۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۴ مجموعه اقامتی ویژه نوروز در استان به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۲۷۲۰۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۳ ساعت: ۱۳:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

۴ مجموعه اقامتی ویژه نوروز در استان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: در اسفند ماه ۹۶، ۳ مجموعه اقامتی در قزوین و یک مجموعه اقامتی در تاکستان به بهره برداری می‌رسد که نسبت به سال گذشته ظرفیت هتل‌ها ۲ برابر خواهد شد.

۴ مجموعه اقامتی ویژه نوروز در استان به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ به منظور بررسی زمینه‌های همکاری مشترک برای اجرای برنامه‌های نوروز 97، نشست هم اندیشی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیر کل ارشاد استان قزوین، شهردار قزوین و جمعی از مدیران شهری در عمارت تاریخی بلدیه برگزار شد.

در این جلسه محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با اشاره به اهمیت جهانی نوروز اظهار کرد: نوروز به عنوان نقطه اتصال فرهنگی همه ایرانیان و حوزه‌های فرهنگی جهان ایرانی در سال‌های اخیر به عنوان یک پدیده جهانی به ثبت رسیده که باید از این فرصت به نحو شایسته ای در معرفی و ارائه بخش‌هایی از وجوه فرهنگی خود که مهمترین آن مهمان نوازی است، استفاده کنیم.

وی نوروز را مجالی برای برای همکاری و همفکری‌های مشترک خواند و افزود: با توجه به راهبردهای دولت تدبیر و امید در برگزاری نوروزی متفاوت و پرنشاط در سال 97 و رویکردهای تازه ای که با که تغییر در عرصه مدیریت شهری قزوین مطرح شده، امیدوارم بتوانیم در کنار هم و با انجام اقدام های مشترک انتظارات مردم و گردشگران را برآورده ساخته و با بسیج همه امکانات برای تثبیت جایگاه مقصدی قزوین در قلمرو گردشگری کشور، شاهد یک نوروز پربار و باشکوه در استان باشیم.

این مسئول با اشاره به شعار " قزوین، نزدیکترین مقصد" در سال 97 اذعان کرد: پیش نیاز یک نوروز پر رونق بهره گیری از یک روش تبلیغاتی مناسب است که باید در مبداء انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بازار عمده گردشگری استان قزوین با ظرفیت بیش از 15 میلیون نفر در تهران و البرز متمرکز شده که دسترسی بسیار آسانی به استان داشته و در عین حال با مقدورات قزوین سازگار است و نیز بر اساس دو مصوبه ستاد هماهنگی خدمات سفر و تاکید استاندار و معاونت عمرانی ایشان برای معرفی شایسته قزوین در نوروز 97، چنانچه تبلیغات محیطی در اسفندماه به ویژه در تهران و کرج انجام شود قطعا تاثیر بسزایی در جذب بیشتر گردشگران به استان خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در خصوص افزایش ظرفیت اقامتی قزوین در سال 97 ابراز کرد: در اسفند ماه 96، 3 مجموعه اقامتی در قزوین و یک مجموعه اقامتی در تاکستان به بهره برداری می‌رسد که نسبت به سال گذشته ظرفیت هتل ها 2 برابر خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به ضریب اشغال تخت در قزوین که تقریبا بیش از دو برابر متوسط کشور است؛ باید این نکته را در نظر داشت که این ظرفیت پاسخگوی انبوه مراجعانی که به قزوین سفر می‌کنند نیست و باید امکان اسکان و اقامت برای مسافران مناطق دورتر فراهم شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان