۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی باید درکنارهم بررسی شود
کد خبر: ۲۷۱۸۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین:

فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی باید درکنارهم بررسی شود

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین گفت: با توجه به اینکه نمی‌توان مانع گسترش و پیشرفت فضای مجازی در دنیا شد؛ لذا باید در کنار ایجاد فرصت از قابلیت‌های فناوری‌های نوین، تهدیدات موجود در این فضا را نیز بشناسیم.

فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی باید درکنارهم بررسی شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اولین همایش فعالان شبکه‌های اجتماعی استان قزوین با محوریت موضوع بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای تقویت کسب و کارهای دیجیتال و نوپا با حضور فعالان و مدیران این عرصه شب گذشته(چهارشنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد.

محمد افشار مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین در این همایش اظهار کرد: فضای مجازی از حوزه‌هایی است که به شدت مورد توجه و دغدغه کشورهای مختلف است.

وی افزود: همه کشورها، فضای مجازی را به عنوان یک فرصت و تهدید مورد ارزیابی و پایش قرار می‌دهند، که در این راستا کشور ما نیز در کنار توجه به سایر علوم و فناوری‌ها، خوشبختانه در حوزه فضای مجازی به قابلیت‌های بسیار خوبی دست پیدا کرده است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین تصریح کرد: شناسایی فرصت‌ها و قوت‌ها در فضای مجازی دارای اهمیت به سزایی است؛ چراکه به نوعی شاید رویکرد عرصه‌های جدید دفاع و تهاجم تغییر کرده است و باید حملات نظامی که در زمین، دریا و هوا اتفاق می‌افتاد را فراموش کرد.

افشار بیان کرد: هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عرصه‌های دفاعی، عرصه‌هایی است که در حوزه فضای مجازی رخ می‌دهد؛ که در این درگیری و تقابل همه کشورها چه به عنوان مهاجم و و چه به عنوان مدافع فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تاثیرات فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی جوامع امروزی گفت: این حوزه به اندازه‌ای رشد و گسترش پیدا کرده است؛ که به مرور زمان دامنه تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی و فضازی از صرفا به عنوان یک پیام رسان یا حوزه اجتماعی فراتر رفته است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین عنوان کرد: به نظر می‌رسد این گستردگی در ابعاد فعالیت‌ شبکه‌های اجتماعی تا ایجاد سبک زندگی پیش رفته و همه شئونات زندگی جوامع را در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی دفاعی تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: از این رو نیاز است که فعالان شبکه‌های مجازی در نگاه اول به شناسایی این فرصت‌ها بپردازند؛ یکی از فرصت‌های موجود در فضای مجازی فرصت‌هایی است که در حوزه کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد.

افشار تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی نمی‌توان مانع گسترش و پیشرفت فضای مجازی در دنیا شد؛ لذا باید در کنار ایجاد فرصت از قابلیت‌های فناوری‌های نوین، تهدیدات موجود در این فضا را نیز بشناسیم.

گفتنی است؛ در این همایش دکتر حمید ضیائی‌پرور معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع "فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی" و دکتر محمد صادق افراسیابی با موضوع "راهکارهای تقویت کسب و کار دیجیتال" به ایراد سخنرانی پرداختند و در ادامه به سوالات حاضران پیرامون مباحث مختلف پاسخ گفتند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان