۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیروزی های سردار سلیمانی مدیون "برجام" است!
کد خبر: ۲۷۱۰۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۵ ساعت: ۱۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

یک روزنامه زنجیره ای:

پیروزی های سردار سلیمانی مدیون "برجام" است!

اصلاح طلبان در سالهای اخیر و در برهه‌ای که محور مقاومت با مرکزیت سپاه قدس به مبارزه با داعش می‌پرداخت، آیه یأس می‌خواندند و تاکید داشتند که حضور نظامی ایران در سوریه منطقی و قابل قبول نیست! و تنها راه شکست داعش، دیپلماسی و مذاکره است!

پیروزی های سردار سلیمانی مدیون "برجام" است!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،روزنامه زنجیره ای "قانون" در مطلبی با عنوان «الگوی ماندگار و مشکل گشای برجام» نوشت:«تیم مذاکره کننده ظریف در ابتدای دولت یازدهم با مخابره پیامی جدید به دنیا، موجبات تغییر سیاست دیپلماتیک روسیه، چین، ترکیه و اتحادیه اروپا و...را فراهم آورد. این رویکرد جدید، ضمن خروج دولت از انزوای دیپلماتیک، شرایط ایران در دفاع از ملت مظلوم سوریه و عراق و حمایت از جبهه مقاومت را به‌شکل چشمگیری بهبود بخشید و همه معادلات دولت اوباما را در منطقه به‌نفع ایران تغییر داد».
 
چندی پیش روزنامه وابسته به خاندان هاشمی (آرمان) نیز  در مطلبی با عنوان «برجام و پیروزی بر داعش» نوشته بود:«پیروزی بر داعش در بخش مهمی حاصل گشایش‌های اقتصادی و سیاسی ناشی از برجام بوده است. اگر برجام نبود، داعش بود».
 
پیروزی های سردار سلیمانی مدیون

روزنامه اصلاح طلب بهار هم چندی پیش در مطلبی نوشته بود:«تا پیش از برجام تصویری که از ایران در جامعه جهانی ساخته شده بود، کشوری مخل امنیت و در تقابل با نظامات بین الملل بود که پس از برجام این تصویر به شکل اساسی تغییر کرده است. این تغییر جایگاه که مشخصاً بر اثر به ثمر نشستن توافق اتمی میان ایران و کشورهای ۱+۵ بود تأثیر ملموسی بر کنشگری منطقه‌ای ایران نیز داشته است. حضور ایران در سوریه در صورتی که این تغییر جایگاه رخ نداده بود قطعاً نمی‌توانست همراهی امروز را برانگیزد».
 
پیروزی های سردار سلیمانی مدیون

قرار بود با اجرای برجام تمامی تحریم ها بالمره لغو شده و تمامی مردم گشایش اقتصادی حاصل از برجام را لمس کنند.اما اکنون که این اتفاق رخ نداده است و برجام با معضل بزرگی تحت عنوان «بی دستاوردی» مواجه است، اصلاح طلبان دست به کار شده و برای این توافق، دستاورد می سازند.

ادعاهایی همچون «پیروزی محور مقاومت در منطقه مدیون برجام است» و «پیروزی بر داعش حاصل گشایش‌های اقتصادی و سیاسی ناشی از برجام بوده است» نیز از جنس همین دستاوردسازی هاست.
اصلاح طلبان در سالهای اخیر و در برهه‌ای که محور مقاومت با مرکزیت سپاه قدس به مبارزه با داعش می‌پرداخت، آیه یأس می‌خواندند و تاکید داشتند که حضور نظامی ایران در سوریه منطقی و قابل قبول نیست! و تنها راه شکست داعش، دیپلماسی و مذاکره است!

در ماههای گذشته و در برهه ای که هر ایرانی از خبر نابودی داعش توسط محور مقاومت، خوشحال و مسرور بود نیز اصلاح طلبان با کم اهمیت جلوه دادن این موفقیت بزرگ، مدعی بودند که باید پرونده منطقه از سپاه قدس به وزارت خارجه تحویل داده شود.

در اواخر آبان ماه با مقاومت و مجاهدت‌های شبانه‌روزی و نثار خونهای هزاران شهید مدافع حرم از ایران و زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، حیدریون و حشدالشعبی عراق و حزب‌الله لبنان «وعده صادق» نابودی شجره خبیثه داعش محقق شد و فرزندان مقاومت به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی و پس از 7 سال، در نبرد دشوار و پیچیده‌ای پیروز شدند که هنری کیسینجر و موشه یعلون (وزیر جنگ اسرائیل) آن را جنگ جهانی سوم خوانده بودند.

به نوشته مشرق، قرار بود با اجرائی شدن برجام، صدها میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان که بلوکه شده است، آزاد شود، تمامی تحریم‌ها آنگونه که آقای رئیس‌جمهور به صراحت اعلام کرده بود، لغو شود، گشایش اقتصادی ایجاد شود، روابط تجاری که لازمه آن گشایش «ال‌سی» در بانک‌های خارجی است از بن‌بست خارج شود،چرخ معیشت مردم همراه با سانتریفیوژها به چرخش درآید، سرمایه‌گذاری خارجی صورت پذیرد، تورم از میان برداشته شود و تولید از رکود خارج شود اما به دلیل رعایت نکردن قاعده «توازن تعهدات»، «همزمانی اجرای تعهدات»، «اخذ تضمین از طرف مقابل» و «پیش‌بینی برگشت‌پذیری امتیازات واگذار شده در صورت نقض عهد» که قاعده عقلی هر قرارداد عادی حقوقی است، برجام نتوانست برآورده‌کننده این شعارها باشد و تاکنون طرف مقابل و مخصوصاً آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است.




انتهای پیام/1404
منبع:شهدای ایران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان