۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نقش نیروی اول امنیتی روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸
کد خبر: ۲۷۲۰۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۵ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مسئولیت امنیت روسیه بر دوش کیست؟

نقش نیروی اول امنیتی روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸

تهدید برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فقط القاعده یا داعش نیست، هواداران انگلیسی، آشوبگرانی که از زیرزمین سر بر می آورند و مخالفان پوتین هر یک به اندازه کافی یک تهدید کامل محسوب می‌شوند.

نقش نیروی اول امنیتی روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در راه است و برای کسانی که مسئولیت برگزاری این رویداد بین المللی را دارند، این مدت بسیار کم است و حق دارند بگویند که برای آنها جام جهانی مدتی است که رسما آغاز شده است.

اغراق نیست اگر گفته شود کوچه به کوچه، خانه به خانه برای رفع تهدید در حال نظارت و بازرسی هستند و در این میان آنچه کار نیروهای امنیتی روسیه را بسیار سخت می کند این است که پوتین از آنها خواسته ویترین مسکو در آرامش و مدرنیته و خیال آسوده چیده شود و هیچ نگرانی در میان مردم منتشر نگردد.

در چنین وضعیتی کار بسیار سخت می شود، از یک سو مقامات امنیتی دوست دارند کنترل همه چیز را در اختیار داشته باشند و مجوز هر گونه دخالت و ورود و خروج در کنترل آنها باشد و از سویی دیگر این اتفاق تقریبا محال است چرا که روسیه تلاش می کند به دنیا اثبات کند که روسیه امنیت دارد و بهشت گردشگری است!

پوتین در پاسخ به سوال خبرنگار گاردین انگلیس مبنی بر مشخص کردن نام اصلی گردان امنیتی این کشور و نیروهای اطلاعاتی روسیه می گوید: خودتان می گویید، گردان امنیتی، نیروهای اطلاعاتی... ی. اگر قرار بود من نامشان را به تو بگویم که دیگر نیروهای اطلاعاتی نبودند، گردان امنیتی روسیه در سطحی فوق تصور یک خبرنگار انگلیسی فعالیت می کند و محدوده فعالیتش به مرزهای روسیه هرگز محدود نمی شود.

با چنین پاسخی از سوی پوتین مشخص می شود که روسیه برای مقابله با تهدیدها و ناامنی ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده و بیدار است اما تهدیدها نیز یکی و دوتا نیستند.

هرچند اخرین لکه های ننگ و ناپاکی داعش به برکت نبرد جانانه و مستمر مدافعان حرم و حریم پاک می‌شوند اما عقب نشینی و فرار بخش قابل توجهی از این نیروهای تکفیری به کشورهای اروپایی و شمال آفریقا باعث شده تا روسیه به شدت نگران جمع آوری مجدد قوا و انتقام دوباره باشد.

تهدیدهای رسمی و غیر رسمی از سوی داعش و دیگر همپیاله های این مظهر فساد فی الارض، به صورت مستقیم متوجه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است و گارد امنیتی مسکو در دو ماه گذشته ۴ رزمایش داخل شهری و ۲ رزمایش بین شهری برگزار کرده است.

سیستم های اطلاعاتی روسیه، ضعیف نیستند و برگ برنده آنها «تجربه» است. حضور روسیه در سوریه نیز به مسکو کمک کرده تا بیش از پیش با دشمن تهدید کننده جام جهانی آشنا باشد و در ردیابی آنها تلاش کند.

از داعش و تروریسم بین الملل که بگذریم، خطر بعدی می تواند هولیگان باشد، هواداران از خود بیخود شده ای که گویا هیچ هراسی از هیچ چیزی ندارند و چنان مست و لایعقل در خیابانها اقدام به تخریب اموال عمومی و مزاحمت برای مردم می کنند که گویا اصولا نیرویی به نام پلیس ضد شورش یا گارد امنیتی را جدی نمی گیرند. بازداشت برای آنها بسیار طبیعی و مضحک است و شک ندارند که مسکو حق ندارد آنها را بیش از چند ساعت در بازداشت نگه دارد.

این بار اما ماجرا کمی فرق دارد، فروش مشروبات الکلی در اطراف استادیومهای شهرهای برگزار کننده ممنوع و محدود است، هتل محل اقامت هواداران انگلیس تحت تدابیر شدید امنیتی است و این هتلها دارای گیت و دروازه ورود هستند.

کلیه مغازه ها و فروشگاه های اطراف استادیوم ها و میادین اصلی شهر تا دو ساعت قبل و بعد از هر بازی بسته خواهند بود و اجازه ارایه خدمات به مردم را نخواهند داشت.

از هواداران تیم فوتبال انگلیس قبل از ورود به استادیوم تست تنفسی الکل گرفته می شود و اگر عدد نمایش داده شده بالاتر از حد تعریف شده باشد، این افراد حق ورود به بوفه و خرید دوباره مشروبات الکلی را نخواهند داشت.

گارد ویژه امنیتی روسیه نیز به صراحت اعلام کرده که اگر هوادار یا هر گردشگری به هر دلیلی از سوی پلیس بازداشت شود، هیچ تمینی برای همکاری دیپلماتیک با کشور متبوع فرد بازداشت شده در کار نخواهد بود.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان