۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اتمام عملیات پل کیلومتر ۵۵ راه آهن قزوین-رشت/ لاین جنوبی آزادراه باز شد
کد خبر: ۲۷۱۹۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲ ساعت: ۱۰:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

اتمام عملیات پل کیلومتر ۵۵ راه آهن قزوین-رشت/ لاین جنوبی آزادراه باز شد

مدیرکل راه و شهرسازی از اتمام عملیات پل کیلومتر ۵۵ راه آهن قزوین رشت و بازگشایی لاین جنوبی آزادراه قزوین رشت که به دلیل اجرای این پروژه مسدود شده بود خبر داد.

اتمام عملیات پل کیلومتر ۵۵ راه آهن قزوین-رشت/ لاین جنوبی آزادراه باز شد
مسعود حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: عملیات نصب تیرهای فلزی پل بزرگ کیلومتر 55 راه آهن قزوین رشت در محل تقاطع با آزادراه قزوین رشت به اتمام رسید.

وی افزود: با توجه به اتمام عملیات و پاکسازی و آماده سازی مسیر لاین جنوبی آزادراه قزوین-رشت که به منظور اجرای پل محل تقاطع آزادراه و راه آهن مسدود شده بود؛ از اول اسفند بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اذعان کرد: این پل از پروژه‌های خاص کشور است که به صورت فلزی با تیرهایی با طول 100 متر توسط مهندسین ایرانی و کارخانه‌های داخلی طراحی و اجرا شده است.

وی اضافه کرد: پل مذکور از آخرین بخش‌های باقیمانده در ابنیه پروژه راه آهن قزوین رشت بود.

این مسئول بیان کرد: برای احداث راه‌آهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

حق لطفی تصریح کرد: حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است و تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه از جمله هند استراتژیک محسوب می‌شود و می تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان