۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین علت طولانی‌شدن روند بررسی لایحه بودجه در مجلس چیست؟
کد خبر: ۲۷۱۸۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

پورابراهیمی پاسخ داد:

علت طولانی‌شدن روند بررسی لایحه بودجه در مجلس چیست؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که نباید انتظار داشت روند بررسی لایحه بودجه ۹۷ تا پیش ۱۰ اسفند به اتمام برسد.

علت طولانی‌شدن روند بررسی لایحه بودجه در مجلس چیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،مجلس شورای اسلامی از تاریخ 8 بهمن سال جاری تاکنون تمامی جلسات علنی خود را به بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور اختصاص داده که در این مدت  طی 12 جلسه توانسته بررسی بخش درآمدی این لایحه را تقریبا به اتمام برساند.

نکته‌ای که در این دوازده جلسه به خوبی به چشم آمده  این است که  برخلاف سال‌های گذشته روند بررسی لایحه بودجه با کندی پیش می‌رود و طی این مدت شاهد آن بوده‌ایم که  نمایندگان مجلس تعداد زیادی از بندهای این  لایحه را به دلیل عدم شفافیت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده‌اند. 

 در همین راستا محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامیگفت‌: این رفت و برگشت‌های لایحه بودجه موضوعی تازه نیست و همه ساله در بررسی این لایحه در مجلس  پیشنهاداتی اصلاحی از سوی نمایندگان ارائه می‌شود.

وی افزود‌: با این حال رفت و برگشت‌هایی که  امسال در بررسی لایحه  بودجه شاهد آن هستیم غیر عادی به نظر می‌رسد که علت این موضوع می‌تواند از سویی به دلیل عدم انسجام برخی بندهای لایحه تقدیمی دولت و از سویی دیگر  نحوه بررسی لایحه بودجه توسط کمیسیون تلفیق باشد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد‌: مطلب دیگری که می‌تواند در زمان‌بر شدن بررسی لایحه بودجه نقش داشته باشد برخی بندهای آیین نامه داخلی مجلس است که در صورت اصلاح این بندها قطعا بر سرعت بررسی لوایح در جلسات علنی مجلس افزوده خواهد شد.

پورابراهیمی با اشاره به بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه در هفته پیش رو گفت‌: قطعا زمان بررسی بخش‌ هزینه‌ای لایحه بودجه  در مقایسه با  بخش درآمدی بیشتر خواهد بود چراکه  پیشنهادات مطرح شده از سوی نمایندگان  برای اصلاح بندهای این لایحه عموماٌ در بخش هزینه‌ای متمرکز شده است.بنابراین با روندی که بررسی لایحه بودجه در مجلس  دارد نباید انتظار داشت که تا پیش 10 اسفند بررسی این لایحه به اتمام برسد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان