۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین میزبانی ایران در رقابت های جهانی کشتی پس از ۱۸ سال
کد خبر: ۲۷۰۸۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

ایران میزبان رقابت های جهانی کشتی آزاد امید در سال ۲۰۲۰

میزبانی ایران در رقابت های جهانی کشتی پس از ۱۸ سال

اتحادیه جهانی کشتی ایران را به عنوان میزبان رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امیدهای) جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کرد.

میزبانی ایران در رقابت های جهانی کشتی پس از ۱۸ سال
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در پی ارائه طرح ایران مبنی بر "برگزاری مشارکتی"مسابقات کشتی در دنیا و ارائه آن طی دو مرحله در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی که در نهایت به تایید فدراسیون جهانی رسید و ایران به عنوان میزبان رقابت های زیر 23 سال جهان در نوامبر سال 2020 میلادی معرفی شد. 

بر اساس طرح "برگزاری مشارکتی"، ایران در سال 2020 میلادی میزبانی مسابقات کشتی آزاد را برعهده دارد و فنلاند میزبان رقابت های کشتی فرنگی و زنان زیر 23 سال جهان خواهد بود. 

کشتی ایران از سال 2002 میلادی و پس از الزامی شدن همزمانی برگزاری مسابقات کشتی آزاد، فرنگی و زنان نتوانسته بود میزبانی رقابت های جهانی را برعهده بگیرد که این امر با پیگیری فدراسیون کشتی و اجرایی شدن طرح "برگزاری مشارکتی" محقق شد. 

گفتنی است هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در نشست خود در شهر بوداپست مجارستان ( سال٢٠١٦) و مجددا در نشست هیئت رئیسه در پاریس( سال ٢٠١٧) طرح ارائه شده از سوی ایران مبنی بر برگزاری مشترک مسابقات بین المللی را تصویب کرد.

در نشست مذکور نماینده ایران با اشاره به کاهش میزان متقاضیان میزبانی مسابقات بین المللی کشتی در دنیا، بدلیل محدودیت‌های مالی و اجرایی، طرح برگزاری مشترک رویدادهای بین المللی کشتی به صورت مشارکتی میان کشورهای متقاضی را ارائه کرد که اعضای هیئت رئیسه اتحادیه جهانی آن را تایید کرده و قابل اجرا دانستند.

انتهای پیام/1404


منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان