۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی راه‌آهن قزوين -رشت/ تکمیل این پروژه نیازمند ۲۵۰ ميلياردتومان اعتبار است
کد خبر: ۲۷۲۰۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۳ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور:

پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی راه‌آهن قزوين -رشت/ تکمیل این پروژه نیازمند ۲۵۰ ميلياردتومان اعتبار است

مديرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور گفت: طرح راه آهن قزوين -رشت در مجموع ۸۱ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است و ارديبهشت سال آينده به بهره برداري مي‌رسد.

پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی راه‌آهن قزوين -رشت/ تکمیل این پروژه نیازمند ۲۵۰ ميلياردتومان اعتبار است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی اکبر مردی، مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور ظهر امروز(پنج شنبه) در حاشيه بازديد از طرح‌های عمرانی در دست اجراي قزوين -رشت اظهار کرد: تاکنون برای این پروژه یک هزار و چهارصد میلیارد تومن هزینه شده است.

وی افزود: از هشت ايستگاه راه آهن اين مسير چهار ايستگاه امامزاده هاشم، رستم آباد و لوشان به پايان رسيده و ساختمان اصلي راه آهن شهر رشت نيز 85 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: زيرسازي پروژه ریلی قزوین رشت 97 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و عمليات ريل گذاري آن تا پايان امسال به اتمام خواهد رسید، به یاری خدا در اردیبهشت سال آینده قطار از قزوین به رشت خواهد رسید و در پی آن پس از انجام عملیات تکمیلی و ایمن سازی طی ماههای بعد بهره برداری عمومی از آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه به 250 ميلياردتومان اعتبار نياز دارد، افزود: طراحی و ساخت این پل به دست طراحان و مهندسان زبده ایرانی بوده است و این پل از لحاظ دهانه ۱۰۰ متری که دارد یکی از پل‌های بی نظیر ایران محسوب می‌شود.

مردی ادامه داد: این پل از ۹ دهنه فلزی ساخته شده است که ۱ دهنه فلزی آن به همراه سه دهنی بتنی در ۱۵ روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پل از لحاظ پایه هم جز بی نظیرترین پل‌های ایران است، گفت: پایه‌های این پل در داخل بستر رودخانه بدون دستگاه کار شده که بلندی آنها ۳۰ متر و دارای۹ پایه است که این پایه‌ها همه تو خالی و سر ستون‌ها توپر است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو کشور اذعان کرد: در این پل از ۹۰۰۰۰ ست پیچ و مهره که تولیدات داخل بود استفاده شده و این پل هم در رودخانه و هم اتوبان و جاده قدیم قزوین رشت را در برمی‌گیرد.

وی بیان کرد: با ساختن این خط ریلی ما می‌توانیم در سال ۲۰ میلیون لیتر بنزین صرفه جویی کنیم و به همراه ساخت این خط ریلی می‌توانیم ۳۵ میلیارد تومان حوادث جاده را کاهش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی مشکلات اساسی ما تامین مصالح بود، ادامه داد: قطار ۲۵ اردیبهشت به گیلان می‌رسد و می‌تواند ۲میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را جابه جا کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان