۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پرسپولیس به دنبال تاریخ‌سازی/ پدیده- استقلال؛ رسیدن به مربع قدرت؟
کد خبر: ۲۷۰۷۱۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پرسپولیس به دنبال تاریخ‌سازی/ پدیده- استقلال؛ رسیدن به مربع قدرت؟

دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. پرسپولیس در تهران میزبان تیم گسترش فولاد تبریز است و استقلال میهمان تیم پدیده است.

پرسپولیس به دنبال تاریخ‌سازی/ پدیده- استقلال؛ رسیدن به مربع قدرت؟

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

نگاهی به این بازی ها می اندازیم:

تراکتورسازی تبریز- سایپا؛ تقابل دایی با قرمزپوشان بی‌سرمربی!

تراکتورسازی تبریز بعد از شکست مقابل نفت تهران دچار تنش شد و  یحیی گل محمدی از این تیم جدا شد. باید دید تراکتورسازی در این بازی خانگی و بدون گل محمدی چگونه نتیجه خواهد گرفت. گل محمدی با مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه هم وارد چالش شده بود. سایپا برعکس قرمزپوشان تبریزی هفته قبل بازی خوبی مقابل استقلال تهران انجام داد ولی فقط یک امتیاز گرفت. شاگردان دایی اگر مثل هفته قبل هماهنگ و با انگیزه باشند شاید بتوانند از تبریز 3 امتیاز سوغات بیاورند به هر حال تراکتورسازی اکنون مثل خودرو بی راننده شده است. شاید با حضور دنیزلی، نکونام و یا مربی ایرانی -المانی؛ الکساندر نوری شرایطش مناسب شود. بازی با تیم‌هایی که وضعیت سرمربی‌اش نامشخص است گاهی سخت‌تر از بازی با تیم‌هایی است  که کادرفنی مشخصی دارد. 

دیدار رفت دو تیم را تراکتورسازی 2 بر صفر برده بود.

ذوب آهن - صنعت نفت آبادان؛ ادامه برد‌های شاگردان قلعه‌نویی؟

شاگردان قلعه نویی در لیگ برتر اوج گرفته اند و خود را به جمع مدعیان رسیده اند. ذوب آهن اگر مقابل نفت آبادان هم پیروز شود خود را برای رساندن به رتبه دوم و سوم آماده می کند. نفت آبادان در نیمه نهایی جام حذفی بازی دارد شاید تمرکز اصلی شاگردان کمالوند روی آن مسابقه با استقلال است اما لیگ را هم فراموش نکرده اند. به نظر می رسد حاشیه های نفت آبادان به پایان رسیده است. نفت برای اینکه از رتبه نهم بالاتر بیاید در لیگ تلاش می کند ولی شاید هدف اولش در این بازی نباختن باشد. هر دو تیم در خط حمله خوب هستند اما در خط دفاعی مشکلاتی دارند به همین دلیل این بازی می تواند مثل بازی رفت پرگل شود.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه مساوی  2بر 2 به پایان رسید.

پارس جنوبی جم - استقلال خوزستان؛ اولین برد شاگردان تارتار؟

شاگردان تارتار در دور برگشت لیگ برتر هنوز به پیروزی نرسیده‌اند و بعد از باخت در هفته شانزدهم روی نوار تساوی گام بر می دارد. پارس جنوبی در این بازی به دنبال اولین برد خود در شهر جم هستند اما استقلال خوزستان هم شرایط خوبی پیدا کرده و با جذب بازیکنان جدید نقاط ضعفش را ترمیم کرده تا از رتبه چهاردهم جدول لیگ جدا شود اما کار سختی پیش رو دارد زیرا این تیم با 30 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و پارس جنوبی هم خط حمله قدرتمندی دارد و 25 گل زده است. 

بازی رفت را هم شاگردان ویسی یک بر صفر در خانه به پارس جنوبی باختند.

پرسپولیس- گسترش فولاد تبریز؛شاگردان برانکو در اندیشه تاریخ‌سازی

پرسپولیس تک و تنها در صدر جدول ایستاده و به دنبال تاریخ سازی در لیگ برتر است و می خواهد برای دومین مرتبه قهرمان لیگ شود. شاگردان برانکو، بهترین خط دفاع، بهترین خط حمله و کمترین باخت را در این فصل دارند و با اختلاف یازده امتیازی نسبت به تیم دوم جدول در صدر قرار گرفته اند. با همه این اوصاف نمی توان پرسپولیس را در این بازی از پیش برنده دانست. زیرا گسترش فولاد مربی زیرک و کاربلدی چون فیروز کریمی دارد. پرسپولیس در این فصل می تواند قبل از پایان سال 96 قهرمانی اش را در لیگ برتر جشن بگیرد اگر روند بردهایش ادامه پیدا کند با این حال سرخپوشان در این مسابقه کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند . در واقع برانکو در این بازی دو هافبک دفاعی ثابت تیمش را ندارد ولی بازگشت احمد نورالهی برایش یک موهبت محسوب می شود. 

دیدار رفت دو تیم هم با نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید اما در آن زمان فیروز کریمی به گسترش نیامده بود.

پدیده - استقلال؛ به یاد فیلم‌ هندی منصوریان!

استقلال در این هفته شانس رسیدن به رتبه چهارم جدول را هم دارد به شرطی که بتواند تیم پدیده را در مشهد شکست بدهد. اگر فیفا از پدیده 6 امتیاز کم نکرده بود شاگردان رضا مهاجری هم مثل آبی پوشان تهرانی 28 امتیاز داشتند. البته پدیده در نیم فصل دوم صلابت دور رفت را نداشته با این حال هنوز از استقلال8 گل بیشتر زده است. استقلال با 19 گل زده نشان می دهد که بزرگترین مشکلش همچنان نداشتن یک مهاجم تمام عیار و گلزن است کسی که بتواند حداقل از هر 5 موقعیت گل یکی را وارد دروازه حریف کند! علی قربانی مهاجم استقلال به دلیل اینکه در بازی با سایپا یک فرصت ایده آل را از دست داد مورد اهانت هواداران استقلال قرار گرفت و با چشم اشکبار راهی رختکن شد! به هر حال در این بازی آبی پوشان سرور جباروف را دوباره در ترکیب اصلی دارند و حضور این بازیکن ازبکستانی می تواند نعمتی برای شفر باشد. پدیده هم محمدرضا خانزاده بازیکن اسبق پرسپولیس را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. آبی پوشان دیگر نمی خواهند امتیاز از دست بدهند. استقلال شفر نباید دوباره بازی دفاعی مقابل سایپا را در لیگ تکرار کند زیرا در دور رفت به اندازه کافی امتیاز از دست داده!

در بازی رفت دو تیم پدیده 2 بر صفر استقلال را شکست داد و همه صحنه های فیلم هندی علیرضا منصوریان با رضا مهاجری را به یاد دارند! وقتی منصوریان از شوک باخت به سرمربی حریف پناه برد و دست او را در لحظات پایانی بازی در دست گرفت!

فولاد خوزستان - پیکان؛ برخورد شاگردان جلالی با مانع فولادی

فولاد می خواهد همچنان رتبه دوم جدول لیگ را حفظ کند و به همین دلیل باید در این بازی هم پیروز شود. پیکان هم هفته هاست رنگ برد را ندیده و اگر بازهم امتیاز از دست بدهد از کورس مدعیان کسب سهمیه آسیایی دور خواهد شد. عجیب است که فولاد خوزستان با 9 مساوی رکوردار لیگ است شاید در این بازی هم دهمین تساوی فولاد رقم بخورد زیرا پیکان هم بعد از 7 برد متوالی در دور برگشت به مساوی گرفتن از حریفان علاقه زیادی پیدا کرده است! برخورد پیکان به فولاد البته ممکن است هشتمین باخت این فصل شاگردان جلالی را هم رقم بزند.

در بازی رفت هم پیکان یک بر صفر فولاد را شکست داد.

نفت تهران - سیاه جامگان؛ نبرد ۶ امتیازی در ته جدول

تقابل تیم های پایین جدولی در وضعیت جدیدی دیدنی است. نفت تهران با حضور مالکان پزشک و سرمربی به نام هومن افاضلی سرو سامان گرفته است. افاضلی در دو بازی که سرمربی تیم نفت بوده 4 امتیاز از پرسپولیس و تراکتورسازی گرفته و اگر بتواند سیاه جامگان را هم شکست بدهد رتبه سیزدهمی خود را تثبیت و از منطقه سقوط  تا حد زیادی فرار کرده است.سیاه جامگان هفته گذشته در دقایق پایانی سه امتیاز را به پرسپولیس داد تا در ته جدول جا خوش کند. این بازی برای هر دو تیم حکم 6 امتیاز را دارد. شاید افاضلی که زمانی مربی تیم ملی هم بوده بتواند ناجی نفت تهران شود البته کار راحتی مقابل آخرین تیم جدول ندارد. رضا عنایتی مهاجم اسبق استقلال هم می خواهد خود را به عنوان مربی به فوتبال ایران تحمیل کند و توانایی هایش را روی نیمکت هم به نمایش بگذارد. 

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

سپیدرود رشت- سپاهان؛ عبور سخت کرانچار از رود سرخ

سپیدرود برای فرار از منطقه سقوط باید سپاهان را شکست بدهد زرد پوشان اصفهانی هم که زمانی برای قهرمانی می جنگیدند در این فصل در خطر سقوط قرار گرفته اند! کرانچار باید سپیدرود را شکست بدهد وگرنه ممکن است در سپیدرود غرق شود! این بازی نبرد نابرابری است. سپاهان پرافتخارترین تیم لیگ برتر بدترین فصل خود را تجربه می کند اما باید از رشت 3 امتیاز سوغاتی به اصفهان ببرند تا از رده دوازدهم پایین نیایند.

دیدار رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیستم لیگ برتر:

پنجشنبه ۲۸ دی ۹۶
پرسپولیس - گسترش فولاد تبریز -  ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۵:۳۰
محمدرضا اکبریان – علیرضا ایلدروم – محمدجواد مداح – یاسر همرنگ – ناظر: حسن کامرانی فر
تراکتورسازی تبریز - سایپا تهران - ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت ۱۴:۳۰
حمید حاج ملک – علی اکبر نوری – حسن انتظاری – کمیل غلامی – ناظر: حسین نجاتی
ذوب آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان - ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۵
محمد حسین زاهدی فرد – حسن یوسفی – عسگر محمدی – علیرضا حیدرپناه – ناظر: حاتم بک پور
پارس جنوبی جم - استقلال خوزستان - ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت ۱۵
وحید کاظمی – مهدی الوندی – اسد حاج محمدی – وحید صالحی – ناظر: محمدعلی فروغی
جمعه ۲۹ دی ماه ۹۶
‏سپیدرود رشت - فولاد مبارکه سپاهان - ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت ۱۵
رضا عادل – سجاد طوری – ایوب غلامزاده – سعید رحیمی مقدم – ناظر: محمدجواد تقی پور
پدیده خراسان - استقلال تهران - ورزشگاه ثامن مشهد- ساعت ۱۵
اشکان خورشیدی – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – علی صفایی – ناظر: محمدرضا فلاح
نفت تهران - سیاه جامگان مشهد - ورزشگاه تختی تهران- ساعت ۱۵
حسین زرگر – رحیم شاهین – محمدعلی پورمتقی – علی احمدی – ناظر: علیرضا کهوری
فولاد خوزستان - پیکان تهران - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۵
کوپال ناظمی – سعید قاسمی – حمید سبحانی – حسین زمانی – ناظر: ایرج نظری

انتهای پیام/

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان