۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین گرمخانه ویژه اسکان موقت معتادان بهبودیافته زن ایجاد شود
کد خبر: ۲۷۰۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ساعت: ۱۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

گرمخانه ویژه اسکان موقت معتادان بهبودیافته زن ایجاد شود

استاندار قزوین گفت: بیشتر خانواده‌ها حاضر نیستند دختر و همسر پاک شده را تا مدتی دوباره بپذیرند؛ بنابراین باید موضوع گرمخانه برای زنان توسط شهرداری و بهزیستی فراهم شود.

گرمخانه ویژه اسکان موقت معتادان بهبودیافته زن ایجاد شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد: حل مشکلات مرتبط با اعتیاد بدون همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها و مسئولان ممکن نیست.

وی افزود: همه باید برای مقابله با اعتیاد که خطرناک ترین آسیب اجتماعی و منشاء آسیب‌های بسیار بیشتری است، وارد عمل شوند.

استاندار قزوین ادامه داد: با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مردم از خود و فرزندان شان مقابل اعتیاد مراقبت می‌کنند.

وی گفت: اجتماعی کردن مبارزه یعنی اینکه مردم نسبت به مواد مخدر حساس شوند تا یک معتاد از نگاه شماتت آمیز مردم در جامعه همواره احساس شرم کند و این موضوع را باید مهم ترین عامل بازدارنده به اعتیاد دانست.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید به یک مقوله اجتماعی و وظیفه همگانی در جامعه تبدیل شود.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و صدا و سیما می‌توانند با ایجاد پاتوق‌های فرهنگی قابل کنترل مانند کافه کتاب‌ها و مراکز آموزشی و هنری برای جذب جوانان و گذر زمان آنان اقدام کنند تا آسیب‌های اجتماعی کمتری مانند اعتیاد این قشر را تهدید کند.

سرحلقه‌های اصلی توزیع مواد مخدر باید شناسایی شوند
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین یادآور شد: مقابله با مواد مخدر تنها از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید و باید همه دستگاه ها با وحدت رویه برای داشتن جامعه عاری از اعتیاد وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: آمار ارائه شده از سوابق دستگیر شدگان در 10 ماهه سال جاری نشان می‌دهد که سرحلقه‌های اصلی کمتر بازداشت شده اند؛ بنابراین باید با تعقیب و مراقبات بیشتر به سرحلقه‌ها و سرباندهای هدایت جریان توزیع مواد مخدر در استان برسیم.

استاندار قزوین گفت: عمده سرباندها در خارج از کشور هستند و در داخل نیز سرحلقه‌ها به صورت پنهان و پوششی عمل می‌کنند و باید تلاش بیشتری به منظور شناسایی و دستگیری آنان انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه فضا برای فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر باید ناامن شود، افزود: باید در نظر داشت در حوزه پیشگیری مواد مخدر تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، ورود صورت می‌گیرد و تجارت سودآوری برای عاملان اصلی خواهد بود.

این مسئول همچنین بر لزوم ایجاد گرمخانه برای اسکان موقت معتادان بهبود یافته زن تاکید کرد و گفت: بیشتر خانواده‌ها حاضر نیستند دختر و همسر پاک شده را تا مدتی دوباره بپذیرند؛ بنابراین باید موضوع گرمخانه برای زنان توسط شهرداری و بهزیستی فراهم شود.

وی عنوان کرد: از انجام پژوهش برای یافتن راه‌های بهتر به منظور کاهش معضل اعتیاد نیز نباید غافل شویم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان