۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چرا آشنا یک «جاسوس غیر مذهبی» را جامعه‌شناس دین معرفی می‌کند؟+عکس
کد خبر: ۲۷۱۹۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ساعت: ۱۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

بعد از خودکشی سیدامامی؛

چرا آشنا یک «جاسوس غیر مذهبی» را جامعه‌شناس دین معرفی می‌کند؟+عکس

حسام الدین آشنا در اقدامی قابل تأمل با جامعه شناس دینی خواندن و حامی محیط زیست خواندن کاووس سیدامامی سعی کرد او را از خودکشی تبرئه کند.

چرا آشنا یک «جاسوس غیر مذهبی» را جامعه‌شناس دین معرفی می‌کند؟+عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، با انتشار خبر خودکشی، «کاووس سیدامامی»، «حسام الدین آشنا»،مشاور حسن روحانی که رابطه نزدیکی با وی داشت در حساب توئیتر خود نوشت‌:

«نه جامعه شناسان دین خودکشی می کنند نه حامیان حیات وحش.»

این موضوع واکنش کاربران توئیتر را به دنبال داشت و کاربران استدلال آشنا را زیر سئوال بردند و این سئوال را پرسیدند که آیا یک فرد جاسوس نمی‌تواند در لباس یک جامعه‌شناس یا یکحامی محیط زیست، ورود کند و دست آخر خودکشی نماید.

این درحالی است که بسیاری از کسانی که در دانشگاه امام صادق(ع) وی را می‌شناختند،جامعه‌شناس دینی بودن وی را تکذیب کرده‌اند. ارتباطات و جزئیاتی از زندگی شخصی که از وی منتشر شده است نیز نشان می‌دهد که سیدامامی چندان مقید به امور دینی نبوده است.

با این حال صرفا اینکه وی به عنوان جامعه‌شناس موارد دینی را در دانشگاهی چون امام‌صادق با گروه مولفان مورد بررسی قرار داده است به عنوان یک جامعه‌شناس دینی نمی‌توان از او یاد کرد. مجموعه آثار وی نیز چنین چیزی را اثبات نمی‌کند. وی به عنوان استاد دانشگاهی که در روش تحقیق بیشتر بررسی‌هایی انجام داده و آثاری را تالیف کرده است، می‌تواند جای بگیرد.

در این زمینه تصاویری که از آشنا و سیدامامی منتشر شده نشان می‌دهد که وی ارتباطاتی با این فرد داشته است اما اینکه مشاور رئیس‌جمهور با ادله‌ای ضعیف سعی دارد سیدامامی راجامعه‌شناس دینی معرفی کرده و موضوع خودکشی وی را زیر سئوال ببرد،  قابل تامل است.

برخی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر اینچنین به آشنا پاسخ داده‌اند:






انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان