۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مجمع بسیج آماده اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۲۷۰۹۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین:

مجمع بسیج آماده اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: هشت طرح در استان به تصویب نهایی شورای بسیج رسیده که دو طرح اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار می‌گیرد و در مجمع بیان می‌شود.

مجمع بسیج آماده اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ ابوالفضل طاهرخانی، معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری مجمع بسیج با اصحاب رسانه واقع در گردان امام حسین(ع) اظهار کرد: فلسفه تشکیل این نشست درباره یکی از برنامه‌های چند سال اخیر سازمان بسیج دربحث نرم افزاری است؛ که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و به عنوان مجمع بسیج نامگذاری شده است.

وی افزود: این مجمع از نخبگان و فرهیختگان هر استان، شهرستان، کشور و اشخاصی که در عرصه‌های مختلف صاحب نظر هستند تشکیل شده که با دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی و فنی خود درباره برنامه‌های راهبری به کمک بسیج آمده اند.

این مسئول بیان کرد: در هر سپاه و ناحیه شهرستانی یک مجمع وجود دارد که در ۲۱ سازمان قشری مجمع بسیج اقشار را داریم؛ در قالب ۱۰ کارگروه در زمینه‌های تربیتی و اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سلامت، زنان و خانواده، علمی و پژوهشی، کشاورزی، دفاعی و صنعتی که مباحث مهم در آن مطرح و در مورد آن تصمیم گیری و نظر داده می‌شود.

طاهرخانی ادامه داد: طرح بعد از تبادل نظر در کارگروه‌ها و جلسات شورای بسیج شهرستان و استان مصوب می‌شود و در جلسات مجمع بسیج به تایید نهایی در می‌آید و قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و به دستگاه‌های اجرایی مربوطه داده می‌شود.

وی اذعان کرد: در مرحله اجرایی طرح‌های مجمع، بسیج به عنوان یک نیروی مردمی آمادگی کامل دارد تا در اجرای طرح‌ها همکاری بی چشم داشتی داشته باشد.

این مسئول عنوان کرد: در اصل مجامع استفاده کردن از ظرفیت‌های بسیج برای تحقق فرمایش‌ و مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه‌های دولتی است؛ که بنا به دلایلی زمین مانده و در اجرای آن دچار مشکل شده اند که بسیج با طرح‌های جهادی و روحیه انقلابی برای کمک و مساعدت به دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا می‌کند.

وی مطرح کرد: در استان موضوعاتی مانند کم آبی، آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق از طرح‌های اصلی، طرح‌های ما قرار گرفته تا بتوانیم دیدگاه‌های کارشناسی خود را در اختیار مسئولان قرار دهیم تا راهکاری برای حل آن پیدا شود.

این مسئول تصریح کرد: در سال ۹۵ حدود ۱۲۸ جلسه در استان و ۲۰۶ جلسه در سهرستان‌ها برگزار شد، که ۱۳ طرح در استان و ۵۳ طرح در شهرستان به تصویب رسید.

معاون هماهنگ کننده سپاه مطرح کرد: در سال جاری ۵۹ جلسه کارگروه استانی و ۲۰۶ جلسه شهرستانی تشکیل شد و تعداد طرح‌های استانی ۸ کارگروه و شهرستانی ۳۸ گارگروه بود. 

طاهرخانی ادامه داد: در نهایت هشت طرح در استان به تصویب نهایی شورای بسیج رسید که دو طرح اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار می‌گیرد و در مجمع بیان می‌شود.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه هفته جاری، چهارمین مجمع بسیج استان در سالن تبلیغات اسلامی با حضور استاندار و ۴۰۰ نفر از نخبگان بسیجی و صاحب نظر برگزار خواهد شد که در آن به انتخاب هیئت رئیسه و بررسی به دو طرح اصلی پرداخته می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به اتفاقات و شلوغی‌های اخیر عنوان کرد: عامل اصلی این اتفاقات عدم شناخت سواد رسانه ای و عدم کنترل درست فضای مجازی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان در پایان گفت: با توجه به اینکه در این مجمع خالصانه و بی چشم داشت، مشکلات را بررسی و برای بهبود آنها طرح ارائه می‌شود؛ اما تاکنون دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را نداشتند.
انتهای پیام/ 3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان