۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کشاورزی حفاظتی در ۵۴ هزار هکتار از اراضی زراعی اجرا شد
کد خبر: ۲۷۲۰۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۳ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر زراعت جهاد کشاروزی استان قزوین:

کشاورزی حفاظتی در ۵۴ هزار هکتار از اراضی زراعی اجرا شد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاروزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۵۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به طرح کشاورزی حفاظتی اختصاص یافته است.

کشاورزی حفاظتی در ۵۴ هزار هکتار از اراضی زراعی اجرا شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فرزاد خوش اخلاق مدیر زراعت جهاد کشاروزی استان قزوین صبح امروز(پنج شنبه) در جلسه کشاورز ی حفاظتی که با حضور نمایندگان شهرستانها و شرکت‌های تامین کننده ادوات کشاورزی در مجموعه باغستان اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت؛ حدود 45 هزار هکتار اراضی گندم دیم و بیش از9 هزار هکتار گندم آبی به اجرا ی طرح کشاورزی حفاظتی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی حفاظتی به عنوان یکی از مباحث نوین در امر کشاورزی مطرح است، افزود: استان قزوین در زمینه اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی در 10 سال گذشته جز و استان‌های پیشرو در این طرح است.

وی تصریح کرد: همچنین در کشت بهاره نیز در زمینه کشت ذرت، چغندر قند و یونجه این طرح در سطح 400 هکتار در دست اقدام و اجرا است.

این مسئول مزایای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی را؛ کاهش ورود ماشین آلات به اراضی کشاورزی، کاهش هزینه کشت و سرعت بخشیدن به عملیات کشت ذکر کرد.

خوش اخلاق اضافه کرد: افزایش عملکرد در واحد سطح نیز در طی یک بازه زمانی پنج یا شش ساله افزایش یافته و صرفه جویی در مصرف آب در مزرعه را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص مسایلی از قیبل وضعبیت نفوذ آب و چگونگی آبیاری مزارع تحت اجرای پروژه‌های خاکورزی حفاظتی و همچنین معرفی برخی ادوات مناسب این سیستم‌ها بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان