعر"ریحانه" روز یکشنبه ششم اسفندماه سال جاری در حوزه هنری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان