۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سازماندهی ۷۰هزار خادمیار باهدف خدمت به محرومان در کشور
کد خبر: ۲۷۲۰۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۵ ساعت: ۱۱:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس اعلام کرد:

سازماندهی ۷۰هزار خادمیار باهدف خدمت به محرومان در کشور

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در هر استان تنها یک دفتر برای شناسایی محرومان و مستضعفان و نیز سازماندهی خیّران و خادمیاران تخصصی به منظور ارائه خدمات داوطلبانه به محرومان در همان استان راه اندازی کرده است.

سازماندهی ۷۰هزار خادمیار باهدف خدمت به محرومان در کشور
علی اکبر عصارنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: براساس راهبرد آستان قدس رضوی مبنی بر توسعه مفاهیم خدمت، خادم و مخدوم، زمینه خدمت افراد متخصص در حوزه‌های مختلف فراهم شده است.

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی افزود: در قالب طرحی، خادمیاران رضوی علاوه بر خدمت در حرم مطهر، بخشی از مأموریت خود را به صورت داوطلبانه به محرومان و مستضعفان در منطقه محل سکونت ارائه خدمت می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: براساس این طرح، در هر استان یک دفتر تأسیس و شروع به فعالیت کرده است، که مهمترین فعالیت این دفاتر، شناسایی محرومین و مستضعفین به منظور ارائه خدماتی نظیر اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس با همکاری سایر نهادهای دولتی و غیردولتی و نیز ثبت نام و گزینش خادمیاران رضوی و سازماندهی آنان در قالب گروه‌های تخصصی برای ارائه خدمت به مردم محروم همان استان است.

عصارنیا تأکید کرد: تاکنون حدود 70 هزار نفر خادمیار توسط این دفاتر شناسایی و جذب و جهت ارائه خدمات تخصصی به مردم محروم همان منطقه سازماندهی شده‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان