۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مراحل پیش ثبت نام حج تمتع آغاز شد/ اعزام ۴ هزار نفر به عتبات
کد خبر: ۲۷۲۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین:

مراحل پیش ثبت نام حج تمتع آغاز شد/ اعزام ۴ هزار نفر به عتبات

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با اعلام آغاز مراحل پیش ثبت نام حج تمتع، گفت: از ۲۳ اسفند تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۴ هزار نفر به عتبات اعزام می‌شوند.

مراحل پیش ثبت نام حج تمتع آغاز شد/ اعزام ۴ هزار نفر به عتبات
علیرضا کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در خصوص شرایط ثبت نام حج تمتع اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رئیس سازمان حج و زیارت کشور و مذاکرات انجام شده با مسئولین کشور عربستان زمینه‌های اولیه برای اعزام زائران حج تمتع سال 97 فراهم شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه امسال شرایط بهتری نسبت به سال جاری برای اعزام زائران فراهم شده است، افزود: همه افرادی که از سی‌ام آبان ماه سال 85 ودیعه‌گذاری انجام داده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت https://atabatresult.haj.ir مراحل پیش ثبت نام را انجام داده و اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مراحل پیش ثبت نام آغاز شده است، ادامه داد: پس از تکمیل اطلاعات از هشتم اسفند ماه اسامی مدیران کاروان در جراید منتشر می‌شود که متقاضیان می‌توانند برای تکمیل مراحل ثبت نام به دفاتر اعلام شده مراجعه کنند.

کلانتری با اشاره به احتمال افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته، بیان کرد: با وجود افزایش تورم در کشور عربستان امکان افزایش قیمت‌ها مطرح شده است که با تلاش مسئولین به احتمال زیاد این افزایش اتفاق نخواهد افتاد.

این مسئول با بیان اینکه امکان افزایش ظرفیت در اعزام حجاج وجود دارد، اظهار کرد: ظرفیت استان 1200 نفر است که در صورت مراجعه افراد بیشتر امکان افزایش ظرفیت و تمدید تاریخ مراجعه وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: افرادی که پیش از سال 85 ودیعه‌گذاری کرده‌اند، در صورت تمایل به اعزام می‌توانند مراحل پیش ثبت نام و مراجعه به دفاتر مجاز را انجام دهند.

کلانتری در ادامه به شرایط ثبت نام عتبات برای ایام عید اشاره کرد و گفت: در ایام دهه فجر فراخوان ثبت نام عتبات اعلام شد که پذیرفته‌شدگان می‌توانند از هفتم اسفندماه با مراجعه به سایت از برنامه زمانبندی اطلاع پیدا کنند و نسبت به مراحل بعدی ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت اعزام به عتبات از 23 اسفندماه تا 20 اردیبهشت 4 هزار نفر است، اضافه کرد: سایر متقاضیان اعزام به عتبات می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی در لیست رزرو قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط حضور زائران ایرانی به سوریه فراهم نیست، اظهار کرد: متقاضیان با گروه‌های رسمی سازمان حج و زیارت اقدام به سفر کنند چراکه هیچگونه پشتیبانی و امنیتی از سوی گروه‌های غیرمجاز برای زائران وجود ندارد.

انتهای پیام/9003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان