۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مردم نقش عمارگونه خود را در مقابل فتنه‌گران فراموش نکنند
کد خبر: ۲۷۰۳۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

بیانیه انجمن اسلامي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوین:

مردم نقش عمارگونه خود را در مقابل فتنه‌گران فراموش نکنند

در بیانیه انجمن اسلامي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوین آمده است: جنبش دانشجویی به عنوان چشمان بیدار جامعه از همه آحاد ملت به ویژه أمت حزب الله و نمازگزاران نماز جمعه، مصرّانه استدعا دارد تا در این برهه حساس همچون دوران فتنه ۸۸، نقش عمّارگونه خویش را فراموش نکنند.

مردم نقش عمارگونه خود را در مقابل فتنه‌گران فراموش نکنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ تشكل انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قزوین با صدور بیانیه‌ای فتنه‌گری و آشوب در کشور را محکوم کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
در تاریخ 2 می 2016 میلادی مقارن با 13 اردیبهشت 1395 در بحبوحه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ناگهان خبری منتشر شد که بسیاری از محافل سیاسی از جمله ایرانیان را بهت زده کرد.

در این ایام ، فردی به نام مارک لندلر (Mark Landler) که مدتی خبرنگار ویژه کاخ سفید بود کتابی را منتشر نمود تحت عنوان Alter Egos که موضوع اصلی آن تفاوت‌های اوباما و هیلاری کلینتون در سیاست خارجی است.

اما آنچه که در آن روزها به یک شوک خبری تبدیل شد نه موضوع اصلی این کتاب بلکه روایتی تکان دهنده از اتفاقی بود که سال ها قبل رخ داده و برای اولین بار در بخش کوتاهی از این کتاب، از آن مقوله پرده برداشته شد و آن چیزی نبود جز تلاش های کاملاً سری و محرمانه برای تحقق یک معامله بزرگ (Grand Bargain) میان ایران و آمریکا در سال های نه چندان دور.

در این بیانیه آمده است؛ معامله بزرگی که به اذعان برخی تحلیلگران و صاحبنظران می توانست سرآغاز تحولاتی شگرف در روابط تاریخی ایران و آمریکا شود. پیش از پرداختن به این مقوله، ابتدا لازم است تحولات اوایل دهه 1380 شمسی را اندکی مورد واکاوی و کنکاش قرار دهیم.

همانطور که مستحضرید برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران زمانی وارد فاز چالشی با غرب گردید که در مرداد 1381 سرویس های جاسوسی غربی با کمک عناصر سازمان منافقین و تشکیلاتی موسوم به "شورای ملی مقاومت ایران" اقدام به انتشار گزارشی نمودند که در آن برای اولین بار از تلاش های ایران برای ساخت تأسیسات غنی سازی نطنز و رآکتور آب سنگین اراک ، سخن به میان آمده بود. پس از آن بود که روابط و مناسبات ایران با چند کشور غربی دچار چالش هایی شد که این چالش ها پس گذشت 15 سال همچنان ادامه دارد و افق روشنی برای آن متصور نیست.

این بیانیه تصریح می‌کند: این چالش در شرایطی به وقوع پیوست که آمریکا پس از حوادث 11 سپتامبر به افغانستان و سپس عراق حمله کرده و بسیاری از افکار عمومی و خصوصی منطقه ، مرعوب قدرت نظامی آمریکا شده بودند و حتی برخی تحلیلگران ساده اندیش ، سخن از حمله قریب الوقوع آمریکا به ایران !!! به میان می آوردند.

این فضای تصنعیِ رعب و وحشت از هیمنه !!! نظامی آمریکا ، کار را بدان جا رساند که حتی خود سردمداران آمریکایی نیز باورشان شده بود که قدرت بلامنازع جهان و منطقه هستند تا جایی که جورج بوش، رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در تاریخ 9 بهمن 1380 اندکی پس از حمله به افغانستان و پیش از حمله به عراق، طی سخنرانی سالانه خود در کنگره با صراحت بیان داشت: "ایران به شکلی تهاجمی به دنبال سلاح و گسترش وحشت است ... دولت هایی مثل ایران و متحدان تروریست شان ، محور شرارت را تشکیل می دهند."

این بیانیه بیان می‌کند: در کوران این حوادث، اولین دور از مذاکرات میان ایران و غرب بر سر مسئله هسته ای در 29 مهر 1382 در تهران آغاز شد و نهایتاً با توافقنامه پاریس در 24 آبان 1383 ، فعالیت های هسته ای ایران تعلیق گردید. این تعلیق و توقف هیچ دستاورد ملموسی برای ایران به همراه نداشت تا جایی که دکتر حسن روحانی رئیس وقت تیم مذاکره کننده هسته ای در تاریخ 10 مرداد 1384 نامه ای گلایه آمیز به محمد البرادعی ، رئیس وقت آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) می نویسد که در بخشی از این نامه اینگونه بیان می دارند: "با گذشت یک سال دیگر و با انجام بیش از یک هزارنفر روز از سخت‌ترین بازرسی‌ها ... متأسفانه ، در مقابل اگر نگوییم هیچ ، ایران مابه‌ازای بسیار اندکی دریافت کرد و بارها اقدامات اعتمادساز خود را افزایش داد و تنها در عوض آن، با قول‌های انجام نشده و درخواست‌های بیشتر روبه رو شد."

این بیانیه می‌افزاید: سرانجام پس از روی کار آمدن دولت نهم و به واسطه رویکردهای خاص انقلابی که رئیس دولت وقت اتخاذ نموده بود _ صرف نظر از اینکه متأسفانه پس از گذشت چند سال ، منشِ دولت نهم و دهم از آرمان های اصیل انقلابی به رویکردهای انحرافی تغییر جهت داد و کار رئیس آن به قهر یازده روزه و تقابل با رهبری کشیده شد _ برنامه هسته ای ایران با سرعت شایان وصفی به پیش رفت و پیشرفت های علمی ایران نه تنها در حوزه هسته ای بلکه در سایر علومِ اقتدار آفرین از جمله فضایی ، موشکی ، نانو تکنولوژی ، سلول های بنیادی و ... نیز شتاب روز افزونی به خود یافت.

در این هنگام، روز به روز بر اقتدار منطقه ای و حتی فرا منطقه ای ایران افزوده می شد و کار غرب به جایی رسیده بود که در برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا ، بولیوی ، اکوادور و ... که حکم حیات خلوت آمریکا را داشتند دولت هایی بر سر کار آمدند که به تعبیر سناتورهای آمریکایی شعار آنها "مرگ بر آمریکا _ Death to America" بود. از طرفی اقتدار نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا شکسته شده و در شرایطی که نظامیان آمریکایی در باتلاق عراق گرفتار شده بودند ، دولتی شیعه بر سر کار آمد که طرفدار ایران بود و عملاً عراق به دست ایران افتاد و دیگر جایی برای آمریکا وجود نداشت. سیر اقتدار منطقه ای ایران هنگامی شتاب بیشتری به خود گرفت که در تابستان 1385 در جنگ 33 روزه، حزب الله به نمایندگی از ایران توانست اسرائیل به نمایندگی از آمریکا و غرب را شکست دهد.

این بیانیه اذعان می‌کند: در این مقطع تاریخی ایران اسلامی از یک طرف در حال پیشرفت های روز افزون علمی در حوزه های مختلف بود و غرب عملاً توان توقف توسعه شتابان صنعت هسته ای ایران را نداشتند و از طرفی دیگر ، ایران همانطور که پیشتر اشاره شد به قدرت بلامنازع منطقه ای تبدیل شده بود و اما مهمتر از همه، ثبات داخلی و انسجام ملیِ بی نظیر ملّت در تثبیت و تحکیم این اقتدار ، نقش به سزایی داشت.

این بیانیه تصریح می‌کند: هر قدر ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، بیشتر به پیش می رفت، قدرت منطقه ای غرب به ویژه آمریکا بیشتر رو به افول می نهاد. این امر سبب شد تا رفته رفته ، رویکرد آمریکا و غرب در قبال ایران با یک تغییر تاکتیکی _ نه استراتژیکی _ روبرو شود به گونه ای که در شهریور 1385 جورج بوش ، همان رئیس جمهور تندرو و جنگ طلب آمریکا که پنج سال پیش از این تاریخ ، ایران را محور شرارت خطاب نموده بود ، در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اینگونه بیان داشت: "ما داریم روی یک راه حل دیپلماتیک برای حل این بحران کار می کنیم و هم زمان به روزی چشم داریم که شما بتوانید در آزادی زندگی کنید و آمریکا و ایران بتوانند در مسیر صلح ، دوستانی خوب و شریکانی نزدیک باشند."

در ادامه این بیانیه آمده است: تغییر رویکرد غرب در قبال ایران، یک روند دو سه ساله را طی نمود تا اینکه در اردیبهشت 1388 _ مدتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران و بروز فتنه 88 _ باراک اوباما که تازه بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زده بود در ادامه تغییر رویکرد دولت بوش در قبال ایران ، نامه ای را خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال می نماید که به طور کلی آنچه که از محتوای این نامه بیرون آمده حاکی از این است که آمریکا ، نظام جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت می شناسد و دیگر به دنبال براندازی و تغییر رژیم در ایران نیست ، آمریکا حق هسته ای ایران را به رسمیت می شناسد و درنهایت آمریکا خواستار همکاری با ایران در قبال مسائل منطقه ای می باشد تا خود را از باتلاقی که خود به وجود آورده نجات دهد. در یک کلام ، آمریکا در صدد تحقق یک معامله بزرگ (Grand Bargain) با ایران می باشد.

این بیانیه اضافه می‌کند: همانطور که اشاره شد درخواست معامله بزرگ با ایران از سوی آمریکا ، محصول فرآیندی بود که از دو سه سال قبل آغاز شده بود. در طی این فرآیند اتفاقات بسیار مهمی صورت گرفت که متأسفانه کمتر کسی از آنها خبر داشته و به آن پرداخته است. یکی از این موارد بسیار مهم و تاریخی، درخواست آمریکا از ایران برای برگزاری مذاکره سری و محرمانه در کشور عمان در زمستان 1386 است که روایت آن خالی از لطف نیست.

در سال 1386 آمریکایی ها از طریق دولت پادشاهی عمان درخواست مذاکره با ایران را مطرح می کنند. نهایتاً پس از کش و قوس های فراوان نظام جمهوری اسلامی ایران در زمستان همان سال با درخواست آمریکایی ها موافقت می نماید. بنا بر تصمیم جورج بوش _ رئیس جمهور تندرو و جنگ طلب آمریکا _ تونی بلر (Tony Blair) نخست وزیر اسبق انگلیس ، نه فقط به نمایندگی از دولت آمریکا بلکه به نمایندگی از کل جهان غرب برای مذاکره با ایرانی ها به مسقط پایتخت عمان فرستاده می شود.

از آنجایی که درخواست آمریکایی ها برای مذاکره با ایران فقط محدود به مقوله هسته ای نشده بود و آنها خواهان مذاکرات استراتژیکی و همه جانبه با ایران پیرامون همه موضوعات مورد مناقشه ی دو کشور به ویژه مسائل منطقه ای شده بودند، لذا در سطوح عالی نظام جمهوری اسلامی تصمیم بر این می شود که فرد مذاکره کننده ایرانی، نه تنها نماینده دولت ایران بلکه از طرف کل نظام در این مذاکرات شرکت نماید. از بین گزینه های مختلف نهایتاً آقای دکتر ناصر نوبری، دیپلمات ارشد و کارکُشته ایرانی و سفیر اسبق ایران در شوروی سابق، به عنوان نماینده ایران در مذاکره با تونی بلر به نمایندگی از کل جهان غرب انتخاب شدند. از آنجایی که این مذاکره کاملاً سری و محرمانه بود لذا تصمیم بر این شد که آقای نوبری به تنهایی عازم این سفر شوند.

تونی بلر در موعد مقرر وارد مسقط پایتخت عمان می شود و همزمان آقای نوبری نیز در صدد عزیمت به کشور عمان می باشند اما یک اتفاق غیر منتظره ، موجب اختلال در روند کار می شود و آن چیزی نیست جز بارش سنگین برف در نیمه شمالی کشور و بسته شدن برخی راه ها و فرودگاه ها از جمله فرودگاه های تهران به مدت دو روز.

این بیانیه می‌افزاید: تونی بلر دو روز تمام در مسقط منتظر ورود نماینده ایران می ماند تا جایی که پادشاه عمان به مقامات ایرانی پیشنهاد می دهد که نماینده ایرانی به صورت زمینی تا اصفهان بیاید و از آنجا یک هواپیمای عمانی ایشان را به مسقط برساند.

گویا پیشنهاد طرف عمانی مبنی بر ارسال هواپیما به ایران، مقامات ایرانی را ناراحت کرد. نهایتاً نه مقامات وزارت خارجه ایران فکری برای فرستادن آقای نوبری به عمان نمودند و نه به دولت عمان اجازه دادند که به ایران هواپیما بفرستد تا اینکه تونی بلر نماینده کل جهان غرب برای مذاکره با ایران، پس از دو روز معطلی در مسقط پایتخت عمان و انتظار برای دیدار با طرف ایرانی، سرخورده و پریشان، عمان را به مقصد انگلستان ترک کرد. متأسفانه به دلیل تعلل مقامات ایرانی، مذاکره ای که می رفت تا سرآغاز مذاکرات استراتژیکی و احقاق حقوق ملت ایران باشد در همان ابتدای کار ناکام ماند.

این بیانیه تصریح می‌کند: حقیقت بسیار مهمی که باید بدان اشاره نمود این است که ایران در آن مقطع تاریخی از چنان عزت و اقتداری برخوردار شده بوده که آمریکا از ایران التماس می کند تا برای حل گرفتاری های منطقه ایِ خود ، وارد مذاکره با ایران شود و پس از موافقت ایران، نماینده کل جهان غرب حاضر است دو روز معطل بماند تا نماینده ایران از راه برسد.

بعد از لغو مذاکره زمستان 1386، پروژه معامله بزرگ (Grand Bargain) آمریکا با ایران هرگز متوقف نشد و پس از آن تلاش های بسیاری از سوی آمریکایی ها برای تحقق این مهم صورت گرفت. در این میان نقش یک تاجر عمانی به نام "سالم ناصر بن اسماعیلی" که به نمایندگی از پادشاه عمان، وظیفه واسطه گری بین آمریکا و ایران را بر عهده داشت، بسیار حائز اهمیت است.

تلاش های این تاجر عمانی در نهایت به اینجا ختم شد که شخص هیلاری کلینتون که در آن مقطع وزیر امور خارجه آمریکا بود ، مستقیماً مسئولیت پیگیری پروژه معامله بزرگ (Grand Bargain) را بر عهده گرفت تا جایی که در اردیبهشت 1388 _ حدوداً یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران و بروز فتنه 88 _ دنیس راس (Dennis Ross) مشاور مخصوص هیلاری کلینتون از سوی دولت آمریکا به صورت محرمانه وارد عمان می شود تا ضمن دیدار با تاجر عمانی و مقامات دولت پادشاهی عمان، به دنبال راهی بگردند تا ایرانی ها را راضی کنند که مذاکره برای معامله بزرگ را آغاز نمایند. ضمناً بنا بود با کمک عمانی ها ، یک مکان مخفی برای دیدار سری و محرمانه با ایرانی ها مشخص شود.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: همه چیز داشت به خوبی پیش می رفت و مقدمات لازم برای یک معامله بزرگ در حال فراهم شدن بود. انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز نزدیک بود و اکثر پیش بینی ها از مشارکت گسترده مردم در انتخابات حکایت داشت.

مشارکت گسترده ای که می توانست جایگاه حاکمیتی ایران را در مناسبت بین المللی، صدها پله ارتقاء بخشد و ایران اسلامی که در آن مقطع زمانی در اوج عزت و اقتدار بود و دست برتر را در مذاکره برای معامله بزرگ (Grand Bargain) در اختیار داشت، می توانست به پشتوانه این حضور گسترده و مشارکت 40 میلیونی، کفه ترازوی معامله بزرگ که تا پیش از این به نفع ایران سنگینی می کرد را سنگین تر نماید.

اما سرانجام کار به کجا کشیده شد؟!! در مدت زمان کوتاهی پس از انتخابات ، عده ای قدرت طلب با فریب افکار عمومی در صدد اردوکشی خیابانی برآمده و واژه "تقلب" شد اسم رمز برای آشوب و بلوا در خیابان ها. دیری نپایید که برخی خیابان های تهران که عمدتاً مناطق نیمه شمالی شهر را در بر می گرفت، به صحنه درگیری و اغتشاش و خسارت به اموال عمومی و خصوصی مردم بدل گردید و فتنه ای به وقوع پیوست که به مدت 8 ماه بخش اعظمی از فضای سیاسی و روانی جامعه را تحت تأثیر خود قرار داد.

این بیانیه اضافه می‌کند: سخن در باب فتنه 88 و ضررهای مادی بیشمار و از همه مهمتر خسارت های معنوی جبران ناپذیری که به ملت و نظام وارد شد بسیار رفته است و حافظه تاریخی ملت، مملوء است از خاطرات تلخ آن روزها، خاطرات تلخی که سران فتنه و عوامل سرویس های جاسوسی غربی برای مردم به ارمغان آوردند. اما آنچه که بسیار حائز اهمیت است همانا تأثیر این فتنه بر مناسبات بین المللی ایران می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

این بیانیه عنوان می‌کند: به واسطه خیانت سران فتنه و بروز انشقاق داخلی در روزهای آغازین اغتشاشات، جایگاه بین المللی ایران به میزان قابل توجهی تنزل یافت و کار به جایی رسید که نظام دیکتاتوری مطلقی همچون حکومت فاسد عربستان که حتی مجلس فرمایشی هم ندارد، برای ایران ژست دموکراسی و حقوق بشر به خود گرفت و نظام حاکمه آمریکا هم که از دو سه سال پیش از فتنه 88 به واسطه اقتدار روز افزونِ داخلی و منطقه ای ایران اسلامی و عدم توانایی برای توقف پیشرفت های ایران ، ناچار به تغییر رویکرد خود _ به صورت تاکتیکی و نه استراتژیکی _ در قبال ایران شده و تا اردیبهشت 1388 یعنی اندکی پیش از فتنه ، با حالتی التماس گونه به دنبال تحقق معامله بزرگ (Grand Bargain) با ایران و نجات خود از گرداب های منطقه بود، به ناگاه روندِ رویکرد جدید خود را متوقف نمود و به همان رویکرد خصمانه ی پیشین بازگشت.

کار به جایی رسید که همان هیلاری کلینتونی که مشاور مخصوص خود را برای پیگیری پروژه معامله بزرگ رهسپار عمان کرده بود ، همچون سایر مقامات آمریکایی با صراحت از اغتشاشگران حمایت نمود. از این پس دیگر خبری از به رسمیت شناختن نظام اسلامی و برنامه هسته ای و در یک کلام معامله بزرگ با ایران نبود و آنچه که وجود داشت اظهارات تهدید آمیز و سخن از تشدید تحریم ها و اعمال فشارهای بیشتر بر ایران و دمیدن بر آتش اغتشاشات در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.

این بیانیه اذعان می‌کند: برخی بر این باورند که تحریم های اعمال شده بر ایران ، ریشه در مسئله هسته ای دارد و متأسفانه طی چند سال اخیر نیز عده ای بر این باور غلط ، دامن زده اند. حال آنکه حقیقت چیز دیگری است و این تئوری ها و اظهار نظرهای نسنجیده را می توان با چند استدلال محکم و دقیق، نقض نمود.

محکم ترین استدلالی که می توان بیان داشت اشاره به اصل ماجرای معامله بزرگ است. این مقوله در زمانی از سوی مقامات آمریکایی دنبال می شد که توسعه صنعت هسته ای ایران با سرعتی وصف ناپذیر توسط مسئولین ایرانی در حال پیگیری بود. حال سؤال اینجاست که چرا در آن مقطع زمانی ، آمریکایی ها با لحنی التماس گونه به دنبال مذاکره با ایران بودند و اقدام جدی و عملی ای از سوی ایشان برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران مشاهده نمی شد؟!! .

این بیانیه می‌افزاید: پُر واضح است که تشدید تحریم ها علیه ایران و اعمال تحریم های بیشتر _ و به قول خود آمریکایی ها فلج کننده _ به هیچ عنوان ریشه در مسائل هسته ای نداشته و ندارد بلکه منشأ اصلی آن ، انشقاق داخلی ایران در روزهای پس از فتنه 88 به واسطه خیات سران فتنه بود.

از طرفی در کوران حوادث فتنه و دقیقا در تاریخ 9 آذر 1388 ، نامه ای هشت صفحه ای از سوی 20 نفر از سران و آتش بیاران اصلی فتنه خطاب به سردمداران آمریکایی تهیه و تنظیم می شود و در متن آن با صراحت از اوباما درخواست می کنند که برای حمایت جدی و عملی از جنبش سبز، ایران را به شدت تحریم کنید چرا که اعمال تحریم های بیشتر می تواند حاکمیت ایران را تحت فشار قرار داده و وادار به پذیرش خواسته های ما نماید. پس از فتنه 88 و تضعیف جایگاه ایران در مناسبات بین المللی، راهبرد آمریکا در قبال ایران از پیگیری برای تحقق یک معامله بزرگ به تلاش برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، تغییر ماهیت داد و به سرعت، بررسی راهکارهای عملی برای اعمال فشار بر ایران با استفاده از ابزار تحریم در دستور کار اندیشکده های آمریکایی قرار گرفت.

در فاصله چند ماه پس از فتنه 88 دقیقاً در تاریخ 19 خرداد 1389 قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به تصویب رسید که از آن به عنوان تحریم های فلج کننده تعبیر می کنند و طی آن شدید ترین تحریم هایی که در طول تاریخ علیه یک ملت می توانست صورت بگیرد، نسبت به ایران اعمال شد و پس از قطعنامه 1929 نیز ایالات متحده آمریکا مستقلاً با وضع قوانین تحریمی جدید از جمله قانون تحریم های جامع ایران (CISADA) ، قانون اختیارات دفاعی (NDAA) و قانون کاهش تهدیدهای ایران (ITRSHRA) عملاً وارد یک جنگ اقتصادی تمام عیار با ملت ایران شد.

این بیانیه تصریح می‌کند: همه موارد مطروحه در این بیانیه از سطر اول تا اینجا از آن جهت بیان گردید تا حوادثی که طی روزهای اخیر در کشور به وقوع پیوسته است را به روشنی تحلیل نماییم. همانطور که مستحضر هستید طی چهار سال گذشته به واسطه برخی سیاست های اقتصادی مسئولین و توقع بیش از حد از برجام و از طرفی محقق نشدن تعهدات برجامیِ کشورهای غربی به واسطه کارشکنی های مکرر آمریکا، عملاً مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، رو به فزونی یافته است و در شرایطی که اقشار مستضعف جامعه با تنگناهای معیشتی مواجه شده اند، دست به اعتراضات محدودی در گوشه و کنار کشور می زنند و بدین وسیله مطالبات به حق خود را از مسئولین بیان می دارند.

نقد عملکرد اقتصادی مسئولین طی چهار سال گذشته در جای خود حائز اهمیت است و قطع به یقین باید بدان پرداخته شود اما در موقعیتی که کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت میان ملت و مسئولین است باید دقت نمود که این نقد منجر به تشدید انشقاق میان دولت و ملت نشود.

اما در این میان، دشمنان قسم خورده این مرز و بوم که هیچ فرصتی را برای ضربه به نظام و انقلاب از دست نمی دهند ، بیکار ننشسته و با فتنه گون کردن فضا در صدد انحراف اعتراضاتِ به حق مردم برآمده اند. در یک بازه زمانی بسیار کوتاه ، عناصر فرصت طلب و ضد انقلاب به داخل صفوف مردم رخنه کرده و در صدد برآمدند تا شعارهای اقتصادی و به حق ملت را به شعارهای ضد انقلابی و ساختارشکنانه بدل سازند. مردم معترضی که هیچ مشکلی با نظام نداشته و تنها مطالبات به حق اقتصادی دارند ، پس از مشاهده این رفتارها ، خود را از صفوف ضد انقلاب جدا نموده و بدین ترتیب، ماهیت اعتراضات _ یا بهتر بگوییم اغتشاشات _ به صورت خالص ، براندازانه و ضد انقلابی شد.

این بیانیه اضافه می‌کند: این اغتشاشات که شباهت زیادی به آشوب های فتنه 88 داشت در همین ابتدای کار تأثیرات منفی خود را بر بازار و اقتصاد کشور نهاد به گونه ای که بسیاری از کسبه و بازاریان به دلیل ترس از آسیب رسیدن به اموال خود ، مجبور به بستن مغازه و تعطیلی کسب و کار در ساعات نا آرامی ها می شدند از طرفی در همین مدت کوتاه ، تأثیر فتنه در افزایش بی رویه قیمت دلار به روشنی قابل مشاهده است که این امر در ایجاد التهاب در بازار و وخیم نمودن اقتصاد کشور ، تأثیر به سزایی دارد.

و اما اشاره به این نکته بسیار حائز اهمیت است که مهمترین و حیاتی ترین عامل برای رونق اقتصادی در یک کشور ، همانا وجود امنیت است. اگر امنیت نباشد یقیناً رشد اقتصادی صورت نخواهد پذیرفت و حتی کسانی که چشم امید به سرمایه گذاری خارجی دوخته اند نیز بر این حقیقت واقفند که هیچ فرد عاقلی حاضر نیست در یک محیط نا امن، سرمایه گذاری نموده و و سرمایه خود را به خطر بیاندازد.

در پایان جنبش دانشجویی به عنوان چشمان بیدار جامعه از همه آحاد ملت به ویژه أمت حزب الله و نمازگزاران نماز جمعه، مصرّانه استدعا دارد تا در این برهه حساس همچون دوران فتنه 88، نقش عمّارگونه خویش را فراموش ننموده و ضمن تأکید بر مطالبات به حق اقتصادی آحاد جامعه از مسئولین، اقدام به تبیین و روشنگری در محیط پیرامونی و خانواده خویش بنمایند تا اگر احیاناً کسی از اعضای خانواده و اطرافیانشان در دام غبار فتنه گرفتار شده باشد، بدین وسیله خود را از صفوف فتنه‌گران جدا نموده و اعتراضات به حق خود را از مسیرهای مسالمت آمیز پیگیری نمایند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان