۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خشکسالی‌ در قزوین طی ۶۸ سال گذشته بی‌سابقه است/ در حوزه کسب و کار ۶ پله تنزل کردیم
کد خبر: ۲۷۰۷۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس:

خشکسالی‌ در قزوین طی ۶۸ سال گذشته بی‌سابقه است/ در حوزه کسب و کار ۶ پله تنزل کردیم

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به انتقال آب از سد طالقان به استان به ویژه آبیک که کیفیت آب آن مردم را به ستوه آورده است، اقدام شود.

خشکسالی‌ در قزوین طی ۶۸ سال گذشته بی‌سابقه است/ در حوزه کسب و کار ۶ پله تنزل کردیم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی جان باختن کارکنان خدوم نفتکش سانچی را تسلیت گفت و اظهار کرد: امروزه یکی از اساسی ترین مشکل کشور مربوط به تنگناهای اقتصادی، معیشتی، اشتغال و گرانی است.

وی افزود: متاسفانه طبق آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به استناد آمار بانک جهانی کشورمان در محیط کسب و کار با شش پله تنزل نسبت به سال گذشته در میان ۱۹۰ کشور دنیا در رتبه ۱۲۴ و با دو رتبه تنزل بین ۲۵ کشور منطقه سند چشم انداز در جایگاه هیجدهم قرار گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: چرا باید در شرایطی که کشور به لحاظ اقتدار سیاسی، بنیه دفاعی، دستورالعمل‌های علمی، دانش هسته ای، ماهواره ای، سایبری، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی در قله منطقه قرار گرفته در این خصوص در جایگاه شایسته و در خور جایگاه این ملت و مملکت نباشد؟

وی ادامه داد: چرا علی رغم داشتن منابع عظیم ثروت مانند نفت،گاز و ذخایر متنوع طبیعی و معدنی، تنوع بی نظیر اقلیمی و جاذبه‌های بی بدیل گردشگری و موقعیت‌های استثنایی جغرافیایی و مواهب پرشمار خدادادی مشکل اشتغال و معیشت مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه حل نشود؛ تا کی باید جوانان شایسته و لایق ما به دنبال کار شرافتمندانه به این در و آن در بزنند و خسته و بی نتیجه هر روزشان به همین منوال تکرار شود؟

محمدی تصریح کرد: تا کی باید کارگران زحمتکش ما رنج و عدم پرداخت به موقع حقوق، انعقاد قراردادهای یک ماهه و دلهره تعدیل و اخراج را تحمل و در آستانه فرارسیدن عید نزد اهل و عیال صورت خود را با سیلی سرخ کنند و غالبا با سیلی نیز نتوانند.

محمدی تصریح کرد: بازنشستگان عزیز و فهیم چگونه در ایام پیری با حقوق‌های اندک و ناچیز زندگی خود را آن هم با هزینه‌های سنگین و سرسام آور بچرخانند؛ به خدا سوگند بی تفاوتی به این مشکلات عقوبت دنیوی و اخروی دارد و هر کس ذره ای غیرت دینی و عرق ملی داشته باشد نمی‌تواند در قبال این ناملایمات آسوده بخوابد.

تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات مردم به کار بندد
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید به فوریت و بی درنگ و با روحیه بسیجی، جهادی و انقلابی تمام هم و غم و ظرفیت خود را برای حل این مشکلات با تمامی توان به کار بندد، تصریح کرد: البته تمامی قوا نیز باید در این رهگذر از توانمندی‌های خود در حد بالا استفاده کنند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: از مهمترین ضعف‌های امروز نظام اقتصادی بی انضباطی مالی، عدم استقرار اصول اولیه اقتصادی، توجه به الزامات نهادی مورد نیاز، اجرای صحیح سیاست‌های کلی اصل ۴۴، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اتکا به منابع نفتی و بنگاه داری بانک‌ها است و ضرورت استقرار هر چه سریع تر دولت الکترونیک به منظور شفاف سازی و از بین بردن زمینه‌های رانت و فساد ضروری است.

خشکسالی‌های اخیر به ویژه در سال جاری در ۶۸ سال گذشته در استان قزوین بی سابقه بوده است
وی با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر به ویژه در سال جاری در ۶۸ سال گذشته در استان قزوین بی سابقه بوده است، یادآور شد: می‌طلبد در وهله اول نسبت به تامین اب استان از ارتفاعات ۲ هزار و ۳ هزار و شاه رود و الموت رود هر چه سریع تر اقدام شود و از سویی نسبت به انتقال آب از سد طالقان به استان به ویژه آبیک که کیفیت آب آن مردم را به ستوه آورده است و همچنین به احداث سد بورمانک سفلی و بهجت آباد نیز اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: تکمیل هرچه سریع تر راه آهن قزوین به رشت که باید در سال جاری به بهره برداری می‌رسید و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، دو خطه شدن راه آهن قزوین به زنجان، قزوین به تهران و راه آهن قزوین به قم و اجرای سریع متروی هشتگرد به قزوین از مطالبات جدی و به حق مردم حوزه انتخابیه است و ضرورت دارد برای حل ترافیک داخل شهر و کاهش آلایندگی های زیست محیطی و استفاده از فرصت منابع ملی در شهر قزوین نسبت به راه اندازی قطار درون شهری در حوزه حمل ونقل عمومی اقدام شود. 

محمدی تخصیص اعتبار برای ساخت و تکمیل هر چه سریع تر تنها تالار هنرمندان که باید در سال ۹۳ تکمیل می‌شد را از مطالبات هنرمندان حوزه انتخابیه خود دانست و گفت: متاسفانه تاکنون تنها ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ البته با وزرای سابق و فعلی ارشاد جلساتی داشتیم اما تاکنون به نتیجه نرسیده است و این موضوع باید در اولویت جدی قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین تخصیص اعتبار بودجه کافی به منظور تکمیل پروژه‌های راه قزوین، الموت شرقی به تنکابن، قزوین به الموت غربی، رودسر از خواسته‌های جدی مردم است که یکی ۱۸۰ کیلومتر و دیگری ۲۰ کیلومتر مسیر را کوتاه می‌کند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین بر لزوم توجه جدی به حل مشکلات مسکن مهر حوزه انتخابیه تاکید کرد.

وی افزود: بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری با مشکل مواجه شده که باید حل شود، ارتقای شهر اقبالیه به بخش، بخش محمدیه به شهرستان، احداث هر سریع تر بیمارستان محمدیه، افزایش سرانه های ورزشی استان به ویژه بانوان و تمامی جوانان، احداث و تکمیل هر چه سریع تر بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی قزوین و بیمارستان آبیک و اقبالیه، راه اندازی سریع درمانگاه بیدستان، شبانه روزی کردن درمانگاه های محمود آباد، شریف آباد، کوهی، الموت شرقی وغربی، تامین فضاهای درمانی شهرهای حوزه انتخابیه خود را از مطالبات جدی مردم حوزه انتخابیه خود دانست که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان