۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین احیای اقتصاد روستاها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد
کد خبر: ۲۷۱۳۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

احیای اقتصاد روستاها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: آینده جهان آینده فرهنگ فاطمی است و فرهنگ فاطمی با فرهنگ علوی، حسینی و نبوی در یک راستا قرار دارد.

احیای اقتصاد روستاها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در اولین جشنواره و نمایشگاه ملی «روستا» که در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین در حال برگزاری است، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) معلم بزرگ و با فضیلت‌ترین زنان عالم است و جهان روز به روز قدر حضرت فاطمه (س) را بیشتر خواهد شناخت و زنان عالم بیش از پیش به الگو بودن این حضرت پی خواهند برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که آینده جهان آینده افکار، اندیشه‌ها و فرهنگ زهرایی خواهد بود، بیان کرد: حضرت زهرا (س) اهمیت دعا در حق همسایگان را پیشتر از دعا در حق خانواده خود می‌دانستند و به آن عمل می‌کردند و این همان فرهنگی است که عالم نیازمند آن است و با فرهنگ علوی، حسینی و نبوی در یک راستا قرار دارد.

امام جمعه قزوین در ادامه به تشریح بخشی از تاریخ انقلاب پرداخت و یادآور شد: زمانی مرزهای انقلاب اسلامی به مدرسه فیضیه خلاصه می‌شد؛ اما امروز شاهد هستیم که قدرت انقلاب اسلامی به حدی رسیده است که به فریاد مردم مظلوم منطقه می‌رسد و آن‌ها را از شرَِ تکفیری‌ها نجات می‌دهد و آمریکا، عربستان و متحدان آن‌ها را به حقارت کشانده است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در خصوص ویژگی‌های شیعیان فرموده‌اند: اگر شما از کسانی هستید که به هرچه ما گفتیم عمل می‌کنید و هر آن‌چه که ما نهی کردیم را کنار می‌گذارید، بدانید که شیعه ما هستید، در غیر این‌صورت شیعه ما محسوب نمی‌شوید.

عابدینی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در حدیثی دیگر از پدر بزرگوارشان نقل می‌کنند که رسول گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند: بدترین امت من کسانی هستند که همیشه از نعمت‌های خدا استفاده می‌کنند، غذاهای مختلف می‌خورند، لباس‌های رنگارنگ می‌پوشند اما به جای این‌که خدا را بندگی کنند، راه خلاف در پیش می‌گیرند و هر کلامی که در راستای مبانی دینی نیست را به زبان جاری می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین نقش روستاها در تقویت اقتصاد کشور و تأمین نیازهای جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: در گذشته روستاها به عنوان یکی از ارکان جدی اقتصاد به شمار می‌رفتند و نقش مؤثری در اقتصاد کشور داشتند و در عرصه تولید نقش فعالی را ایفا می‌کردند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این نمایشگاه در راستای احیای اقتصاد مقاومتی و احیای توانمندی‌های روستاها در تولید برگزار شده است تا اقتصاد مقاومتی و صنایع روستایی جان تازه بگیرد و از این حیث ارزشمند است.

وی در پایان با بیان این‌که احیای اقتصاد روستاها با تأمین نیازهای روز روستاییان محقق می‌شود، گفت: ‌باید در روستاها نیازهای روز روستاییان نظیر تحصیل و فعالیت‌های علمی فراهم شود تا آن عزیزان با برخورداری از امکانات روز، از ظرفیت‌های روستاها برای تولید استفاده کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان