۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مهم ترین دلیل سفر رئیس جمهور به هند/ خادمی; طلب قابل توجه ایران از هند بابت فروش نفت به این کشور
کد خبر: ۲۷۱۹۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

مهم ترین دلیل سفر رئیس جمهور به هند/ خادمی; طلب قابل توجه ایران از هند بابت فروش نفت به این کشور

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور هند و محور گفت‌وگو های وی در این کشور اظهارداشت: مهم ترین محور گفت‌وگو های رئیس جمهور کشور در سفر به هند در خصوص مبالغ نفت های فروخته شده به این کشور است.

مهم ترین دلیل سفر رئیس جمهور به هند/ خادمی; طلب قابل توجه ایران از هند بابت فروش نفت به این کشور
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین   ،هدایت الله خادمی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور هند و محور گفت‌وگو های وی در این کشور اظهارداشت: مهم ترین محور گفت‌وگو های رئیس جمهور کشور در سفر به هند در خصوص مبالغ نفت های فروخته شده به این کشور است.

 

وی در ادامه با اشاره به جزئیات فروش نفت و نحوه پرداخت مبالغ حاصل از فروش نفت به هند گفت: ایران و هند چندین سال است که در حوزه نفت و انرژی معاملات اقتصادی با یکدیگر دارند؛ در هر دوره کشور هند مبالغ حاصل از خرید نفت از سوی ایران را از طریق راه های مختلف پرداخت کرده است.

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: هند ابتدا مبالغی را که باید به ایران پرداخت می کرد از طریق واحد پولی خود یعنی روپیه به ایران پرداخت می کرد و بعد از آن هم تقاضای خرید جنس و برداشت کالاهای هندی به ایران داد .

 

خادمی در ادامه با بیان اینکه رقم بسیار قابل توجهی ایران از هند بعد از گذشت چند دوره طلب کار است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران رقم بسیار قابل توجهی را از هند طلب دارد که رئیس جمهور در سفری که به هند داشته است در این باره با مقامات هندی بحث و گفت‌وگو داشته است.

 

وی ادامه داد: درباره رقمی که هند به ایران از بابت فروش نفت طلب دارد مقدار دقیق و روشنی در حال حاضر در دست نداریم ولی بر اساس اخرین اطلاعاتی که در این رابطه وجود دارد این رقم ، رقم بسیار قابل توجهی است و رئیس جمهور یکی از محور های گفت‌‍وگوی خود با مقامات هند را به این موضوع اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان