۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عدم تخصیص اعتبار دلیل تاخیر پروژه «قزوین – رحیم‌آباد- کلاچای» بود
کد خبر: ۲۷۰۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرتوسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی قزوین:

عدم تخصیص اعتبار دلیل تاخیر پروژه «قزوین – رحیم‌آباد- کلاچای» بود

مدیرتوسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: عدم تخصیص اعتبار و مسائل زیست‌محیطی دلیل تاخیر پروژه «قزوین – رحیم‌آباد- کلاچای» بود و احداث قطعه دوم از مسیر قزوین – کلاچای به طول ۲۶ کیلومتر در حال انجام است.

عدم تخصیص اعتبار دلیل تاخیر پروژه «قزوین – رحیم‌آباد- کلاچای» بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در بازدید مدیرکل و معاونین این اداره کل از پروژه ملی در دست احداث «قزوین – رحیم‌آباد- کلاچای» عدم تخصیص اعتبار و مسائل زیست‌محیطی را از موارد تأخیر در این پروژه عنوان و اظهار کرد: اداره کل پیگیری لازم را در دستور کار خود قرار داده و هر بخشی از پروژه که امکان کار داشته باشد را فعال خواهد کرد.

وی در مورد مشخصات این پروژه عنوان کرد: طول مسیر این پروژه حدود 145 کیلومتر است که 70 کیلومتر از آن در استان قزوین قرار دارد.

این مسئول افزود: مسیر اصلی این پروژه از مقابل دانشگاه آزاد قزوین آغاز و با عبور از روستاهای باراجین، میزوج، ورتوان و موشقین به سمت رودخانه شاهرود رفته و پس از عبور از روی آن وارد دره هیر و ویار می‌شود.

قزوینیان خاطرنشان کرد: این پروژه در مرز استان گیلان پس از عبور از تونل دو کیلومتری وارد دره منتهی به سه‌راهی گرمابدشت شده و به‌موازات رودخانه پلرود از بخش زیادس عبور کرده و پس از طول لات به صورت کنارگذر از غرب رحیم‌آباد می‌گذرد و به ورودی کلاچای از سمت غرب ختم می‌شود.

وی ادامه داد: احداث قطعه دوم از مسیر قزوین – کلاچای به طول 26 کیلومتر در حال انجام عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی و روسازی است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: در طول مسیر پروژه «قزوین – الموت – کلاچای» در استان قزوین یک دستگاه تونل بزرگ، دو دستگاه تونل کوچک، 3 دستگاه پل بزرگ و چندین دستگاه پل کوچک وجود دارد.

وی مطرح کرد: همچنین این پروژه دارای 2 پل با شرایط خاص، 56 پل آبرو و بیش از 6 هزار متر دیوار حائل است.

قزوینیان با اشاره به تجهیز کارگاه قطعه دوم از مسیر توسط پیمانکار تصریح کرد: با توجه به تزریق اعتبار در حال حاضر می‌توان عملیات را تسریع بخشید تا در ادامه کار را در قطعه اول نیز آغاز کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان