۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بلاتکلیفی پروژه شهید انصاری به دلیل ناتوانی شهرداری‌هاست
کد خبر: ۲۷۰۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

بلاتکلیفی پروژه شهید انصاری به دلیل ناتوانی شهرداری‌هاست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین گفت: متأسفانه اطلاعاتی که درباره توقف یا اجرای خیابان شهید انصاری شرقی به مردم داده می‌شود ناصحیح و غیرواقعی است.

بلاتکلیفی پروژه شهید انصاری به دلیل ناتوانی شهرداری‌هاست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ محمدعلی حضرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در پاسخ به اظهارات علی صفری شهردار قزوین در برنامه پاسخ شبکه محلی قزوین که تکلیف خیابان شهید انصاری باید روشن شود و فقط نیاز به یک تصمیم مدیریتی دارد، اظهار کرد: متأسفانه در دهه اخیر بی‌اعتنایی به دیدگاه‌های فنی کارشناسی و متخصصان شهری، تصمیم‌های نادرست، شتاب‌زده به‌اصطلاح مدیریتی موجب وارد آمدن لطمه‌های غیرقابل‌جبران به شهر و منافع مردم و استهلاک منابع شهرداری که از جیب مردم تأمین می‌گردد شده است.

وی بلاتکلیفی طرح خیابان شهید انصاری شرقی را محصول اطلاع‌رسانی نادرست به مردم خواند و افزود: متأسفانه اطلاعاتی که درباره توقف یا اجرای خیابان شهید انصاری شرقی به مردم داده می‌شود ناصحیح و غیرواقعی است.

این مسئول تصریح کرد: پروژه شهید انصاری اگر چهار دهه بلاتکلیف مانده نخست به خاطر ناتوانی شهرداری‌ها در تأمین منابع مالی و در دهه‌های بعد سوداگری بوده که دوبار خط پروژه را تغییر داده‌اند.

وی یادآور شد: سال‌ها ساکنان کوچه جباری و کوچه وحیدی را به نام همین طرح بلاتکلیف نگاه داشتند و مسئول بلاتکلیفی کنونی هم همان کسانی هستند که به تکلیف شورای عالی معماری و شهرسازی تن نمی‌دهند و بر خواسته‌های سودجویانه خود اصرار دارند.

حضرتی عدم بهره‌برداری از راهکاری اجرایی مناسب را موجب ناامنی محله خواند و گفت: مشکلات محله تاریخی بلاغی به خاطر بی‌تدبیری مدیریت وقت ایجادشده زیرا پیش از آنکه راهکارهای اجرایی آن فراهم شود بدون مطالعه کارشناسی و رعایت پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی پروژه اقدام به تملک و تخریب پلاک‌ها نمودند که هم منابع مردم در شهرداری را معطل نگه‌داشته و هم شرایط را به وضعیت ناامنی رسانده‌اند و محله امن و خوش‌ترکیبی که ساکنان و شهروندان شریفی دارد را به محله ناامن و محل تجمع اراذل‌واوباش تبدیل کرده و باعث بروز مشکلات بسیار برای شهروندان شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: سال ۹۴ طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی تصریح شد هرگونه بارگذاری ترافیکی در این گذر ممنوع است و شهرداری باید شرایط محل را به وضعیت قبل بازگرداند ولی مقاومت دستگاه‌های اجرایی برای تمکین به قانون و مقررات باعث بروز این مشکلات شده و این مسئله آن‌قدر روشن است که هیچ‌گاه یک گذر بیست‌وچند متری نمی‌تواند گره ترافیکی این شهر را در این نقطه باز کند.

پیاده راه گردشگری درگذر بلاغی عامل رونق اقتصادی

این مسئول یادآور شد: رویکردهای سوداگرانه به‌جز کشتن فرصت‌های توسعه پایدار شهری و از بین بردن منابع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم هیچ دست‌آوردی نداشته و زمان آن است که این روش‌های نادرست بازنگری و اصلاح شود.

وی اجرای پیاده راه گردشگری درگذر بلاغی را موجب رونق اقتصادی، اشتغال آفرینی و توسعه پایدار دانست.

حضرتی تصریح کرد: در سال ۹۳ پیشنهاد میراث فرهنگی برای پلاک‌های خریداری‌شده احداث هتل خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و فضاهای پذیرایی ارائه سوغات و مسیر گردشگری پیاده از بنای فاخر عالی‌قاپو تا بنای تاریخی منحصربه‌فرد حمدالله مستوفی بود که این کار به ارزش‌افزوده پلاک‌های کل منطقه منجر و آرامش فضای زندگی و سلامت محیط‌زیست را تأمین نموده و مهم‌تر از همه در ایجاد هویت محله تاریخی بلاغی و رضایت شهروندان نیز مؤثر خواهد بود.

وی سودجویان پنهان و آشکار برای پافشاری در اجرای تصمیم‌های مدیریت شهری را یکی از آفات خدمت‌رسانی به مردم و تضییع حقوق شهروندی خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی بیان کرد: مشاوران ذیصلاح برای تک‌تک پلاک‌های این مسیر طرح تهیه‌کرده و اگر به خواسته آن‌ها تمکین کرده بودند این مسئله تاکنون رفع و پروژه در مسیر صحیح انجام می‌شد ولی با تشکیل جلسه و تحت‌فشار قرار دادن مشاوران برای تغییر پروژه از مسیر پیاده راه به احداث خیابان این معضل همچنان ادامه دارد و تا این سودجویان در سایه اصرار به احداث خیابان و عدم تمکین به دیدگاه‌های کارشناسی شهری دارند نارضایتی مردم، تضییع حقوق ساکنان محل و شرایط ناهنجار ادامه خواهد داشت. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان