۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایجاد بیش از ۳ هزار شرایط اشتغال تا پایان سال/ ۲۶ هزار هکتار از اراضی استان نهال‌کاری شد
کد خبر: ۲۷۱۸۱۲ نویسنده: حمیدرضا اله بداشتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اعلام کرد:

ایجاد بیش از ۳ هزار شرایط اشتغال تا پایان سال/ ۲۶ هزار هکتار از اراضی استان نهال‌کاری شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ضمن اعلام خبر نهال‌کاری در ۲۶ هزار هکتار از اراضی استان جهت بیابان‌زدایی، گفت: از سال ۹۲ تا پایان سال جاری برای ۳ هزار و و ۳۹۶ نفر شرایط اشتغال فراهم شده است.

ایجاد بیش از ۳ هزار شرایط اشتغال تا پایان سال/ ۲۶ هزار هکتار از اراضی استان نهال‌کاری شد
حمیدرضا اله بداشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ به اقدامات بسیج سازندگی در حوزه اقتصادی مقاومتی اشاره و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها مهم مقام معظم رهبری طی پنج سال گذشته بحث اقتصادی مقاومتی است.

وی افزود: بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی در 12 عرصه اقتصاد مقاومتی و 12 عرصه صنایع تبدیلی، شناسایی افراد، آموزش، ارائه تسهیلات، نظارت و ارزیابی با اولیت تولید و ایجاد اشتغال در اولویت بعدی اقدامات موثر و خوبی را انجام داده و این مسیر را دنبال می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: در این حوزه، پرورش ماهی، پرورش مرغ بومی، قارچ خوراکی، صنایع تبدیلی، محصولات گلخانه‌ای، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران، داربستی کردن درختان انگور، پرورش شترمرغ و پرورش دام سنگین و سبک جزو برنامه‌های بسیج سازندگی است.

اله بداشتی به اقدامات بسیج در حوزه صنایع تبدیلی اشاره و بیان کرد: خشک کن، خردکن، بسته‌بندی، روغن‌گیری، اسانس‌گیری، رب و عصاره، ترشی‌جات و شوری‌جات، تهیه مربا و شربت، تولید محصولاتی از ضایعات دامی و کشاورزی و فراورده‌های لبنی نیز جزو عرصه‌های ورود بسیج سازندگی در صنایع تبدیلی است.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان در حوزه خیاطی، فرش بافی و مشاغل خانگی در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز برنامه‌هایی دارد.

این مسئول اضافه کرد: از سال 92 کار را آغاز کردیم؛ در این سال 5 میلیارد و 400 میلیون تومان جذب، 11 میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 93، 13 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 94 و 13 میلیارد تومان در سال 95 که در مجموع حدود 43 میلیارد تومان تا پایان سال 95 جذب داشته‌ایم.

اله بداشتی ادامه داد: برای 508 نفر در سال 92، 932 نفر در سال 93، 731 نفر در سال 94 و 725 نفر در سال 95 و در مجموع برای 2 هزار و 896 نفر از سال 92 تا پایان سال 95 توسط بسیج سازندگی شرایط اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: از 4 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار سال 96 تاکنون 1 میلیارد و 500 میلیون تومان جذب داشته‌ایم که تا پایان سال جاری تعداد 500 نفر به افرادی که شرایط اشتغال برای آن‌ها ایجاد شده اضافه خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: بازپرداخت این وام‌ها در مدت 36 و 48 ماهه با ساده‌ترین روش‌های پرداخت صورت می‌گیرد.

اله بداشتی عنوان کرد: با کمک 5 میلیاردی مدیرکل روستایی استانداری، به صورت مشخص و کلان مبالغی بین 100 میلیون تا 1 میلیارد تومان به ایجاد اشتغال برای پروژه‌های استانداردی که طرح و مجوزهای لازم را دارا بودند کمک شد که با ایجاد بسترهای لازم می‌توانیم ادعای ایجاد اشتغال برای چنین پروژه‌هایی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: 1 میلیارد و 120 میلیون تومان از منابع کمیته امداد امام خمینی (ره) با مشارکت این کمیته برای ایجاد زمینه اشتغال استفاده شده است.

این مسئول با بیان اینکه آمادگی کمک به تولیدکنندگان در بحث صادرات را نیز دارا هستیم، ادامه داد: جهت حمایت از محصولات تولید شده، این محصولات در نمایشگاه‌های فصلی و دائمی توسط بسیج سازندگی با هدف کمک به تولید کنندگان به فروش می‌رسد.

اله بداشتی با اشاره به همکاری بسیج سازندگی با سایر دستگاه‌ها، اظهار کرد: جهت جلوگیری از گسترش بیابان‌ها و کنترل پدیده ریزگردها در استان، 26 هزار هکتار از اراضی بوئین زهرا و آبیک با 40 درصد تخفیف انجام پروژه، توسط بسیج سازندگی نهال کاری شده است.

وی ادامه داد: پس از اتمام نهال‌کاری‌ها و قرق‌بانی 6 ماهه این اراضی در اختیار منابع طبیعی استان قرار داده خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه محرومیت‌زدایی یکی از اهداف و وظایف مهم این سازمان است، گفت: 40 پروژه عمرانی لازم‌الاجرا در سال 96 همچون تامین آب شرب، آب کشاورزی، حمل و نقل، بهداشت و چنین برنامه‌هایی جزو برنامه‌های بسیج و سپاه است که بخشی انجام شده و بخشی در حال اجرا است.

اله بداشتی تصریح کرد: قرارگاه قرب کوثر یکی از قرارگاه‌های ویژه جهت محرومیت‌زدایی است که با اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار و تخصیص همین میزان اعتبار از سوی اعتبارات استانی پروژه‌های محرومیت‌زدایی همچون ساخت غسالخانه، خانه عالم، راه روستایی، ساخت مخازن، لوله‌گذاری، آب روستایی، کمک به ساخت قنوات هر اقدامات عام المنفعه این چنین انجام شده یا در دست انجام است.

وی با اشاره به یکی از مصادیق بازر اقتصاد مقاومتی در استان اشاره و بیان کرد: ساخت سد آبی خالکی کیخونان با گنجایش 400 هزار مترمکعب با هدف حل مشکل آبی دو روستای پرجمعیت استان می‌تواند زمینه‌های ایجاد اشتغال را در بخش‌های مختلف تفریحی و اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

انتهای پیام/903

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان