۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ذخیره سازی ۱۵۰۰ تن میوه شب عید/ توزیع میوه از هفته آخر اسفندماه
کد خبر: ۲۷۲۰۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۵ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شد؛

ذخیره سازی ۱۵۰۰ تن میوه شب عید/ توزیع میوه از هفته آخر اسفندماه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ تن سیب و پرتغال در سردخانه ای استان ذخیره سازی شده و از ۲۴ اسفند ماه توزیع آن آغاز خواهد شد.

ذخیره سازی ۱۵۰۰ تن میوه شب عید/ توزیع میوه از هفته آخر اسفندماه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تشکر از تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در تامین 20 درصد سهم تولید واحدهای مرغ تخمگذار استان؛ بر استمرار این روند و برخورد با واحدهایی که در این زمینه همکاری نمی کنند تاکید کرد.

این مسئول افزود: بدون اتلاف وقت باید با هماهنگی تعزیرات واحدهایی که 20 درصد سهم خود را به استان تخصیص نمی‌دهند، برخورد قانونی شود.

حبیبی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر توزیع یاد آور شد: تخم مرغ باید با نرخ 12 هزار و 600 تومان در نقاط مختلف استان توزیع شود؛ با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم محدودیت و کمبودها تامین شود.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین به تامین مرغ مورد نیاز شهروندان در شب عید اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ نیز با توجه به توزیع مرغ منجمد کنترل شده و هم اکنون با قیمت مناسب در سطح استان توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: برای شب عید بین 400تا 500 تن مرغ منجمد ذخیره سازی شده است، همچنین گوشت قرمز نیز با توجه به توانمندی استان در تولید این محصول دامی؛ از ظرفیت و پتانسیل واحدهای تولیدی دامی استان استفاده خواهد شد.

این مسئول به توزیع میوه شب عید شهروندان استان اشاره کرد و گفت: توزیع میوه شب عید از 24 اسفندماه در سطح استان انجام می‌شود و توزیع بر اساس سهمیه بندی شهرستانی انجام می‌شود.

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین  در ادامه این جلسه بیان کرد: هم اکنون تعداد 40 غرفه در سطح استان برای توزیع میوه شب عید شهروندان تعیین شده است.

به گفته وی سهمیه میوه شب عید شهروندان استان بر اساس پراکنش جمعیتی و شهرستانی تعیین و توزیع خواهد شد، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

این مسئول ابراز کرد: این غرفه‌ها در سطح شهر بصورت متحد الشکل و با آرم مخصوص است تا جلوی هر گونه تخلف گرفته شود، امسال نسبت به سال گذشته وضعیت و کیفیت میوه بهتر است و هیچگونه مشکلی برای توزیع آن وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی انجام شده غرفه‌هایی نیز در مکان‌های بر پا خواهد شد تا مردم بتوانند به راحتی میوه مورد نیاز خود را تامین کنند، در خصوص دو کالای شکر و برنج نیز به میزان کافی در استان ذخیره سازی شده است و جای نگرانی وجود ندارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان