۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حضرت فاطمه زهرا (س) حکیمه خاندان نبوت و رسالت هستند
کد خبر: ۲۷۱۹۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حضرت فاطمه زهرا (س) حکیمه خاندان نبوت و رسالت هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در هیئت مکتب الزهرا (س) با بیان اینکه بهره‌مندی از حکمت، انسان را از حقایق ایمانی لبریز می‌کند، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) حکیمه خاندان نبوت و رسالت هستند.

حضرت فاطمه زهرا (س) حکیمه خاندان نبوت و رسالت هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در هیئت مکتب الزهرا (س) تاکستان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و سقوط هواپیمای تهران به یاسوج اظهار کرد: خداوند در خصوص قرآن فرمود، قرآن حکمت است و تمام زیبایی‌ها و عظمت‌های خیره کننده در کتاب الهی مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان‌ها به اندازه لیاقت، شایستگی و ظرف ایمانی خود، می‌توانند از حکمت و نعمت‌های الهی بهره‌مند شوند و خود را از حقایق ایمانی لبریز کنند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در آیه 21 سوره حشر می‌فرماید: «اگر اين قرآن را بر كوهى فرو مى‌فرستاديم يقيناً آن را از بيم خدا فروتن از هم ‏پاشيده مى‏‌ديدى و اين مثلها را براى مردم مى‌زنيم باشد كه آنان بينديشند».

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امام علی (ع) قرآن ناطق است، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمود: اگر محبت من به کوه وارد شود، آن را متلاشی می‌کند؛ یعنی تحملِ محبت، هضم ولایت و معرفت امام علی (ع) مقدور کوه نیست، همان گونه که هضم معانی بلند قرآن مقدورش نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: مردى كه او را «همام» صدا مى‌كردند و عابد و زاهد كوشايى بود وقتى كه اميرالمؤمنين عليه السلام مشغول خطبه بود از جايش بلند شد و گفت: اى اميرمؤمنان (ع)، مؤمن را آنطور براى ما تعريف كن كه انگار او را در برابر خودمان مى‌بينيم.

عابدینی افزود: امام عليه السلام در پاسخ به او تأمل فرمودند اما وقتی اصرار «همام» را مشاهده کردند، فرمودند اى «همام»، تو خود از خدا بترس و نيكوكار باش كه خدا با اهل تقوا، پرهيزكاران و نيكوكرداران است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: «همام» به اين پاسخ اكتفا نكرد و قانع نشد تا اينكه حضرت را سوگند داد: امام (ع) خطبه‌اى مفصل از اوصاف مؤمن فرمود: چون امام اوصاف مؤمن را مى‌شمارد، همام بى هوش شد و در آن بى هوشى، از دنيا رفت و این بخاطر حکمت امیرالمؤمنین (ع) است و حضرت فاطمه زهرا (س) حکیمه خاندان نبوت و رسالت هستند.

وی اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند حکمت چیزی است که اگر کسی مقداری از آن را بچشد، صبر و قرارش را از دست می‌دهد، در اینکه حکمت بیشتری بدست آورد و این چنین محو در حکمت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند منظور قرآن از «لیله القدر»، فاطمه (س) است و علما نیز توضیح داده‌اند همانطور که در شب «لیله‌القدر» قرآن نازل شده است، از وجود با برکت حضرت فاطمه (س) نیز یازده قرآن ناطق پا به عرصه وجود گذاشته‌اند.

عابدینی در پایان به بیان احادیثی از حضرت فاطمه عليهاالسلام پرداخت و بیان کرد: حضرت در حدیثی می‌فرمایند: ما اهل بیت پیامبر وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم. ما برگزیدگان پاك و مقدّس پروردگار مى‌باشیم، ما حجّت و راهنما خواهیم بود و ما وارثان پیامبران الهى هستیم.

وی افزود: حضرت فاطمه عليهاالسلام در حدیث دیگری فرمودند: هر كسی عبادات و كارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و بركات خود را براى او تقدیر مى‌نماید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان