۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قوای سه‌گانه مطالبات رهبری را به‌خوبی پاسخ نداده‌اند/ نمره مسئولان در حوزه پاسخگویی به انتظارات مردم بسیار ضعیف است
کد خبر: ۲۷۰۳۱۸ نویسنده: آیت الله عبدالکریم عابدینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۲:۲۳ ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

قوای سه‌گانه مطالبات رهبری را به‌خوبی پاسخ نداده‌اند/ نمره مسئولان در حوزه پاسخگویی به انتظارات مردم بسیار ضعیف است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قوای ما مطالبات رهبری را که نیازهای اقشار مختلف مردم است به خوبی پاسخ نداده اند، به طور نمونه آنان در حوزه اقتصاد مقاومتی چقدر توانسته اند پاسخگوی مردم باشند؟ نمره مسئولین اجرایی در این حوزه بسیار ضعیف است.

قوای سه‌گانه مطالبات رهبری را به‌خوبی پاسخ نداده‌اند/ نمره مسئولان در حوزه پاسخگویی به انتظارات مردم بسیار ضعیف است
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره ریشه شکل گیری فتنه چه چیزی است و چرا جامعه به این سمت حرکت می‌کند، اظهار کرد: ریشه شکل گیری فتنه به صورت کلی در بیان امیرمومنان(ع) آمده است که فتنه‌های عصر ما هم از آن مستثنی نیست.

وی افزود: امام علی(ع) در خطبه 50 نهج البلاغه می‌فرمایند؛ ریشه پیدایش فتنه‌ها هواهای نفسانی است که عده ای را به دنبال خود می‌کشاند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: امروز نیز منافقین داخلی، استکبار جهانی، مسئولان نامتعهد و ثروت اندوزان که به دنبال هواهای نفسانی خود حرکت می‌کنند از جمله کانون‌های فتنه هستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع)، دومین منشأ پیدایش فتنه را احکام بدعت گذاری شده می‌دانند، تصریح کرد: برای نمونه انقلاب اسلامی براساس حمایت از مستضعفان و محرومان جامعه شکل گرفت اما عده ای فضایی به وجود می‌آورند که گویی مسئولان کشور باید از مرفهان و ثروتمندان جامعه باشند و یک طبقه خاص اقتصادی را شکل دهند.

اهل نفاق منشأ دیگر فتنه هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در صورتی که اساس این انقلاب بر این تفکر شکل گرفت که مسئولان نظام ما از مردم باشند و فقر و گرفتاری مردم را درک کنند و اگر در بین مردم بیکاری و مشکلات اقتصادی وجود دارد مسئولان نیز طعم این مشکلات را چشیده باشند.

وی ابراز کرد: البته بسیاری از مسئولان ما متعهد و متشرع هستند و درد مردم را درک می‌کنند، اما برخی دیگر از این مدیران با استفاده از فرصت‌های شغلی خود به ثروت اندوزی مبتلا شده اند و به واسطه هوا و هوس، برای خود جایگاه قائل می‌شوند.

عابدینی عنوان کرد: امروز فتنه‌های زمان ما منشأ امریکایی و صهیونیستی، انگلیسی و عربستانی و در یک کلام منشأ "عبری_عربی_غربی" دارد که به توطئه گری خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر هواپرستان و زیاده خواهان هم اقدامات ناشایست خود را ادامه می‌دهند و در این فضا مردمی که مطالبات به حقی دارند، فراموش می‌شوند و سودجویان بهره می‌‎برند، البته مردم بابصیرت ما در شرایط امروز زمانی که متوجه حضور دشمن در قالب اعتراضات شدند فورا مواضع خود را اعلام کردند و با حضور در راهپیمایی‌های گسترده در شهرهای مختلف نشان دادند ما با دشمن همراه و هم ندا نیستیم.

مفسر قرآن و نهج البلاغه با اشاره به اینکه اهل نفاق منشأ دیگر فتنه هستند، گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند منافقین در لاک نفاق فرو می‌روند و رنگ عوض می‌کنند و هیچ زمانی از بین نمی‌روند و استحاله نمی‌شوند؛ بلکه آلودگی آنها خفته است و در یک زمان خاص ظاهر می‌شود.

عده ای در فضای فتنه به دنبال کسب منافع خود هستند

وی در پایخ به این سوال که چرا عده ای فتنه را قبول ندارند؟ عنوان کرد: عده ای در فضای فتنه به دنبال سهم خواهی و کسب منافع خود هستند و از فتنه به عنوان ابزار فشار و در پوشش قراردادن ناکامی‌های سیاسی بهره می‌برند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: این عده در فضای فتنه حتی با مشاهده آشوبگری‌ها و کشته شدن افراد بازهم به دنبال ثروت اندوزی خود هستند و برای آنها اهمیتی ندارد که مردم در فقر و بیکاری زندگی محنت باری داشته باشند.

وی درباره منشأ خط دهی اتفاقات و آشوب‌های خیابانی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در گذشته با پنهان کاری به خط دهی به عوامل نفوذ داخلی مشغول بودند؛ اما امروز تمام قد و از طریق رسانه‌های جهانی به فرماندهی آشوب‌ها و اغتشاشات مشغولند و به صورت میدانی و مستقیم در حال مدیریت آشوب‌ها هستند و در این شرایط ساده لوحی است که خط دهی اتفاقات روزهای اخیر را از استکبار جهانی ندانیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ترامپ رئیس جمهور امریکا طی چندساعت دوبار با اظهارنظر خود از فتنه گران حمایت کرد، رژیم صهیونیستی و عربستان پس از امریکا به حمایت از آشوب‌ها در ایران پرداختند البته این شرایط یک نکته مثبتی هم دارد و آن نمایان شدن قدرت انقلاب اسلامی در برابر هجوم این جریانات است.

دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی چقدر توانسته پاسخگوی مردم باشند؟
وی ادامه داد: در زمان پیامبر اسلام(ص) جنگ احزاب به این علت بدین اسم نامیده شد که همه حزب‌های مختلف دشمن برای مقابله با اسلام وارد میدان شد و قدرت اسلام در این فضا بیشتر نمایان گردید.

عابدینی اضافه کرد: دشمن تمام قد و همه جانبه و به مانند جنگ احزاب به میدان آمده است ولی به مدد الهی همه باهم سرشان به سنگ خواهد خورد و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی بسیار مستحکم است.

وی تاکید کرد: البته دشمنان در این فضا قصد داشتند مردم را سپر بلای خود قرار دهند به همین علت نیروهای امنیتی ما برای مقابله با فتنه گران ملاحظه داشتند و این اتفاقات چند روز به طول انجامید؛ والا این فتنه گران در مقابل قدرت انقلاب اسلامی عددی نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین درباره وظیفه سه قوه به ویژه دولت را برای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم ابراز کرد: قوای ما مطالبات رهبری را که نیازهای اقشار مختلف مردم است به خوبی پاسخ نداده اند، به طور نمونه آنان در حوزه اقتصاد مقاومتی چقدر توانسته اند پاسخگوی مردم باشند؟

وی در ادامه گفت: نمره مسئولین اجرایی در این حوزه بسیار ضعیف است؛ البته پاسخگویی به همه نیازهای مردم اقدام آسانی نیست اما ما اراده پاسخگویی در مسئولین اجرایی کشور را کمتر می‌بینیم، لازم است گزارش اقدامات انجام شده صریح و شفاف به مردم ارائه داده شود.

راه نجات از فتنه‌ها بصیرت و بینایی است
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی نیز با وجود تلاش‌هایی که در مبارزه با مفاسد انجام داده ولی هنوز به میزانی که مطالبات رهبری و انتظار مردم است، کار اساسی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: ما در مبارزه با جنگ نرم، عزم جزم را انتظار داریم و الا تلاش‌های معمولی کافی نیست، چون دشمن ما یک توطئه گر معمولی نیست و همه دنیا در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در مقابل ما بسیج شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: راه نجات از فتنه‌ها بصیرت و بینایی است و این‌ها دو منشأ اساسی دارد که قرآن و عترت است، پیامبر(ص) به ما توصیه کرده اند که در فتنه‌ها به قرآن پناه ببرید، از سوی دیگر قرآن از اهل بیت(ع) نیز جدا نیست.

وی در پایان گفت: امروز ماحصل حقایق قرآنی و آموزه‌های خاندان عصمت و طهارت در کلام رهبر معظم انقلاب روزی دل‌های ماست؛ اگر ما به رهنمودهای رهبری توجه لازم را داشته باشیم از بصیرت‌های نهج البلاغه و قرآن بهره مند خواهیم شد و هیچ فتنه ای نمی‌تواند ما را درگیر کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان