۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گلایه مردم از حضور کمرنگ تاکسی‌ها در روزهای برفی/ تاکسی‌هایی که دربستی می‌شوند
کد خبر: ۲۷۱۳۶۲ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۶:۲ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

گلایه مردم از حضور کمرنگ تاکسی‌ها در روزهای برفی/ تاکسی‌هایی که دربستی می‌شوند

چرا نباید مدیریتی در شرایط برفی برای حضور تاکسی‌ها در شهر وجود داشته باشد و مردم به دلیل شرایط بد جوی مستاصل بمانند و مجبور به پرداخت هزینه‌های دربستی شوند.

گلایه مردم از حضور کمرنگ تاکسی‌ها در روزهای برفی/ تاکسی‌هایی که دربستی می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در روزهای اخیر که شاهد بارش نزولات آسمانی و یخبندان بودیم، بخش قابل توجهی از تاکسی‌ها در خیابان‌ها حضور نداشتند که این امر موجب اعتراض شهروندان شده است.

به گفته شهروندان قزوینی در شرایط نامساعد جوی به خصوص طی دو روز ابتدایی هفته که شاهد برف و کولاک بودیم، بسیاری از تاکسی‌های گردشی در سطح شهر فعال نبودند که این امر تردد شهروندان را با مشکل روبرو کرده بود.

چراغ سبز رانندگان به مسافران دربستی
برخی از شهروندان هم می‌گویند: بعضی از تاکسیرانانی که در این روزها در سطح شهر فعالیت می‌کردند فقط مسافر دربستی قبول کردند و از انجام وظیفه اصلی خود که جابجایی مسافر در سطح شهر است، امتناع کرده بودند.

مردم قزوین از اینکه حضور کمرنگ تاکسی‌های سطح شهر محدود شده بود به مسافران دربستی نیز گلایه مند بودند و اذعان می‌کردند: در شرایط بد اقتصادی که اکثر مردم از نظر مالی با مشکلات زیادی دست و پنچه نرم می‌کنند؛ چرا باید مدیریتی در این خصوص وجود نداشته باشد و مردم به دلیل شرایط بد جوی مستاصل بمانند و مجبور به پرداخت هزینه‌های دربستی شوند.

برای پیگیری مطالبات شهروندان در این خصوص گفت‌وگویی با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین انجام شده که در ادامه می‌خوانید.

عبدالعلی دربندی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره گلایه شهروندان قزوینی اظهار کرد:در شرایط نامساعد جوی تاکسی‌ها کندی حرکت دارند؛ بنابراین وقتی خودروی تاکسی بی سیم وارد یک کوچه می‌شود برای جابجایی مسافر زمان بیشتری باید صرف کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین افزود: در روزهای اخیر که با بارش برف روبرو بودیم بیش از ۲ هزار خدمت توسط شبکه تاکسی بی سیم به شهروندان ارائه شد و فقط حدود ۵۰۰ تماس سوخته در ۱۳۳ داشتیم.

وی اضافه کرد:شبکه تاکسی بی سیم سازمان تاکسیرانی با ظرفیت کامل ۸۰ دستگاه خودروی تاکسی در روزهای اخیر به صورت شبانه روزی به شهروندان سرویس دهی کرد.

این مسئول عنوان کرد: قطع به یقین اگر تاکسی‌‎های گردشی هم در این شرایط مانند سایر روزهای سال به شهروندان خدمات دهی می‌کردند؛ با مشکل جابجایی مسافر در سطح شهر روبرو نمی‌شدیم.

دربندی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکسیرانی بخش خصوصی است، به لحاظ قانونی قدرت قهری خاصی در اختیار ندارد.

شهروندان در این ایام همکاری بیشتری با ۱۳۳ داشته باشند!!!

وی گفت: از تاکسیرانان تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تقاضا می‌کنیم همانطور که در طول سال به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند؛ در روزهای برفی هم با وجدان کاری که دارند اجازه ندهند مردم در سرما بمانند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: از تمام تاکسیرانانی که در این روزها با وجود مشکلات تردد نسبت به جابجایی شهروندان در سطح شهر همت کردند، قدردانی می‌کنم.

دربندی زاده اظهار کرد: توقعات مردم هم در این ایام زیاد می‌شود و انتظار دارند تاکسی جلوی پای آنها توقف کند که انتظار نامعقولی نیست؛ اما باید به این مهم توجه کنند ورود تاکسی‌های ۱۳۳ به کوچه‌ها مانع سرعت عمل آنان برای جابجایی مسافر می‌شود.

وی یادآور شد: از تاکسیرانان پرتلاش تقاضا داریم در روزهای برفی هم مانند سایر ایام سال از جابجایی شهروندان در سطح شهر دریغ نکنند.

نکته قابل توجه در مصاحبه مدیرعامل تاکسیرانی قزوین این بود که شهروندان در این ایام همکاری بیشتری با ۱۳۳ داشته باشند!!!، آیا برای همه مردم امکان استفاده از تاکسی‌های 133 که هزینه‌های بیشتری نسبت به تاکسی‌های دیگر دریافت می‌کنند، وجود دارد؟ آیا وجود این تاکسی‌ها دلیل منطقی بر عدم مدیریت در شرایط برفی است؟

برف نعمت بزرگی است؛ اما در این شرایط باید توجه جدی به یخبندان سطح جادهها پس از روزهای برفی داشته باشیم چراکه عامل مهمی در ایجاد تصادفات است و همین موضوع زمینه ای را فراهم می‌کند تا بسیاری از رانندگان تاکسی تمایلی به حضور در سطح شهر و جابجایی مسافران نداشته باشند.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان