۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اعتراف روزنامه‌ اصلاح‌طلب به خیانت‌ و فریب افکار‌ عمومی درباره برجام
کد خبر: ۲۷۲۰۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۵ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

از چند‌سال قبل می‌دانستیم که دیگر نمی‌توان به برجام دل‌خوش کرد

اعتراف روزنامه‌ اصلاح‌طلب به خیانت‌ و فریب افکار‌ عمومی درباره برجام

روزنامه شرق در چند سال اخیر کار ویژه اش این بوده که هیچگاه مردم متوجه نشوند که برجام فایده ای نداشته و نخواهد داشت. این کار ویژه باوجود اینکه سردبیر این روزنامه اصلاح طلب اعتراف کرده که از بیخود بودن برجام خبر داشته، غیر از فریب افکار عمومی و خیانت حتی به طرفداران دولت و اصلاحات معنای دیگر می‌تواند داشته باشد؟

 اعتراف روزنامه‌ اصلاح‌طلب به خیانت‌ و فریب افکار‌ عمومی درباره برجام
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،سردبیر روزنامه شرق نوشته است: "در اواخر دوره اول دولت روحانی عیان بود که دیگر نمی‌توان به برجام دل خوش کرد و باید برای سیاستِ پسابرجام تدبیری دیگر اندیشیده می‌شد، که نشد."

اعتراف روزنامه‌ اصلاح‌طلب به خیانت‌ و فریب افکار‌ عمومی درباره برجام

وی همچنین می نویسد: " پیش‌بینی‌ها درباره چهار سالِ دوره دوم دولت روحانی درست از آب درآمد. این دولت روزهای سختی را پشت‌سر گذاشت و روزهای سخت دیگری نیز پیش‌رو دارد. روحانی در تلاش است تا با سخنرانی‌های خود از تلخی مشکلات بکاهد. از این‌روست که نسبت به رؤسای جمهورِ دیگر سخنان تندتری بر زبان می‌آورد."

اما اعتراف سردبیر شرق درباره وضعیت برجام در حالی مطرح می شود که روزنامه شرق در ایام انتخابات ریاست جمهوری و همچنین پس از آن تاکنون نیز از فواید برجام گزارش ها منتشر کرده است.

روزنامه شرق به روحانی ایراد گرفته است که باید باید برای سیاستِ پسابرجام تدبیری دیگر اندیشیده می‌شد که نشد! اما تدبیر خود روزنامه شرق در اینباره چه بوده است؟ آنچه که از ده ها صفحه مطلب و تیترهای رنگارنگ این روزنامه از اواخر دولت اول روحانی تاکنون مشاهده می شود، این بوده که نه تنها به دولت درباره پسابرجام هشدار یا مشورت و پیشنهادی نداده بلکه دولتمردان را برای ماندن برجام به هرقیمتی تشویق و تخریب‌های عجیب و غریب نیز علیه منتقدین برجام نیز روا داشته ست.

البته روزنامه شرق در چند سال اخیر کار ویژه اش این بوده که هیچگاه مردم متوجه نشوند که برجام فایده ای نداشته و نخواهد داشت. این کار ویژه باوجود اینکه سردبیر این روزنامه اصلاح طلب اعتراف کرده که از بیخود بودن برجام خبر داشته، غیر از فریب افکار عمومی و خیانت حتی به طرفداران دولت و اصلاحات معنای دیگر می‌تواند داشته باشد؟

پیش از این نیز مدیرمسئول روزنامه شرق طی گفتگوی  اعتراف کرد در شرایطی که نگاه‌ها نسبت به آمریکا مثبت نبوده، در رسانه خود برجام  و مذاکرات را بزک کرده‌اند.

به نظر می رسد پس از اینکه عراقچی در انگلیس به صراحت اعتراف کرده که برجام برای کشور موفق نبوده و هر روز نیز آمریکا آن را نقض می کند، رزونامه های زنجیره ای نیز بیشتر متوجه شده اند که بدجوری پایشان در قضیه آبرویزی برجام و تبعات آن گیر افتاده است. بهترین در کار نیز در این موقع نیز ظاهرا این است که بگویند ما می دانستیم که از برجام چیزی در نمیاد!

لازم به ذکر است عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان چند روز قبل در اندیشکده سلطنتی چتم هاوس در انگلیس اظهار داشت: «چیزی که من دوست دارم اضافه کنم و مهم است اینکه برجام داستانی موفقیت‌آمیز برای شما کشورهای 1+5 است چراکه ایران کاملا به آن پایبند بوده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قاضی این توافق است تایید کرده ایران هرگز از آن تخطی نکرده است و کاملا به آن پایبند بوده است. همه چیز ما تحت کنترل و بازرسی است و 9 گزارش این را تایید می‌کند. اما ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند چراکه ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است. دلیل ساده است، آمریکا تقریبا هر روز تعهداتش در برجام را نقض می‌کند و امریکا دلیل این مسئله است که برجام برای ایران موفق نبوده است. حتی متن و کلمات برجام نقض شده‌اند».


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان